Skip to main content

Tak Tahu Tapi Buat Macam Tahu

Sapa dengar HotFm pagi ni?aku kesian sungguh dengan sorang pemanggil (lupa nama tapi dia pompuan).tahu kenapa aku kesian?dia beria-ia memuji pelumba motor yang menang tempat ke 2 semalam,kalau tak silap aku yang namanya Muhammad Zulfahmi Khairuddin tu,aku pun tak kenal sangat sapa si Zulfahmi tu walaupun hari-hari nampak muka dia kat papan iklan depan Sepang Circuit tu.

kisahnya,masa pemanggil tu duk puji-puji si Zulfahmi,boleh pulak Dj tu 'dajalkan' dia.kenapa aku kata dia didajalkan?sebab mereka dah buat pemanggil tu konfius bila sebut nama pelumba itu sebagai Hafiz Hamidun dan pemanggil tu pun mengiakan.masa dengar tu aku yang syok layan game kat henpon macam konfius,eh!betul ke nama pelumba tu Hafiz Hamidun?tapi aku abaikan je sebab aku pun tak pasti nama sebenar pelumba tu.

sekali............Dj tu gelak-gelak sebab dapat kenakan pemanggil tu.Yang sebenarnya Hafiz Hamidun ialah penyanyi nasyid bukannya pelumba motor..

Ni baru Zulfahmi yang menang tempat ke 2 lumba motor semalam.Gambar dari myMetro

GEMBIRA...(dari kiri) Zulfahmi, Cortese dan Folger ketika di podium semalam.
GEMBIRA...(dari kiri) Zulfahmi, Cortese dan Folger ketika di podium semalam.

Okey terus gugel,siapa Hafiz Hamidun?sumber dan gambar dari sini..aku pun baru tahu dia bekas kumpulan nasyid nama Unic tu.hehe



Kesiankan?pemanggil tu bila tahu dia terkena,terus letak telepon.mesti malu dan bengang habis,sib baik tak nampak muka.

Sebab tu walaupun aku tengok sampai habis perlawanan bola masa Kelantan lawan ATM sabtu lepas,aku tak nak ulas lebih-lebih sebab aku bukan kenal semua pemain.Kenal yang mana pernah dengar nama je..macam Apek (Khairul Fahmi Che Mat) sebab dia dah glemer dengan kisah cintan cintunnya mengalahkan artis,Mat Yo(Norshahrul Idlan Talaha),Piya (Badhri Radzi) (pun baru kenal sebab adik bagitau) dan paling aku kenal ialah Indra Putra(Indra Putra Mahayudin),sebab muka dia hampir seiras dengan adik lelaki aku yang no2..hehe.aku jerit lebih-lebih hanya bila bola masuk gol je.. undang-undang bola sepak pun aku tak tahu.malas ambil tahu yang sebenarnya.

ops..ada satu muka baru yang menarik perhatianku..Afiq Azmi.hehe





Senang citer,kalau tak tahu buat cara tak tahu...jangan sebab nak tunjuk terer kita pun bercerita macam hebat.sekali kena 'pusing' sikit terus termalu.

okey..itu je nak citer.jom bekfes ;)

Comments

Kakcik Seroja said…
kakcik kenal Rajagobal je. :)
Norhaizan said…
Kesian pemanggil tu? kZ kenal player yg banyak masuk paper macam Apek, kembar Zakuan,Hai o..
Hahahaha...jawapan Kakcik tu mmg bt aku gelak sakan kat sini!
Nieda said…
tahniahlah kpd semua pemenang.
NenetPenne (NP) said…
akak kenal apek jer..tu pun sebab kes cinta entah hapa2 dia tu

orang lama kan cuma kenal santokh singh, mokhtar dahari... pemain sekarang tak kenal sangat lagipun ahkak tak minat bola kan...

ramai juga yang tak tahu apa2 berlagak mcm tahu ..tak kisahlah pasal bola ke apa ker dan akhirnya memakan diri sendiri....
ZieMarziah said…
yeke?haha aduii kesian terkena.kalau live dalam tv memang malu giler la..
sy pun kenal yg akak sebut tu je yg lain2 tatau huhu
HeNRieTTa JoSe said…
hehehe....rietta pown xkenal sgt org org sukan....artis pown xbrp kenal....
Ummi said…
irfa, kalau bab sport2 ni akak menyerah kalah, lansung tak kenal sapa-sapa pun

adakah akak kaki bangku hehehe
bangsawan nilai said…
kawe buke oghe klate, tapi sokong TRW.
gomo klate gomo...!
Unknown said…
sy dgr yg hot fm tu masa otw nk pegi kerja... memang terkena laa pempuan tu... sy kenal sapa itu hafiz hamidun... sebab memang peminat nasyid pd zaman dahulu kala...
Lady Windsor said…
irfa,
hamboiih kemain ya nampak muka baru tu..ekekek...err saya pong!
pemanggil tu tertukar nma dgn seorg lg pelumba wildcard nama Hafizh Syahrin Abdullah bkn dgn zulfhmi... :-)
Irfa said…
@kakcik Nur..
saya pun baru kenal Rajagobal ni
hihi

