Wednesday, January 30, 2013

Samsung Galaxy Camera,Impianku

Dah petang
jam sudahpun di angka 5.45 
aku?
belum balik lagi
huhu
(adat menumpang kawan,dia lambat..aku pun sama)

apa nak buat?
apdet blog..nak citer apa?

belek folder lama
tengok gambar lama
sambil terkenang kisah dulu

ish..bila la aku nak sambar seketul external disc nih
gambar banyak dalam pc
banyak juga dalam camera
memory card dah full
ambik gambar hari2 tapi cucinya takpun

gambar sikenit sangatlah banyak
dari gambar dia dalam perut sampailah dah umo 3 tahun
yang cuci ada la 3 keping kot
itupun sebab nak letak kat frame

abis bab gambar
meh citer bab kamera

Satu ketika dulu aku dan adik,cikviva 
berangan untuk memiliki seketui camera kaler merah
macam Yuna dalam iklan tv
yang ini


tapi non ado sampai ke sudah
dan cuma mampu beli sebiji camera comel jenama Sony


pastu tahun lepas en Abe menang lucky draw 
dapat lagi sebiji Camera Samsung
yang ini


macam biasa,aku mula memilih antara dua
Sony @ Samsung?
akhirnya Sony merah pindah ke tangan kakak
masa tu kakak dah mula nak sekolah di kampung
nanti senang kakak nak berfoto kalau ada majlis di sekolah
dengan pesanan 'jaga elok2'

sekarang aku berangan nak miliki si putih ini
tengok iklan kat tv
sambil menjejes air liur


Samsung Galaxy Camera
kata en Abe
'ambik gambar kena ada seni
kamera ribu riban pun tak guna
kalau tahunya cuma klik aje'

ye ke?emm 

10 comments:

  1. teringin juga memilikinya tapi belum termampu..

    ReplyDelete
  2. menarikkan camera samsung galaxy tu! sy baru jea beli kamera... nyesal pun hadooo. kang bagus law galaxy ni kuar awal sket.. huwaaaa

    ReplyDelete
  3. betul lah kata cik abang tu...
    kena ada skill..kena rajin belajar, try & error...tapi kamera canggih tu added advantage la..

    bagi saya, kalau betul2 minat fotografi dan nak lebih kepuasan, beli sahaja proper DSLR..takyah beli DSLR yg mahal2, beli yg entry level dulu cukup..tak kisah la Nikon ke..Canon ke..

    ReplyDelete
  4. salam singgah sini..yang putih tu cantik..=)

    ReplyDelete
  5. Irfa:

    cik abe bijak bistari.

    p.s sila baca buku yang MP cadangkan tu!

    ReplyDelete
  6. Irfa
    akak setuju dengan setetmen en abe awok tu..kamera murah pun boleh hasilkan gambar super ohsem kalau kita kreatif..err tapi akak pun mengidam DSLR Nikon latest punya..tskk..pun menjejeh-jejeh ayaq lioq nehh...huhu!

    ReplyDelete
  7. Ini memang termasuk dalam wish list saya!
    Pertama nakkan Apple Laptop
    Second, nak kamera DSLR tu laaa

    ReplyDelete
  8. galaxy camera tu memang cunn lah..skrin besar puas ati tengok.. ni pakai kamera digital yang hado tu je...asal amik gambor je mesti membebel sebab tak lawa...ataupun kita yang tak pandai setting..tak tau lah..huhu

    ReplyDelete
  9. betul kata che abe...sokong sangat....

    kalau kita terikut2 teknologi canggih memang tak terikut laa gamaknya...

    akak ni usahkan menda tu, nak beli hp baru pun fikir 44 kali... aikk mcm kedeks jer bunyinya...ha ha ha...bukan kedeks, jimattttt..... :P

    ReplyDelete
  10. saya pun takde kamera canggih manggih. Bila nak ambik gambar guna BB ni aje. Gambar mcm haram kalau dibandingkan dgn yg org lain ambik guna kamera canggih.

    Redhoooo ajelah ....

    ReplyDelete

komen jangan tak komen
lagi panjang komen..lagiiiiiiiiiiiiiiii saya suka
tq ;)