Skip to main content

Tribal Pattern Everywhere

dulu
masa kecik aku ada selai t-shirt
corak macam ni
masa tu kecik sangat lagi
sekolah rendah kalau tak silap
pakai je tanpa ada apa-apa perasaan

sekarang ni
aku tengok corak ni
ada di mana-mana


tribal nama kamu ye
sebut 'tribal' terbayangkan 'kanibal' puak yang makan orang tu

tudung
baju
skirt
beg
kasut
casing handphone
topi
bla bla bla

dan baru ku tahu namanya
TRIBAL

tudung tribal pattern
model lawa pakai apa pun lawa ler


casing handphone pun tak lupa untuk di 'tribal'kan

nampak gayanya pesen dan corak
zaman mak ayah kita dulu popular balik

# apa benda yang korang pakai sekarang
simpan la ye,mana tahu zaman anak cucu nanti pesen tu timbul kembali
boleh jual kat muzium.hahahaha

Comments

||aLeaSaRa|| said…
ha 'ah lah sis irfa.ye betul tu,akk pun dulu ada shirt tribal colorful mcm tulah.ada color kuning,hijau n biru dll.mmg nmpk luar biasa pakai baju tu hahahaha....

tak sgka kuar smla corak ni.kalau kn ngan plhn warna dan corak shawl tu...cantik je pakai kot ^^
Dah tribal lak skg ni? Hehehehe ....aku mmg selalu ketinggalan zamanlah...
Mulan said…
yezaaa saya pon suka tribal2 ni... ada skirt panjang tribal jgk.. suka sbb senang matching byk kaler hahaa..
Ann Ishak said…
harus...terutamanya kain baju, mesti akan ulang tayang semula suatu masa nanti
eija_sweetmama said…
itulah fesyen2 lama kembali semula mcm peplum jgk la baju kembang2 zaman dulu zaman ni dtg balik..

corak tribal ni mmg cantik, berkenan jgk tp blom ada lg koleksi tribal..
Puan Eka said…
eka ada satu je.

peplum tribal. hehehe
IndaMarya said…
betui tu Irfa, peplum tu aunty dah pakai in the 80s, and kasut wedges tu pun sama, now semua mai balik.jgn heran nanti kebaya nyonya ,kebaya pendek jarang mai balik soon..
Unknown said…
oo, tribal ke namanya, baru tahu...:)
lady lavender said…
Corak cantik tp tang tudung tu mmg tak leh masuk dgn saya, kalau pakai sampai ke muka pun rasa nampak corak tribal hahaa!
happyichigo♥ said…
Model lawa pakai apa pun lawa..hihi, betul tu
Unknown said…
walau colorful x sukelah sya. Tngk corak pn dh sesak semacam.
Angah said…
kurus cantik..

kalau gemok dan ada anak kecik mcm aku ni baik tak usah bertribal2 la.. kang Nampak mcm penutup mesin basuh je berjalan..

hahaha

Popular posts from this blog

Cara Mudah Kilatkan Perhiasan Perak (Silver) Yang Kusam

eh! tajuk macam skema sangat kan? SALAM JUMAAT untuk semua okey, ni pun citer minggu lepas korang nampak tak? betapa malasnya aku nak apdet blog sejak lepas raya banyak citer nak kongsi, tapi malas nak mengarang, huhu minggu pertama masuk keje lepas raya tu ada jualan murah macam2 barang ada sapa kenal aku mesti tahu yang aku takkan beli benda mahal lagi murah, lagi bagus tak cantik pun jadi cantik disebabkan harganya murah hahaha semua pakat berebut beli antara barang yang menarik hati aku ialah silver bracelet ni tapi barang lama, dah kusam dan tak berkilat kengkawan yang beli kata 'ko beli je, murah sangat nih. nanti beli cecair pencuci silver, kilatlah ni' so aku beli lah 5 set nape tamak sangat ni? sebenarnya aku ada agenda tersembunyi tungguuuuu yang ni antara yang masih berkilat sikit ada 1 set tu takde sapa nak ambik ko tolak kat aku, aku tolak kat ko last2 aku je lah yang ambik   aku ambik sebab nak

Letak Ubat Ulser DiBibir Batal Puasa Tak?

bulan posa ni kan,aku kurang minum air..yelah,dapat minum lepas berbuka je,mana boleh minum waktu siang hari.itupun paksa diri abiskan minum atleast 1 liter sebelum tido.sahur minum lagi.betul ke tidak cara ni aku pun tak pasti..dahlah aku ni selalu kena ulser kat bibir.tu hari yang naik 3 biji dalam mulut tu seminggu lebih jugak baru baik.siksa wooo.. ni pun ada tanda2 nak kena lagi.dia punya penyebab senang je..tengah2 sedap makan,tetiba tergigit bibir..permulaan kat situ la.esoknya dah tumbuh.huhu.bukan aku tak hati-hati tapi kalau nak kena tu tetap jugak kena. so ni aku google masa kena ulser kat bibir tu.lupa nak publish.nak delete sayang la pulak.boleh jadi rujukan masa akan datang. entahlah..aku tak makan @ minum masa tu cuma letak ubat tu je..kalau batal jugak aku ganti la nanti.what 2 do. sumber dari sini Soalan: Batal atau tidak puasa - sapu ubat pada bibir kerana ulcer Assalamualaikum Saya sakit ulcer di tepi bibir dan saya telah letak ubat ditepi bibir saya. Adakah terbatal

Didik Anak Mengikut Umur

artikel ni dapat dari FB apdet lelaju sebab ada orang dah tanya nape x apdet blog, huhu aku sebenarnya kering idea sekarang ni aku punya baru tahap pertama dan tahap ke2 (^_^')