Skip to main content

Bila Bisnes, PR Kena Bagus

Hai korang, hari ni lambat bersiaran
Lambat sikit masuk opis, ada hal kena uruskan
Ada yang kesah ke? hahaha
Tajuk tu sebenarnya aku buntu nak letak tajuk apa
So gitulah jadinya. Okey, ni ada kisah nak share.

Aku ada la berminat tentang satu produk (produk adalah rahsia)
So gugel-gugel la info tentangnya, ada la 2,3 blog yang jual mende ni.
Aku pun wasap lah, nak tahu info lebih kurang.
Senang citer, 4 orang aku wasap, cuma 2 je yang sudi jawab.
Yang dua lagi senyap je, nak kata salah nombor, rasanya dah betul
sebab kat blog dah terpampang nombor untuk di hubungi
Emm, bizi barangkali .. 

Kadang2 kita berminat nak join jadi ahli bila orang atas sudi melayan
wpun baru berbalas msge tapi rasa macam dah lama kenal
pada awalnya tak berminat nak beli/join tapi dia tetap layan
Kan bagus gitu
 kerana PR bagus, dari nak tanya info terus berminat nak beli@jadi ahli
orang berniaga kena manis mulut
tapi jangan sampai menanam 'tebu di tepi bibir'
@ kaki kelentong
hehe

Korang penah tak jadi melalui situasi macam ni?

y(^_^)y



Comments

Mummy Sher said…
selalu sangat terkena mcm ni. kekadang geram je..
Dr K said…
Salah satu rahsia nak maju dalam bisnes,ialah PR yg bagus...Malangnya,peniaga Melayu ramai yg takde PR
rostina76 said…
salam irfa…betul sesangat. kros mmg geram je klau org bz tapi bt2 jual mahal. ingat masa p langkawi aritu, kami mmg plan nak borong luggage (biasale dah dok ulang alik brunei - msia….beg semua dah lunyai). minah tu layan mcm kita ni saja2 nak round pegang2 beg dia. bila husb dtg tanya yg mana ok, terus tarik dia p beli dgn minah sales yg lain. haaa…rugi je kami borong tmp lain. kebanyakan pun mmg malay mcm daddy ziyyad ckp. kesian!!!
Irfa said…
SHERWIEYNA..
emm tulah pasal,produk dah bagus tp xnak layan customer
terus hilang minat nak join ;(
Irfa said…
DZ..
bukan semua, tapi segelintir
yg sikit ni lah nnti merosakkan nama
Irfa said…
HAI ROSTINA..
penah gak jumpa,baru je pegang barang,dia dah sibuk susun balik
tak sempat pun orang keluar kedai
kalau semua nak kemas tersusun tutup je kedai,takde orang masuk
kedai pun tak bersepah ;)
:: CIKVIVA :: said…
PR orang bank bagus kan..sebab pernah terkena..hehe
Acik Erna said…
apa namanya tu dik..share le..nanti akak tanya2 pulak..tolong tanyakan je..bukan senang iirfa nak tertarik dengan barang jual online ni kan..rugi orang tu tak layan
Irfa said…
CV..
itu kategori tipah tertipu kot.hahaha
Irfa said…
SIS ERNA..
kan?
rugi orang tu tak layan saya.hahaha
bukan nak beli tp nak tanya je,tu pasal dia xnak layan,buang masa ;)
Yunus Badawi said…
Saya orang berniaga. Cubalah hubungi saya kalau tak tahu bagus ke tidak PR saya ..... hahaha
Zareda Norman said…
Berniaga mmg krna jaga pr. Tapi kalau riuh sgt pun x suka juga..
paridah said…
nak berniaga, hati kena baik, mulut manis n peramah...
4feet8 said…
haah.. PR kena bagus. ni sy ada satu kes g kedai baju. Saya memang beli size 36. Sekalitu size pula xda ketika itu. Boleh pula salesgirl tu suruh beli size 38 sambil bersyarah tentang itu dan ini.. memang saya keluar kedai terus.. grr tapi biasanya melayu suka buat mcmni. takde size je, suruh beli size yg besar. tapi kalau satu golongan lagi, mereka akan usaha carikan size yg kita nak walaupun terpaksa ke kedai sebelah..
Unknown said…
biasa dah kes camni.. dah tak nak meniaga kot.. ko nak beli product apa tu..? kehkehkeh (kepochi kan aku)
Jari Manis said…
JM pun pernah kena..sbb tu malas nk layan bisnes2 ONLINE ni
Irfa said…
JM..
bukan semua, ada yang bagus ..servis tiptop
hanya segelintir je merosakkan nama online bisnes ni ;)
Irfa said…
RAI..
mgkin dia buat suka-suka tgk org buat dia pun nak buat jugak
tu psl jd gitu ;)
produk adalah rahsia..hehe,ntilah aku citer
ko pun kemaen bz skrg
mysha said…
Hye Irfa..

Salam perkenalan.. Sha pun pernah kene cenggini.. sakit hati tahap gaban.. mcM la kita nak tak berduit sgt cara dia layan tu.. kita sebagai pembeli mestila nak taw sume info pasal brg yg nak dibeli.. tp dia wat nak tak nak jer layan.. huh.. lorat..

