Tuesday, March 5, 2013

Marah Dan Hujan

Lokasi:Home Sweet Home
Jam:9.00 malam
Pelakon:Umie,Abam dan Adik Ajaa
~*~*~*~*~*~

Adik Ajaa lari2 sambil main tuala depan tv
Umie dan Abam dah hilang konsentrasi tengok tv
Kata Abam 'adik tepilah..abam nak tengok tv tak nampak ni'
tapi dia buat dunno je..
Kata Umie 'Hajar,dengar tak abam cakap,tepi sikit nak tengok tv ni'

Dia bertanya 'Umie marah?'

Kata Umie 'ye,marah'

Dia menjawab 'jangan marah,nanti hujan'

'aik,pelik la adik ni.apa kaitan marah dengan hujan?'
abam bertanya 

mungkin dia nak kata kalau umie marah
nanti dia nangis (hujan)
hehe

pesanan ikhlas dari Ajaa
'jangan marah-marah ye
nanti hujan'

7 comments:

Hanis Azla said...

he..he.. comel betul aksinya.. bijak.. seiras betul dia dengan irfa kan..

Kakzakie said...

Kecik-kecik dah pandai nak berkias kononlah tu ye:)

NenetPenne (NP) said...

ha ha ha..lawak...

Cikja said...

hahahha...peribahasa baru tue..pandai ajaa..meh cikja kiss sikit..

zie-shah-zie said...

alolo comelnya ajaa..cute sesangat.bila dia cakap macam tu kompom tak jadi marah hehehe

Mak Wardah said...

Kiasan yg dlam maknanya, takut hujan dlam rumah pulak...

Lady Windsor said...

irfa mungkin dia nak kata, umi marah nanti umi kena jual..ekekeke