@kak zan..
apek dengan kembar dua orang tu dah mengalahkan artis gelemernya ;)

@fara..
okey boleh sambung gelak ;)

@kak nieda...
ye..tahniah pd yg menang dan usaha lagi pada yang kalah :).itu adat permainan

@kak net..
sapa tak kenal apek..hehe
pemain lama saya pun x kenal.huhu
sebenarnya masa ke udara dalam radio tu ada 2 nama disebut,sorang lagi Hafiz jugak tp lupa Hafiz apa..Dj tu mmg saja nk kenakan dia..buat dia konpius

@shahzee..
tulah pasal..sib baik dengar suara je,taklah malu sgt

@rietta..
saja suka-suka ambik tahu so bila org bercerita takdelah kita terlopong je.hihi

@kak ummi..
kenal dan ambik tahu sikit2 je ;)

@bangsawan-nilai..
tq krn menyokong TRW..wah aku dah macam duta pulak ;)

@siti saliza..
saya pulak baru kenal hafiz hamidun tu sapa ;)

@kak lw..
muka chumel..saja cuci mata.amboi mak orang ni :)

@chek mud..
tq sudi singgah sini
ye..saya perasan nama sorang lagi pelumba yg disebut,Hafiz namanya tapi pemanggil tu konpius bila Dj saja sebut banyak kali nama Hafiz Hamidun..sian kat pemanggil tu

Popular posts from this blog

Cara Mudah Kilatkan Perhiasan Perak (Silver) Yang Kusam

eh! tajuk macam skema sangat kan? SALAM JUMAAT untuk semua okey, ni pun citer minggu lepas korang nampak tak? betapa malasnya aku nak apdet blog sejak lepas raya banyak citer nak kongsi, tapi malas nak mengarang, huhu minggu pertama masuk keje lepas raya tu ada jualan murah macam2 barang ada sapa kenal aku mesti tahu yang aku takkan beli benda mahal lagi murah, lagi bagus tak cantik pun jadi cantik disebabkan harganya murah hahaha semua pakat berebut beli antara barang yang menarik hati aku ialah silver bracelet ni tapi barang lama, dah kusam dan tak berkilat kengkawan yang beli kata 'ko beli je, murah sangat nih. nanti beli cecair pencuci silver, kilatlah ni' so aku beli lah 5 set nape tamak sangat ni? sebenarnya aku ada agenda tersembunyi tungguuuuu yang ni antara yang masih berkilat sikit ada 1 set tu takde sapa nak ambik ko tolak kat aku, aku tolak kat ko last2 aku je lah yang ambik   aku ambik sebab nak

Letak Ubat Ulser DiBibir Batal Puasa Tak?

bulan posa ni kan,aku kurang minum air..yelah,dapat minum lepas berbuka je,mana boleh minum waktu siang hari.itupun paksa diri abiskan minum atleast 1 liter sebelum tido.sahur minum lagi.betul ke tidak cara ni aku pun tak pasti..dahlah aku ni selalu kena ulser kat bibir.tu hari yang naik 3 biji dalam mulut tu seminggu lebih jugak baru baik.siksa wooo.. ni pun ada tanda2 nak kena lagi.dia punya penyebab senang je..tengah2 sedap makan,tetiba tergigit bibir..permulaan kat situ la.esoknya dah tumbuh.huhu.bukan aku tak hati-hati tapi kalau nak kena tu tetap jugak kena. so ni aku google masa kena ulser kat bibir tu.lupa nak publish.nak delete sayang la pulak.boleh jadi rujukan masa akan datang. entahlah..aku tak makan @ minum masa tu cuma letak ubat tu je..kalau batal jugak aku ganti la nanti.what 2 do. sumber dari sini Soalan: Batal atau tidak puasa - sapu ubat pada bibir kerana ulcer Assalamualaikum Saya sakit ulcer di tepi bibir dan saya telah letak ubat ditepi bibir saya. Adakah terbatal

Didik Anak Mengikut Umur

artikel ni dapat dari FB apdet lelaju sebab ada orang dah tanya nape x apdet blog, huhu aku sebenarnya kering idea sekarang ni aku punya baru tahap pertama dan tahap ke2 (^_^')