Anyway business nih best klo kene gaya.. Gudluck k..!!
Irfa said…
KAK ZAR..
spesis banyak cakap smpi keluar tajuk ni pun ada jugak'
jangan la smpi org meluat pulak ;)
bersederhana lebih baik org kata
Irfa said…
4feet8..
hehe,paham sesangat.
yg satu lagi tu..barang yg mmg dia tak jual tp bila cstomer tanya dia akan kata
'sudah abis stok' sdgkan dia baru tulis dlm senarai barang akan dijual
next week kita datang,barang tu dah ada..
sbb dia survey apa barang yg customer nak,
Irfa said…
KAK PARIDAH..
kalau niat ikhlas berniaga insya Allah berjaya :)
Irfa said…
YB..
ni kena belajar ni
bawak pengeras setandadan pisang boleh ke?
hihi
Anonymous said…
hai irfa...keciannya. Meh whatsapp/sms k.ros laju-laju. k.ros akan reply laju-laju gak. Irfa nak produk apa...semua ada...hehe
bangsawan nilai said…
bukan dlm bisnes je kena ada PR yg baik. sbg pekerja pun kita kena jaga PR terutama kompeni yg customer oriented. kalau tak, rosak le nama baik kompeni. hatta jadi blogger pun kena PRnya bagus kan kan kan
MizzTina said…
byk kali kena.. bkite berminat nk beli.. dia bg respon 4taun akan dtg.. bila xjd beli, trus cop backout buyer.. jadah hapekah itu??
t.a.t.a said…
bawak cucur udang pun jadi juga.
t.a.t.a said…
nak try sesuatu produk kena rajin buat research. tengok berapa ramai yang dah guna dan tengok apa testimoni diorang. nak lagi confirm, pi call HQ depa, ada yang berjawab tak? kalau tak, tak payah. abaikan aje. saya dah pernah terkena dulu, memang sakit hati.
kayyana said…
baru jd kat yana semalam masa nak beli tiket bas untuk opah yana.. dahlah bile die ckp dok pandang pc tak pandang kite... kite ni bercakap terjerit jerit takut die tak dengar sebab ada cermin kan dpan muka kte.. die plak bleh tak pandang kite.. pastu bile kite nak bli tiket bile tak dgr ape die ckp die bleh jerit kt yana.. ape lagi .. kene basuhlah.. PR ZERO yer kak.. hahahaha

Popular posts from this blog

Letak Ubat Ulser DiBibir Batal Puasa Tak?

bulan posa ni kan,aku kurang minum air..yelah,dapat minum lepas berbuka je,mana boleh minum waktu siang hari.itupun paksa diri abiskan minum atleast 1 liter sebelum tido.sahur minum lagi.betul ke tidak cara ni aku pun tak pasti..dahlah aku ni selalu kena ulser kat bibir.tu hari yang naik 3 biji dalam mulut tu seminggu lebih jugak baru baik.siksa wooo.. ni pun ada tanda2 nak kena lagi.dia punya penyebab senang je..tengah2 sedap makan,tetiba tergigit bibir..permulaan kat situ la.esoknya dah tumbuh.huhu.bukan aku tak hati-hati tapi kalau nak kena tu tetap jugak kena. so ni aku google masa kena ulser kat bibir tu.lupa nak publish.nak delete sayang la pulak.boleh jadi rujukan masa akan datang. entahlah..aku tak makan @ minum masa tu cuma letak ubat tu je..kalau batal jugak aku ganti la nanti.what 2 do. sumber dari sini Soalan: Batal atau tidak puasa - sapu ubat pada bibir kerana ulcer Assalamualaikum Saya sakit ulcer di tepi bibir dan saya telah letak ubat ditepi bibir saya. Adakah terbatal

Cara Mudah Kilatkan Perhiasan Perak (Silver) Yang Kusam

eh! tajuk macam skema sangat kan? SALAM JUMAAT untuk semua okey, ni pun citer minggu lepas korang nampak tak? betapa malasnya aku nak apdet blog sejak lepas raya banyak citer nak kongsi, tapi malas nak mengarang, huhu minggu pertama masuk keje lepas raya tu ada jualan murah macam2 barang ada sapa kenal aku mesti tahu yang aku takkan beli benda mahal lagi murah, lagi bagus tak cantik pun jadi cantik disebabkan harganya murah hahaha semua pakat berebut beli antara barang yang menarik hati aku ialah silver bracelet ni tapi barang lama, dah kusam dan tak berkilat kengkawan yang beli kata 'ko beli je, murah sangat nih. nanti beli cecair pencuci silver, kilatlah ni' so aku beli lah 5 set nape tamak sangat ni? sebenarnya aku ada agenda tersembunyi tungguuuuu yang ni antara yang masih berkilat sikit ada 1 set tu takde sapa nak ambik ko tolak kat aku, aku tolak kat ko last2 aku je lah yang ambik   aku ambik sebab nak

Didik Anak Mengikut Umur

artikel ni dapat dari FB apdet lelaju sebab ada orang dah tanya nape x apdet blog, huhu aku sebenarnya kering idea sekarang ni aku punya baru tahap pertama dan tahap ke2 (^_^')