Skip to main content

Durian Crepe Namanya,Baru Ku Tahu

Dari Blog Gula-dan-Mentega
pinjam gambar ye ;)
gambar close up dari sini-Elinluv's Tidbits Corner


ni kisah petang maghrib semalam
aku menyidai kain di ampaian
sidai kain harus la diampaian
itu pun mau citer ke,hehe

en abe baru balik 
kat tangan dia ada macam-macam barang
agaknya dia excited nak tunjuk aku sesuatu
katanya 'cuba makan ni..sedap'
aku pun nganga la
rasa cam durian tapi kenapa comel sangat bentuknya
tak pasang lampu garaj 
so aku tak nampak rupa bentuknya macam mana

katanya 
'sedap tak?kawan jual.bini dia buat
sedap tapi mahal jugak reganya
cuba cari kalau ada kawan yang jual ni'

dalam tu ada 3 ketul je
aku lupa pulak bape rm
so sorang seketul untuk aku,abam dan kenit
tapi kenit taknak
aku nampak dia tunjuk aksi macam nak muntah
geli la tu
takpe..abam habiskan bahagian adik
dia memang 'hantu durian'
bukan takat durian je
tempoyak pun kalau dibiarkan
dia boleh sudu je macam makan aiskrim

sian aku kan?
dah berzaman agaknya benda ni wujud
tapi semalam baru aku merasa
hehe 

Comments

Dr K said…
saya pun tak pernah makan durian kerepek ni..bahahaha
Nieda said…
tengah femes benda ni.
Acik Erna said…
dik akak belum pernah makan ..untung jugak tu dah merasa satu he he
Nick Nashram said…
durian kalo buat aiskrim pun sedap jugak :)
Kakzakie Purvit said…
Tapi kakak pun tak pernah makan lagi. Nampak sana-sini tengah hot sekarang nie ada hijau ada kuning..
NenetPenne (NP) said…
kat Sweet Chat ada jual..RM8.00++ untuk 3 ketul

errr kakak akak jual..meh ler USJ...
Irfa said…
@daddy ziyyad..
kerepek?oh kena kan saya ye..
okey,redha jelah

@kak nieda..
saya je ketinggalan kapal terbang
baru tahu.haha

@kak erna..
cepat cari resepi..dah menjadi call saya,nanti dtg buat ujian rasa ;)

Irfa said…
@nick..
aiskrim durian tak penah makan tapi big apple inti durian tu penah le

@kak zakie..
mmg pun,ada macam2 kaler tp byk gambar saya jumpa kaler hijau dan kuning je..kalau merah dah macam kueh keria la pulak.hehe

@kak net..
wah,best la kalau kakak sendiri yg buat.mesti makan sampai bosan.
ellynadyra said…
favourite aku nih....sodap!
salam kenal!
:: CIKVIVA :: said…
x penah makan pon...sedap ea..buleh cube..
Lady Windsor said…
Irfa,
jemput2 durian sedap oo...durian cotton cake pun sedap..durian+budu lagi sedap..eekekek!
azieazah said…
Saya hantu durian, tapi sampai skang tak pernah jumpa lagi krepe krepe nih..
pB said…
tak pernah makae lagi nie ....


sedih tauuuuuuuuu
shida said…
ha... smlm beli lagi durian crepe ni. 10 biji RM20. bg pak mertua rasa, dia kata.. seumur hidup, ni baru tgk benda ni... hahhaha....
shida said…
smlm kali ke 2 oder benda ni. 10 biji rm20.. pak mertua kata, ni kali pertama dia tgk benda ni seumur hidup dia... pelik2 katanya... hahhaa
ZieMarziah said…
x penah makan pun lagi..tapi ada la kedai kek kat sini jual durian crepe..sedap ke?nak kena try gak la hehhe
Nora Karim said…
at least dah merasa... saya smpi sekarang tak dapat rasa lagi... huhuhu tragisnya tgk gmbr je... huhuhu

Popular posts from this blog

Cara Mudah Kilatkan Perhiasan Perak (Silver) Yang Kusam

eh! tajuk macam skema sangat kan? SALAM JUMAAT untuk semua okey, ni pun citer minggu lepas korang nampak tak? betapa malasnya aku nak apdet blog sejak lepas raya banyak citer nak kongsi, tapi malas nak mengarang, huhu minggu pertama masuk keje lepas raya tu ada jualan murah macam2 barang ada sapa kenal aku mesti tahu yang aku takkan beli benda mahal lagi murah, lagi bagus tak cantik pun jadi cantik disebabkan harganya murah hahaha semua pakat berebut beli antara barang yang menarik hati aku ialah silver bracelet ni tapi barang lama, dah kusam dan tak berkilat kengkawan yang beli kata 'ko beli je, murah sangat nih. nanti beli cecair pencuci silver, kilatlah ni' so aku beli lah 5 set nape tamak sangat ni? sebenarnya aku ada agenda tersembunyi tungguuuuu yang ni antara yang masih berkilat sikit ada 1 set tu takde sapa nak ambik ko tolak kat aku, aku tolak kat ko last2 aku je lah yang ambik   aku ambik sebab nak

Letak Ubat Ulser DiBibir Batal Puasa Tak?

bulan posa ni kan,aku kurang minum air..yelah,dapat minum lepas berbuka je,mana boleh minum waktu siang hari.itupun paksa diri abiskan minum atleast 1 liter sebelum tido.sahur minum lagi.betul ke tidak cara ni aku pun tak pasti..dahlah aku ni selalu kena ulser kat bibir.tu hari yang naik 3 biji dalam mulut tu seminggu lebih jugak baru baik.siksa wooo.. ni pun ada tanda2 nak kena lagi.dia punya penyebab senang je..tengah2 sedap makan,tetiba tergigit bibir..permulaan kat situ la.esoknya dah tumbuh.huhu.bukan aku tak hati-hati tapi kalau nak kena tu tetap jugak kena. so ni aku google masa kena ulser kat bibir tu.lupa nak publish.nak delete sayang la pulak.boleh jadi rujukan masa akan datang. entahlah..aku tak makan @ minum masa tu cuma letak ubat tu je..kalau batal jugak aku ganti la nanti.what 2 do. sumber dari sini Soalan: Batal atau tidak puasa - sapu ubat pada bibir kerana ulcer Assalamualaikum Saya sakit ulcer di tepi bibir dan saya telah letak ubat ditepi bibir saya. Adakah terbatal

Didik Anak Mengikut Umur

artikel ni dapat dari FB apdet lelaju sebab ada orang dah tanya nape x apdet blog, huhu aku sebenarnya kering idea sekarang ni aku punya baru tahap pertama dan tahap ke2 (^_^')