Skip to main content

Ramadhan 22: Aku dan IG (Instagram)

# kemalasan melanda

hai korang? posa tak hari ni? hihi, gurau minta kena sekeh. Okey, kan semalam aku citer pasal aku ada IG (Instagram), ko ade? dan aku nak share apa pendapat aku tentang IG, kalau korang rasa tak sependapat, takpe .. aku terima. Aku ada IG sebab adik aku paksa, katanya 'kak, buat IG sekarang. Kalau tak, tak boleh balik kampung. Nanti orang tinggal je kat Tol Gombak tu je' huhu gurau je. Jadi dengan paksarela aku pun buat lah.

Aku follow dia, dan dia follow aku. Pastu aku tengok ramai pulak yang follow aku. Tah mana datang pun aku tak tahu. Kulit hitam, kulit putih sume ada. Eeee takutnya saya. Pastu banyak la pulak yang follow semata2 nak jual barang. Segala ubat nak bagi putih, jual beg, jual baju, jual ubat gegat, hehe tipu je.

Aku tak minat nak beli barang, so aku klik n follow artis2 se Malaysia. Wow! hebat gaya hidup mereka. Makan-makan, jalan-jalan, sopim-sopim. Boleh dikata ramai artis ada IG. yang apdet setiap 15minit pun ada. Bukan semua la macam tu, ada jugak yang post benda2 macam kata2 motivasi. Okey, takpe kita layan je. Bagusnya IG sebab mendekatkan peminat dengan artis pujaan mereka. Aku pun tak pasti siapa artis yang aku suka, huhu

Tapi, satu je aku nak simpulkan kat sini.

Kepada Artis:

Berpada2lah tunjuk kasih sayang anda, tak semua yang follow tu adalah 'peminat' tetapi 'pembenci'. Nak share apa2 di IG fikirlah 2/3 kali. Kadang ada yang saja letak gambar yang mengundang kontroversi. Bila orang komen buruk tahu pulak sentap.

Kepada Peminat:

Bagus sifat memuji itu, tapi janganlah over sangat. Sebab nampak sangat tak ikhlas pujian itu

Kepada Kaki Kritik:

Agak2lah nak taip komen tu, jangan sampai tahap menghina. Setiap inci ditelek untuk dijadikan modal kritik. Kuku, Kening, Gigi semua di komen. Mereka pun ada keluarga, bayangkan kalau mereka adalah ahli keluarga kita dan kita baca setiap komen yang mengutuk keluarga kita. Sakit hati tak? Tak sakit? ko memang kental. Kalah IronMan ;)

Kepada Yang Menjual:

pandai korang berniaga, boleh dikata semua tempat ada nama korang, siap cakap 'sori sebab spam IG korang'. huhu. Teruskan usaha anda ;) kalau ada barang yang aku suka, nanti aku follow korang ye tetiba je, tadi kata tak minat nak beli barang

Okey tu je nak citer, babai. Nak gi intai menu kat kafe (^_^)


Comments

NenetPenne (NP) said…
memang kadang2 ada yang memuji tapi tak ikhlas..mcm fake..boleh tau laa... selamat berIG
asyifamustaffa said…
Adat ber IG...hahaha...
Acik Erna said…
Mak ai dik ..nak cerita IG ke nak bagi nasihat he he.bila balik kampung
Dr K said…
Saya ada IG..ada laaa post 2-3 gambar..hahaha..Lebih kepada post gambar kat FB, and blog aja
Unknown said…
K.Sham ada gak IG, tapi mcm hidup segan mati x mau..
Lg selesa kat fb jer sbb segala suku-sakat dah ada kat situ..
HeNRieTTa JoSe said…
hehehe....rietta xmnat...IG....FB pown xde....aritu buat keek pown sebab projek bideo utk solve physics problems student...tpi xjdik sebab duration cuma 36s....xcukup...patah balik ke youtube juga akhirnye...
happyichigo♥ said…
Dira suka IG sbb follow org kreatif2 yg beri inspirasi kpd org lain.. Follow artis malaysia tidak sama sekali...

Popular posts from this blog

Cara Mudah Kilatkan Perhiasan Perak (Silver) Yang Kusam

eh! tajuk macam skema sangat kan? SALAM JUMAAT untuk semua okey, ni pun citer minggu lepas korang nampak tak? betapa malasnya aku nak apdet blog sejak lepas raya banyak citer nak kongsi, tapi malas nak mengarang, huhu minggu pertama masuk keje lepas raya tu ada jualan murah macam2 barang ada sapa kenal aku mesti tahu yang aku takkan beli benda mahal lagi murah, lagi bagus tak cantik pun jadi cantik disebabkan harganya murah hahaha semua pakat berebut beli antara barang yang menarik hati aku ialah silver bracelet ni tapi barang lama, dah kusam dan tak berkilat kengkawan yang beli kata 'ko beli je, murah sangat nih. nanti beli cecair pencuci silver, kilatlah ni' so aku beli lah 5 set nape tamak sangat ni? sebenarnya aku ada agenda tersembunyi tungguuuuu yang ni antara yang masih berkilat sikit ada 1 set tu takde sapa nak ambik ko tolak kat aku, aku tolak kat ko last2 aku je lah yang ambik   aku ambik sebab nak

Letak Ubat Ulser DiBibir Batal Puasa Tak?

bulan posa ni kan,aku kurang minum air..yelah,dapat minum lepas berbuka je,mana boleh minum waktu siang hari.itupun paksa diri abiskan minum atleast 1 liter sebelum tido.sahur minum lagi.betul ke tidak cara ni aku pun tak pasti..dahlah aku ni selalu kena ulser kat bibir.tu hari yang naik 3 biji dalam mulut tu seminggu lebih jugak baru baik.siksa wooo.. ni pun ada tanda2 nak kena lagi.dia punya penyebab senang je..tengah2 sedap makan,tetiba tergigit bibir..permulaan kat situ la.esoknya dah tumbuh.huhu.bukan aku tak hati-hati tapi kalau nak kena tu tetap jugak kena. so ni aku google masa kena ulser kat bibir tu.lupa nak publish.nak delete sayang la pulak.boleh jadi rujukan masa akan datang. entahlah..aku tak makan @ minum masa tu cuma letak ubat tu je..kalau batal jugak aku ganti la nanti.what 2 do. sumber dari sini Soalan: Batal atau tidak puasa - sapu ubat pada bibir kerana ulcer Assalamualaikum Saya sakit ulcer di tepi bibir dan saya telah letak ubat ditepi bibir saya. Adakah terbatal

Didik Anak Mengikut Umur

artikel ni dapat dari FB apdet lelaju sebab ada orang dah tanya nape x apdet blog, huhu aku sebenarnya kering idea sekarang ni aku punya baru tahap pertama dan tahap ke2 (^_^')