Skip to main content

Raya Qorban Kami Part 2

cewah..Raya Haji pun siap ada part 1,part 2 bagai..hehe,layankan je

PAGI RAYA KE2...
aku bangun awal sebab plan nak gerak dari kampung jam 6.00 pagi sebab en abe kena masuk keje jam 3.00 petang.Tapi macam biasa lah,kejut orang itu orang ini..siap ada yang mintak extra time 15 minit lagi.huhu.

6.50 pagi barula memulakan perjalanan..senang citer kul 7.00 la bertolak.Alhamdulillah jalan clear..singgah kat R&R Gua Musang untuk sarapan dan mandikan si kenit.pastu terus la tak stop sampailah ke Key Ell.sangat sangat seronok sebab perjalanan ambik masa 5 jam je.berbanding 8 jam masa balik tu ari.aku la yang seronok sebab boleh mimpi sampai ke bintang.

tepat jam 12.00 tengah hari kami dah pun sampai umah mil.(cukup 5 jam dalam keta) lepas letak barang kat umah mil,aku keluar semula ikut mil ke umah sil yang baru pindah umah.tak jauh..area situ jugak.anak-anak seronok dapat jumpa sepupu2nya.

Aku macam biasalah layan mil bercerita dan tolong mil masak.kesian mil,nak makan sup tulang tapi tak kesampaian..kalau aku tahu,aku bawak balik je tulang dari kampung.memula memang ayah aku nak kirim tulang pada family mentua aku tapi last minute ayah kata 'seganlah kirim tulang kat orang.tinggal la tulang tu,bawak daging je'.tapi mil pun takdelah kempunan macam orang peknen..makan jelah apa yang ada dulu..nanti beli je tulang tu kendian.

Aku dan anak-anak tido umah sil malam tu sebab en abe keje.

Ahad tengah hari baru balik rumah...balik cuti,seperti biasa la kaum ibu-ibu ni..tak habis dengan kain.basuh kain,lipat kain..angkat kain.eh?angkat kain kat penyidai la..kang tak angkat kena hujan la pulak  ^_^

Comments

pB said…
tak balik
tak merasa jem

seronok sebab badan tak letih
daging korban pun banyak sebab tok ma qurban

siap bowok balik kepala lembu ..
ha ha ha
Unknown said…
atleast dapat gak irfa balik kampong beraya,exspecially anak anak erti rayao amat bermakna buat mereka kan kan...
Aidah said…
Jadilah kan. Dapat jugak balik Kelantan jumpa kakak dan family walaupun sehari je. At least terubat rindu, lagipun dah nak cuti skolah kan.
Khalilah said…
Kaum ibu-ibu, termasuk ibu saudara sekali la kan...? :) best gi jejalan ye kak? Sy kat kg langsung tak berjalan sbb adik-beradik dr juah dtg balik...
bangsawan nilai said…
mujur kampung aku dkt...
Irfa said…
@KAKPB..
kena keliklah sementara mak ayah ada lagi ni..ayah pun ada bawak balik kepala lembu,kami tengok je sambil tunggu siap masak.hahaha.anak bertuah memang gitu

@KAK LIENDA..
ye,anak2 la paling happy bila dapat balik kg,si abam sampai menangis tak nak balik,sbb balik kejap je dia belum puas duk kat kampung.apakan daya,ayahnya keje
Irfa said…
@kak aidah..
memang penat sbb byk masa atas jalan tapi puas hati jugak sbb dapat balik w,pun sekejap

@khalilah..
ye betul..ibu saudara pun ibu jugak
hehe

@bangsawan nilai..
dekat sangat balik pagi raya pun boleh
Unknown said…
oip..berapa punya laju korang bawak 5 jam je perjalanan..hahaha..

Popular posts from this blog

Cara Mudah Kilatkan Perhiasan Perak (Silver) Yang Kusam

eh! tajuk macam skema sangat kan? SALAM JUMAAT untuk semua okey, ni pun citer minggu lepas korang nampak tak? betapa malasnya aku nak apdet blog sejak lepas raya banyak citer nak kongsi, tapi malas nak mengarang, huhu minggu pertama masuk keje lepas raya tu ada jualan murah macam2 barang ada sapa kenal aku mesti tahu yang aku takkan beli benda mahal lagi murah, lagi bagus tak cantik pun jadi cantik disebabkan harganya murah hahaha semua pakat berebut beli antara barang yang menarik hati aku ialah silver bracelet ni tapi barang lama, dah kusam dan tak berkilat kengkawan yang beli kata 'ko beli je, murah sangat nih. nanti beli cecair pencuci silver, kilatlah ni' so aku beli lah 5 set nape tamak sangat ni? sebenarnya aku ada agenda tersembunyi tungguuuuu yang ni antara yang masih berkilat sikit ada 1 set tu takde sapa nak ambik ko tolak kat aku, aku tolak kat ko last2 aku je lah yang ambik   aku ambik sebab nak

Letak Ubat Ulser DiBibir Batal Puasa Tak?

bulan posa ni kan,aku kurang minum air..yelah,dapat minum lepas berbuka je,mana boleh minum waktu siang hari.itupun paksa diri abiskan minum atleast 1 liter sebelum tido.sahur minum lagi.betul ke tidak cara ni aku pun tak pasti..dahlah aku ni selalu kena ulser kat bibir.tu hari yang naik 3 biji dalam mulut tu seminggu lebih jugak baru baik.siksa wooo.. ni pun ada tanda2 nak kena lagi.dia punya penyebab senang je..tengah2 sedap makan,tetiba tergigit bibir..permulaan kat situ la.esoknya dah tumbuh.huhu.bukan aku tak hati-hati tapi kalau nak kena tu tetap jugak kena. so ni aku google masa kena ulser kat bibir tu.lupa nak publish.nak delete sayang la pulak.boleh jadi rujukan masa akan datang. entahlah..aku tak makan @ minum masa tu cuma letak ubat tu je..kalau batal jugak aku ganti la nanti.what 2 do. sumber dari sini Soalan: Batal atau tidak puasa - sapu ubat pada bibir kerana ulcer Assalamualaikum Saya sakit ulcer di tepi bibir dan saya telah letak ubat ditepi bibir saya. Adakah terbatal

Didik Anak Mengikut Umur

artikel ni dapat dari FB apdet lelaju sebab ada orang dah tanya nape x apdet blog, huhu aku sebenarnya kering idea sekarang ni aku punya baru tahap pertama dan tahap ke2 (^_^')