Skip to main content

7 Petala Cinta dan Ah Beng The Movie:Three Wishes

ni citer sudah basi tapi sebab dah tulis,post la jugak.sebab aku sedih bila baca komen pada entri Rindu Datang Lagi tu.Insya Allah aku akan balik jugak jenguk kakak..sian dia.mesti rindu kami.balik kejap pun jadilah..lagipun aku kena jimatkan cuti untuk 'suatu perancangan' akan datang.

oh..sabtu ahad yang lepas,adik lelakiku yang bujang itu ada balik umah aku.so dapatlah aku layan 2 citer ni..7 PETALA CINTA dan AH BENG THE MOVIE



sinopis sumber dari sini

Pengarah : Azhari Mohd Zain
Syarikat Penerbit : Metrowealth Movies Production Sdn. Bhd.
Bahasa : Bahasa Melayu
kategori : Filem Cereka
Genre : Cinta
Tarikh Tayangan : 15 Mac 2012
Durasi : 80 min
Audio : Dolby
Format : 35mm

Sinopsis:

Kisah mengenai cinta sesama manusia, cinta diantara seorang lelaki dan perempuan, cinta diantara seorang Islam dengan agamanya, cinta diantara seorang ayah dan anaknya, cinta diantara guru dan pelajarnya. Sebuah filem mengenai 7 PETALA CINTA. ATTAR, seorang yang berada dalam kejahilan sehinggalah bertemu dengan ABY IKHWAN, seorang guru di Madrasah Qalbun Salim yang telah mengajar Attar mengenai Islam. Dalam diam, Attar menyimpan perasaaan terhadap SAIDATUL NAFISA namun dia redha apabila Saidatul Nafisa bertunang dengan HAMKA.

Saidatul Nafisa dan Hamka disatukan didalam satu ikatan pertunangan dan akan dikahwinkan sebaik sahaja Hamka pulang daripada menuntut ilmu di Tanah Arab. Ditakdirkan, malapetaka berlaku dan Hamka dikatakan telah meninggal dunia. Saidatul Nafisa meneruskan hidupnya dengan tabah namun Aby Ikhwan, ayah kepada Saidatul Nafisa mahu anaknya itu cepat – cepat mendirikan rumah tangga supaya sinar kebahagian dapat kembali kepada Saidatul Nafisa. HILMA AQILA, adik kepada Hamka juga menuntut di tempat yang sama dengan Saidatul Nafisa.

Hubungan diantara Hilma Aqila dan Saidatul Nafisa seperti adik beradik. Semenjak kematian Hamka, keluarga Saidatul Nafisa menjaga Hilma Aqila seperti anak sendiri. NIDA, seorang wanita yang dipaksa menjadi pelacur oleh ahli keluarganya sendiri telah bertemu dengan Attar dan terdetik rasa suka di hati Nida. Attar cuba untuk membawa Nida kembali ke jalan yang benar, namun Nida mempunyai niat lain terhadap Attar. Ditakdirkan, jodoh Saidatul Nafisa adalah dengan Attar namun pelbagai halangan datang menghalang hubungan mereka. Dapatkah Saidatul Nafisa dan Attar bersatu? Apakah niat Nida?

KOMEN AKU?
-emm bolehla.sampai ke sudah tak tunjuk muka heroin yang pakai niqab tu.tak puas hati la.hehe.tapi tak de airmata keluar sebab tak sedih pun.



citer ni pulak tentang sorang lelaki yang suka merokok dimalam raya tahun baru.datang tok sami kat rumah dia..tapi tok sami lain tak nak singgah umah dia sebab miskin sangat.tapi tok sami yg akhir datang tu singgah dan lelaki tu bagi duit syiling dan limau.terus tok sami bagi dia buat 3 permintaan.

dia tak mintak jadi kaya tapi mintak nak tengok apa jadi bila anak dia dah besar..so kisah pun bermula

KOMEN AKU:
kelakar la jugak tapi takde la tahap guling-guling sambil tekan perut.

tapi yang penting aku tengok free :)

korang dah tengok ker?

