Thursday, December 12, 2013

Kalendar 2014

ni antara aktiviti hujung tahun
baca kalendar, hihi
( baca dan sambil menelaah tau) 


apa yang selalu aku tengok?

# bila cuti raya posa dan raya haji?
jatuh pada isnin selasa @ khamis jumaat?
sebabnya.. kalau jatuh hari tersebut, jimat tak yah ambik cuti tahun
cuti tu dah gabung ngan sabtu ahad, dah sakan cuti raya

# in lieu
banyak tak cuti umum jatuh pada hari sabtu?
boleh simpan sebagai cuti kecemasan ;)

# cuti sekolah
ini pun penting kotlah nak gi cuti2 (kalau)
dan merancang untuk balik kampung 

korang kalau tengok kalendar tahun baru, apa yang korang selalu tengok?

# ada sesapa nak sedekah diary tahun baru 2014?
jangan memalu, sila pm saya tau 

(^_^)


16 comments:

  1. wah, dah berkira-kira tentang cuti...

    ReplyDelete
    Replies
    1. EMA..
      perlu sangat berkira2 ni
      cuti cuma 24 hari je setahun kenalah pandai bajet
      kang tak pasal cuti kena potong gaji ;)

      Delete
  2. hujung tahun macam ni la yang aku selalu tunggu. dok pi mengenen buku diary dari bank² di sekitar pejabat sini. bukan guna terus pun buku. simpan untuk tahun depannya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. TATA..
      banyak ke dapat?
      jangan memalu nak kasi aku satu, nak alamat tak?hihi
      kalau boleh nak kaler pink. ada?

      Delete
    2. kalau untung sabut timbul, dapat la. dapat dari 2 office pun dah kira cukup.

      nak bagi kau? bos mintak pun aku tak bagi. hahahaha

      Delete
  3. Agak pelik tahun dpn cuti tgh tahunnya 3 minggu kan.. banyak tempat boleh jalan tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. AISY..
      ha'ah la
      awak bagitau baru saya perasan..selalu 2 mggu je

      Delete
  4. Amboi, menge-check cuti. Hahahahah! Aku klu bab cuti lumayan, ms raya cina jelah. Yg lelain, kena arrange sendiri termsk cuti raya. Hampeh je kan?

    Aku thn ni pun pyh nak dpt kalendar. Ekonomi merosot tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. FARA..
      klu kompeni cina mmg lama lah bila CNY ;)
      mmg susah skrg nak dapat kalendar dan diary
      semua kmpeni cut cost kot

      Delete
  5. sama lah..yg penting tengok cuti je.. hahaha..

    ReplyDelete
  6. kejap je dh tahun baru makk kanns., ehhHEe

    ReplyDelete
  7. sukanya irfa tengok kalendar tahun depan yer...mesti dh plan apa nk buat...esoklusa dh tahun baru yer...

    ReplyDelete
  8. Sehaluan kita ni... saya pun kalau tengok kalender tahun baru... cari tarikh2 cuti tu dulu...

    ReplyDelete
  9. dik dah tak tengok cuti sekolah tahun depan hi hi

    ReplyDelete
  10. Hahahaha...saya rasa kita semua buat benda yg sama...Check dan arrange CUTI !! :)

    ReplyDelete
  11. Iyalahh, cuti mmg wajib kita tahu awal2 lagi. Ba public holiday semua, kot kena hr isnin, slasa kita cuti terus.. sambung..lg 1 kena tau bila kita gaji. Hihi

    ReplyDelete

komen jangan tak komen
lagi panjang komen..lagiiiiiiiiiiiiiiii saya suka
tq ;)