Thursday, October 17, 2013

Cerita Ceriti Raya Qurban

Ini kali Raya kat Cheras, en Abe bekerja di pagi hari Raya. So aku beraya sakan makan kat rumah Mil. Pagi tu sempat bersolat Raya dengan Mil dan si Abam kat masjid bawah je.

Lepas balik solat Raya, makan-makan pun bermula. Di mulakan dengan Bismillah, makan nasi himpit + kuah kacang + rendang ayam. Setengah jam kendian, makan soto lak, extra bergedil dan sambal kicap. Lepak2 tengok tv. Si abam ikut atok dan sepupu2nya beraya ke rumah sedara mara.

first round, hihi
rendang ayam, kuah kacang dan nasi himpit
PETANG-nya, dengan adik2 ipar mula sampai, diorang beraya kat rumah diorang dulu. Lepas aktiviti makan2, diorang ajak ke KWC part ni aku citer kat en3 lain ye, balik dari KWC, tetamu tak putus2 datang beraya umah mil. Aku tengok mil pun dah macam penat sangat, aku tolong apa yang termampu je.

Meh layan gambar yang tak berapa nak ada i kan sibuk makan, hihi


abam di pagi raya

adik dapat buah oren, yang lain semua tak pandang dah
baju raya recycle raya Posa punya 

adik bersama atok



'umie, jom balik rumah kita'
dah bosan lah tu

'jangan ambik gambar kita' 
Malamnya, ziarah atok en Abe kat rumah Sil pastu balik rumah. Fuh, penatnya. Bukan penat buat keje, tapi penat makan. Inilah kisah raya ku ... telah menjadi sejarah.


6 comments:

  1. salam aidiladha..

    lya raya pertama mmg x beraya & pakai baju raya pon..sebab tlibat dgn ibadah korban..

    ReplyDelete
  2. setengah hari duk kat masjid time raya tu.. ;)

    ReplyDelete
  3. Penat makan? hihi... nampak sangat banyak makanan bila raya kan:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak, untung kan duduk Malaysia ni. banyak sangat makanan.

      Delete
  4. Ehh...atuk tu yg jadik ustaz dalam cite mr Arrogant kan??? hehe

    ReplyDelete

komen jangan tak komen
lagi panjang komen..lagiiiiiiiiiiiiiiii saya suka
tq ;)