Skip to main content

Fire Drill aka Latihan Kebakaran

ni je contoh poster Fire Drill yang aku jumpa
Fuh..berpeluh rasa satu badan walaupun berpanas tak sampai pun 20 minit.ni kisah jam 9.45 pagi tadi.dah dibagi short briefing bagitau ada fire drill cuma tak dibagitau jam berapa.disuruh standby je sebab bila2 masa je loceng kecemasan akan dibunyikan.sebelum tu dibagitau nak keluar pintu mana dan berkumpul kat mana.

Tapi biasalah..loceng berbunyi masih ada yang lenggang kangkung sambil borak2 macam takde apa-apa.agaknya kalau betul berlaku kebakaran harus ada yang rentung sebab terhegeh-hegeh.emm biasalah..susah nak bagi kerjasama bab ni,nak pulak tahu itu cuma latihan je.Kalau betul-betul berlaku mungkin baru kelam kabut.Jangan masa tu lupa mana pintu keluar dahla..

Jom layan gambar..

tempat berkumpul..tak jauh tapi panas la
matahari baru naik


aku pulak keluar bawak henpon je,kalau berlaku kebakaran sebenar..handbag pun kena bawak jugak kan?hehe.......takpe,selamatkan diri dulu yang penting.barang-barang tu jadi no2.

Comments

Mcm meriah je latihan ni. Heheheheh~
Biarlah rahsia said…
klu opis k.bi...siap ada yg tunggu solat dulu, masuk tandas dulu...br lah kuar...sekali sekala seronok juga....sbb ms ni lah nk jumpa staff satu bangunan dgn kita...klu tak...masing2 kat bilik masing2.
ZieMarziah said…
sy paling takut time fire drill..aduii mau tak takut kalau kena turun tangga dari tingkat 35...fuhhh pengsan!

Popular posts from this blog

Cara Mudah Kilatkan Perhiasan Perak (Silver) Yang Kusam

eh! tajuk macam skema sangat kan? SALAM JUMAAT untuk semua okey, ni pun citer minggu lepas korang nampak tak? betapa malasnya aku nak apdet blog sejak lepas raya banyak citer nak kongsi, tapi malas nak mengarang, huhu minggu pertama masuk keje lepas raya tu ada jualan murah macam2 barang ada sapa kenal aku mesti tahu yang aku takkan beli benda mahal lagi murah, lagi bagus tak cantik pun jadi cantik disebabkan harganya murah hahaha semua pakat berebut beli antara barang yang menarik hati aku ialah silver bracelet ni tapi barang lama, dah kusam dan tak berkilat kengkawan yang beli kata 'ko beli je, murah sangat nih. nanti beli cecair pencuci silver, kilatlah ni' so aku beli lah 5 set nape tamak sangat ni? sebenarnya aku ada agenda tersembunyi tungguuuuu yang ni antara yang masih berkilat sikit ada 1 set tu takde sapa nak ambik ko tolak kat aku, aku tolak kat ko last2 aku je lah yang ambik   aku ambik sebab nak

Letak Ubat Ulser DiBibir Batal Puasa Tak?

bulan posa ni kan,aku kurang minum air..yelah,dapat minum lepas berbuka je,mana boleh minum waktu siang hari.itupun paksa diri abiskan minum atleast 1 liter sebelum tido.sahur minum lagi.betul ke tidak cara ni aku pun tak pasti..dahlah aku ni selalu kena ulser kat bibir.tu hari yang naik 3 biji dalam mulut tu seminggu lebih jugak baru baik.siksa wooo.. ni pun ada tanda2 nak kena lagi.dia punya penyebab senang je..tengah2 sedap makan,tetiba tergigit bibir..permulaan kat situ la.esoknya dah tumbuh.huhu.bukan aku tak hati-hati tapi kalau nak kena tu tetap jugak kena. so ni aku google masa kena ulser kat bibir tu.lupa nak publish.nak delete sayang la pulak.boleh jadi rujukan masa akan datang. entahlah..aku tak makan @ minum masa tu cuma letak ubat tu je..kalau batal jugak aku ganti la nanti.what 2 do. sumber dari sini Soalan: Batal atau tidak puasa - sapu ubat pada bibir kerana ulcer Assalamualaikum Saya sakit ulcer di tepi bibir dan saya telah letak ubat ditepi bibir saya. Adakah terbatal

Didik Anak Mengikut Umur

artikel ni dapat dari FB apdet lelaju sebab ada orang dah tanya nape x apdet blog, huhu aku sebenarnya kering idea sekarang ni aku punya baru tahap pertama dan tahap ke2 (^_^')