Skip to main content

Hadiah Mini Contest Itu dan Sharing Is Caring:11 Manusia Yang Bertuah

kepada ANNA-SUPERMUMMY dan juga ARENA yang menang CONTEST SUKA SUKI aku tu ari,ni nak bagitau..baru jap tadi aku pos hadiah la konon yang tak seberapa tu.pakai pos biasa je harap-harap sampai la.maaf kalau hadiah tak menepati selera.tapi aku nak korang tahu hadiah itu ikhlas dari lubuk hati :-P.



dan satu emel yang aku terima menarik hati aku dan aku nak share ngan korang jugak.petik dari SINI

1. Orang yang tidur dalam keadaan bersuci.

2. Orang yang sedang duduk menunggu waktu solat.

3. Orang yang berada di saf depan solat berjemaah.

4. Orang yang menyambung saf pada solat berjemaah (tidak membiarkan kekosongan di dalam saf).

5, Kalangan malaikat mengucapkan ‘amin’ ketika seorang imam selesai membaca al-Fatihah.

6. Orang yang duduk di tempat solatnya selepas melakukan solat.

7. Orang yang melakukan solat Subuh dan Asar secara berjemaah.

8. Orang yang mendoakan saudaranya tanpa pengetahuan orang yang didoakan.

9. Orang yang membelanjakan harta (infak).

10. Orang yang sedang makan sahur.

11. Orang yang sedang menjenguk (melawat) orang sakit.


PSSSSSSSST:

yang no 4 tu aku selalu gak amalkan kalau gi surau.tapi aku penah kena jeling dengan sorang akak tu sebab dia rasa terganggu kot aku nak solat di antara dia dan sorang lagi akak yang sedang solat.mungkin dia fikir 'eh!ko ni nape nak menyelit kat sebelah aku ni?banyak lagi ruang kosong kat sana sini dan jugak sinun'.tak baik kan berprasangka.hehe.tapi aku buat derk je sebab ingat lagi tok guru ngaji aku dulu pesan 'jangan bagi ruang kosong bila kita solat.nanti syaitan menyelit dan menggoda kita masa solat'.

bukan nak kata aku baik sangat tapi kalau kita tak dapat buat semua yang di atas sekurangnya buatlah setakat yang termampu.

sebenarnya semua yang di atas tu tak menggunakan sesen duit pun kalau nak buat.cuma nak ngan tak nak je..tepuk dada tanya iman (wah!feeling ustazah di hari jumaat).

Comments

Kakcik Seroja said…
Menyampaikan sesuatu yang baik melalui blog juga tak memerlukan duit, kan?

Terima kasih kerana berkongsi. :)
Ape salahnye share beb. Aku suke perkongsian mcm nie. Sikit byk menambah knowledge aku sendiri...
Dinas Aldi said…
Betoi kan, kita buat apa yg terdaya, insyaallah. Kena jeling tu terasa jugakla kan tapi mana la kita nak tau dia tak suka. Memintak sampai ilmu gini kat dia, semoga dia tau yg kita tak patut biarkan ada ruang kosong antara jemaah masa solat tu haa.
Mulan said…
masyaAllah.. tqs for sharing ilmu yg baik ni..
paridah said…
rajin berkongsi ilmu yg diperoleh sgt bermanafaat kpd yg malas nk surf n tentunya menambh pahalamu
Liza Abu Bakar said…
ruang kosong kenalah isi.. nanti byk was2 susah jugakan.
Cik Sibuk said…
salam,

teringat kalo dolu2 semayang terawikh kat surau, paling sakit jiwa kalau makcik sebelah duduk takhyat akhir pastu dia pergi duduk kat atas hujung telekung kita..sampai abis telekung ai senget..err..paham ke..heheee

papepun, thanks berkongsi..peringatan untuk kita semua..
Anna said…
Sharing is caring....mekasih irfa..bukan harga jadik ukuran, tapi keikhlasan..seikhlas mu memberi seikhlas ku menerima..thank u..

Popular posts from this blog

Letak Ubat Ulser DiBibir Batal Puasa Tak?

bulan posa ni kan,aku kurang minum air..yelah,dapat minum lepas berbuka je,mana boleh minum waktu siang hari.itupun paksa diri abiskan minum atleast 1 liter sebelum tido.sahur minum lagi.betul ke tidak cara ni aku pun tak pasti..dahlah aku ni selalu kena ulser kat bibir.tu hari yang naik 3 biji dalam mulut tu seminggu lebih jugak baru baik.siksa wooo.. ni pun ada tanda2 nak kena lagi.dia punya penyebab senang je..tengah2 sedap makan,tetiba tergigit bibir..permulaan kat situ la.esoknya dah tumbuh.huhu.bukan aku tak hati-hati tapi kalau nak kena tu tetap jugak kena. so ni aku google masa kena ulser kat bibir tu.lupa nak publish.nak delete sayang la pulak.boleh jadi rujukan masa akan datang. entahlah..aku tak makan @ minum masa tu cuma letak ubat tu je..kalau batal jugak aku ganti la nanti.what 2 do. sumber dari sini Soalan: Batal atau tidak puasa - sapu ubat pada bibir kerana ulcer Assalamualaikum Saya sakit ulcer di tepi bibir dan saya telah letak ubat ditepi bibir saya. Adakah terbatal

Cara Mudah Kilatkan Perhiasan Perak (Silver) Yang Kusam

eh! tajuk macam skema sangat kan? SALAM JUMAAT untuk semua okey, ni pun citer minggu lepas korang nampak tak? betapa malasnya aku nak apdet blog sejak lepas raya banyak citer nak kongsi, tapi malas nak mengarang, huhu minggu pertama masuk keje lepas raya tu ada jualan murah macam2 barang ada sapa kenal aku mesti tahu yang aku takkan beli benda mahal lagi murah, lagi bagus tak cantik pun jadi cantik disebabkan harganya murah hahaha semua pakat berebut beli antara barang yang menarik hati aku ialah silver bracelet ni tapi barang lama, dah kusam dan tak berkilat kengkawan yang beli kata 'ko beli je, murah sangat nih. nanti beli cecair pencuci silver, kilatlah ni' so aku beli lah 5 set nape tamak sangat ni? sebenarnya aku ada agenda tersembunyi tungguuuuu yang ni antara yang masih berkilat sikit ada 1 set tu takde sapa nak ambik ko tolak kat aku, aku tolak kat ko last2 aku je lah yang ambik   aku ambik sebab nak

Didik Anak Mengikut Umur

artikel ni dapat dari FB apdet lelaju sebab ada orang dah tanya nape x apdet blog, huhu aku sebenarnya kering idea sekarang ni aku punya baru tahap pertama dan tahap ke2 (^_^')