Friday, March 2, 2012

Nilai RM100

gara-gara tak suka tengok posting pasal Menyesal Tengok Video Baby Mulut Kena Salotape tu duk atas sekali so aku gigih post lagi satu entri.



kredit pic kat sini

satu petang,singgah pasaraya kecik sebelum balik rumah..aku masuk pasaraya sambil sorong troli (motif ambik troli macam banyak sangat barang nak beli). sebenarnya cuma nak beli untuk masak makan malam.datang tak bawak list apa pun..so tak fikir nak beli apa..

mula-mula sekali pegi rak lampin pakai buang.sambil otak fikir *bila la adik nak free diapers ni,sekarang umur 2tahun2 bulan..aku bagi lagi 4 bulan sampai umur 2tahun setengah.aku akan paksa dia berak kencing kat bilik air.moga berjaya*.jenama pilihan cuma fitti.yang lain tak sesuai.

pastu ambik biskut 2 bungkus,minyak masak sebotol,sedikit sayur dan sesikat pisang.adik kan suka 'pitam' aka pisang.jalan lagi sampai rak yang ada macaroni dan spageti.ambik macaroni spiral dan setin sos cendawan prego.konon dinner taknak makan nasi..feeling omputeh :)

terus ke cashier..bagi kad ahli dan keluarkan beg duit sambil mata menatap mesin cashier tu.dan hati pun berkata2 'cukup ke rm100 ni?kalau tak cukup mana barang yang boleh aku tolak ni?mungkin tolak minyak masak kot sebab minyak masak ada lagi sikit kat umah'.

'okey..semua RM95.20'.kata adik cashier



hebat kan?aku boleh masuk pertandingan teka barang nampak gayanya ni.konon bawak masuk troli tapi tak sampai setengah troli pun.

masuk keta bagitau en abe 'cer teka bape rm untuk barang yang umie beli tadi?'.

jawabnya 'rm100'.tengok?beliau pun dah pandai teka macam aku jugak.

semakin hari aku rasa macam takde nilai je rm100 sekarang ni :(

9 comments:

nyanyisunyi said...

akak sgt2 setuju..kena hati2 dan berkira2 bila masuk supermarket...kdg2 bujet2 pun terlebih juga...kalau dulu rm200 segala barang keperluan dapur boleh dpt..zaman ni..jgn harap...

Faidhatul Arfah said...

already follow u heee :)

aNIe said...

Assalamualaikum Irfa... sekarang 100rm macam dah takde nilai kan... sekejap je abisnya...

mummY daniSha said...

dulu beli pampers danisha je dah 100 rgt...3 bungkus=rm99 rgt hehe...tp skang dah x pakai pampers,cume malam je..so dah save rm 66 rgt hehee..tp x tau nak ajar camne x pakai pampers malam...rm 100 tu celah gigi je skang kan =p

mummY daniSha said...

dulu beli pampers danisha je dah 100 rgt...3 bungkus=rm99 rgt hehe...tp skang dah x pakai pampers,cume malam je..so dah save rm 66 rgt hehee..tp x tau nak ajar camne x pakai pampers malam...rm 100 tu celah gigi je skang kan =p

Aidah said...

AKAK SANGAT SETUJU!! Haa macam tu lah tahap kesetujuan akak. Kalau beli barang bawak 100 saje memang kena congak dalam kepala, supaya cukup duit kala nak membayar. Sedeh.

Cik Ina Do Do Cheng said...

irfa bukan duit tak de nilai, harga barang semakin tinggi, sebab tu cik ina bajet RM100 je kalau beli barang.kadang-kadang masa nak ambik barang asyik duk berkira je takut terlebih bajet : )

paridah said...

la ni nk beli apapun kna bajet betul2 irfa takut xcukup duit yg ada di tangan..blnja utk kprluan pnting jer...

zino said...

lepas ni setiap kali sopping jangan lebih 100 kena latih tu hehe