Friday, March 1, 2013

Banyak Kerja dengan Tiada Kerja,Mana Lebih Baik?


Assalamualaikum Kawan-kawan

Jumaat yang indah
~senyum je dengan semua yang mendatang~


sibuk ada 2 jenis
betul2 sibuk @ buat-buat sibuk ?

bila ditukarkan ke unit baru
mana lebih baik
diberi banyak kerja
@
melangut takde kerja ?

bagi aku lebih baik banyak kerja
sekurang2nya rasa khidmat diperlukan
daripada 
melangut tak kerja
rasa diri macam tak penting
ada ke takde sama je

bagi korang pula? 

10 comments:

NenetPenne (NP) said...

lebih baik ada kerja daripada dok melangut macam akak ni...

uwaaa stressss....stresss....lama2 hilang ilmu yang ada nih...

Ratu Hatiku said...

Akk kat tmpt keje dulu mmg bz gler tp skrg tmpt keje baru masa kerja kdg2 diisi dgn buat keje sendiri jerk.. mcmana tu :P

Papa Mifz said...

apabila banyak kerja rasa cepat jer masa berlalu...kan..??

Tihara said...

best la yg ade keje nak dibuat kan.. :)

azieazah said...

Saya rasa bodoh bila duduk saja takda kerja. Biar sibuk kalut buat kerja, baru otak bergerak.

zie marziah said...

sy pun baru reshuffle task..kali ni banyaknya kerja tak sempat nak siapkan..sampai kekadang balik umah pun teringat kerja.siyes betul2 rasa macam pekerja harapan wakaka

Uncle Lee said...

Hi Irfa, nothing like being busy rather than twiddling thumbs and looking at chichaks play hide and seek on the ceiling, ha ha.
Have fun and simpan satu lagu dalam hati.
Lee.

Sweetie said...

Saya dah tinggal beberapa tahun je lagi nak pencen.... so.... malassssssssssssss nak keje.... tp keje mcm saya ni, malas ke tidak ke, banyak ke.. kurang ke... kena buat dan siapkan hari itu jugak... kalau tak nanti produk x kuar... dapat 'trece' sapa yg lambat dan tak buat keje.... hoho.. xpasal2 'mengadap'

sitiezahim said...

betul2, saya lebih suka ada kerja dari melangut. terasa macam orang tak percaya plak kat kita kan..heheh

Mak Wardah said...

Nak banyak keje