Comments

uncle gedek said…
tengok, tengok poster je... tu pon kat sini..

haha
Irfa said…
BroG..
tengok kat sini jer?ini tidak adil
hehe
Unknown said…
takde orang nak belanja wayang FREE.. sebab tu aku tak tengok.. haha..
Irfa said…
RAI..
kita duk jauh.kalau dekat boleh aku blanje free ;)
Hanis Azla said…
kat rumah ada citer 7 petala cinta tu, tp tak sempat2 nak tgk lagi.. baca sinopsis ceritanya mcm best.. hujung minggu ni kena cari masa utk tgklah..
Rinah said…
Belum tonton lagi. Tunggu pirate saja ;P
MOKCIK AZWA said…
Me two..tak sempat ke pawagam.. tunggu kuar tv jer la hehehe
hamzah ian said…
untung ah tgk free.. hehe
aNIe said…
Assalamualaikum Irfa... akak sdg menanti filem yang anak akak burn kat cd... 7 Petala Cinta...hehehe
Irfa said…
KAK HANIS..
nak tengo filem ni kena banyak masa lapang.nanti x konsentret bila tengok sambil buat keje lain

RINAH..
kena cari pirate yg betul2 gambar cantik baru puas hati :)
Irfa said…
KAK AZWA..
dah kuar kat Astro First kan?tp saya tgk yg adik download je

KAK ANIE..
okey..layan ;)
Irfa said…
HAMZAH..
dah free tengok je lah ;)

Popular posts from this blog

Letak Ubat Ulser DiBibir Batal Puasa Tak?

bulan posa ni kan,aku kurang minum air..yelah,dapat minum lepas berbuka je,mana boleh minum waktu siang hari.itupun paksa diri abiskan minum atleast 1 liter sebelum tido.sahur minum lagi.betul ke tidak cara ni aku pun tak pasti..dahlah aku ni selalu kena ulser kat bibir.tu hari yang naik 3 biji dalam mulut tu seminggu lebih jugak baru baik.siksa wooo.. ni pun ada tanda2 nak kena lagi.dia punya penyebab senang je..tengah2 sedap makan,tetiba tergigit bibir..permulaan kat situ la.esoknya dah tumbuh.huhu.bukan aku tak hati-hati tapi kalau nak kena tu tetap jugak kena. so ni aku google masa kena ulser kat bibir tu.lupa nak publish.nak delete sayang la pulak.boleh jadi rujukan masa akan datang. entahlah..aku tak makan @ minum masa tu cuma letak ubat tu je..kalau batal jugak aku ganti la nanti.what 2 do. sumber dari sini Soalan: Batal atau tidak puasa - sapu ubat pada bibir kerana ulcer Assalamualaikum Saya sakit ulcer di tepi bibir dan saya telah letak ubat ditepi bibir saya. Adakah terbatal

Cara Mudah Kilatkan Perhiasan Perak (Silver) Yang Kusam

eh! tajuk macam skema sangat kan? SALAM JUMAAT untuk semua okey, ni pun citer minggu lepas korang nampak tak? betapa malasnya aku nak apdet blog sejak lepas raya banyak citer nak kongsi, tapi malas nak mengarang, huhu minggu pertama masuk keje lepas raya tu ada jualan murah macam2 barang ada sapa kenal aku mesti tahu yang aku takkan beli benda mahal lagi murah, lagi bagus tak cantik pun jadi cantik disebabkan harganya murah hahaha semua pakat berebut beli antara barang yang menarik hati aku ialah silver bracelet ni tapi barang lama, dah kusam dan tak berkilat kengkawan yang beli kata 'ko beli je, murah sangat nih. nanti beli cecair pencuci silver, kilatlah ni' so aku beli lah 5 set nape tamak sangat ni? sebenarnya aku ada agenda tersembunyi tungguuuuu yang ni antara yang masih berkilat sikit ada 1 set tu takde sapa nak ambik ko tolak kat aku, aku tolak kat ko last2 aku je lah yang ambik   aku ambik sebab nak

Didik Anak Mengikut Umur

artikel ni dapat dari FB apdet lelaju sebab ada orang dah tanya nape x apdet blog, huhu aku sebenarnya kering idea sekarang ni aku punya baru tahap pertama dan tahap ke2 (^_^')