Thursday, July 18, 2013

Ramadhan 9: Bubur Lambuk

Sejuknya pagi ni
hujan renyai2 dari jam 4 pagi 
sampai la nak kuar pegi keje tadi

Semalam berbuka sangatlah simple
sebab en abe sambung OT sampai malam
aku berbuka dengan hero je
hero masih tak jemu dengan nasi dan ayam upin ipin
aku makan bubur lambuk opis punya


sedap jugak
sebab dah lama tak makan
antara menu glemer bulan posa

mood:
sayu je rasa pagi ni, teringat kampung, huhu

8 comments:

  1. agaknya sebab di rumah (kampong) mak saya tak buat bubur ni, saya tak gemar makan.. tapi pernah makan yang betul2 sedap masa belajar di uum dulu, memang bertambah saya makan..

    ReplyDelete
  2. 2 hari lepas..menu sama le kita sahur...bubur lambuk..ok je...
    teringat kg...sama la...bsok insyallah nak blik kg....kalau dpt blik....huhuhu...

    ReplyDelete
  3. Semalam balik sampai rumah pukul 7, masak apa ada ja. nasib baik sambal siap masak ada dalam peti ais. Goreng ikan bilis ja, panas samabal, goreng nugget. Kadang2 rasa kesian kat anak2.

    ReplyDelete
  4. Aku tak bape suka bubur lambuk tp beli jugak untuk bg kwn2 makan. Hehehehe!

    ReplyDelete
  5. Kami setiap Khamis dalam bulan ramadan ni ramai2 gotong royong buat bubuk lambuk Irfa... rasa cam nak kenduri bila potong bawang, potong daging, kopek kulit udang macam tu...

    ReplyDelete
  6. Ada bubur lambuk yang best. ada yang tak berapa...tapi syukur dapat bubur lambuk

    ReplyDelete
  7. rugi la MC semalam..dah banyak hari target tu nak ambik dalam 3/4 bekas bubur lambuk tu..hehe

    ReplyDelete
  8. Rindu bubur lambuk arwah ibu mertua. Sgt sedap..

    ReplyDelete

komen jangan tak komen
lagi panjang komen..lagiiiiiiiiiiiiiiii saya suka
tq ;)