Tuesday, April 23, 2013

Melantak dan Lantak

Melantak dan Lantak
Aku tak pasti 2 perkataan ini ada dalam kamus DBP atau tidak

~*~*~*~

Melantak
selalu digunakan bagi nafsu makan
senang citer makan tahap maksimum seolah membela hantu raya dalam perut

contoh ayat:
'(nama dirahsiakan) eh!ko ni makan macam setahun tak jumpa makanan.
ni makan ke melantak?

Lantak
tahap taknak ambil kisah/ambil peduli

contoh ayat:
'lantak ko la nak buat apa
nak melingkup ke nak hapa..aku dah taknak ambil tahu'

aku rasa antara 2 ayat itu..
ayat yang kedua adalah paling bahaya

emm lawa kasut

~sekian~

9 comments:

  1. i dont cara..kaki dan kasut tu mmg cantik..i dont cara..i likeeeee it

    ReplyDelete
  2. aku suka perkataan melingkup.. hahaha..

    ReplyDelete
  3. There's always pain behind the line number two Irfa...:-)

    x

    ReplyDelete
  4. betoiler comeljer kasuttu... merah menyala....

    ReplyDelete
  5. Salam irfa..

    akak memang suka melantak.. lantaklah orang nak kata apa pun.. janji ada kasut yg cun he..he.. wp badan tak berapa nak cun.. ha..ha..

    ReplyDelete
  6. lantak tu macam tak dipedulikan aje. hey hello. saya masih hidup okay..

    ReplyDelete
  7. dik tipun dah ok ke..lama dah kita tak cerita2

    ReplyDelete
  8. # JM..
    mmg lawa kasut bertumit tu..kaler merah ang-ang pulak tu.sebatu pun org dah nampak kasut dulu.hihi

    # Rai..
    melingkup ke,telungkup ke,adik beradik satu mak le tu ;)

    # MP..
    kan?entah ler..cakap lebih2 kang hati sendiri yg sakit

    # Cho Zila..
    lawa mmg lawa tapi saya dah lama bertalak 3 dgn kasut bertumit atas nasihat en doctor..mampu pandang jelah

    # Kak Hanis..
    akak comel je dimata saya masa kita jumpa dulu ;)

    # Cik Tia..
    spt kata TokTi 'x hidup dek puji,tak mati dek keji'

    # Kak Erna..
    takleh nak whatsapp sbb hp samsung lom repair lagi..skrg pakai hp lama.boleh je nak kol tp banyak no xde dalam tu.huhu

    ReplyDelete
  9. melantak = mencekik
    lantak = peduli hape aku

    hahahahaha

    ReplyDelete

komen jangan tak komen
lagi panjang komen..lagiiiiiiiiiiiiiiii saya suka
tq ;)