Monday, April 7, 2014

Durian vs Timun

'kau ibarat gajah, ku hanya semut merah'
lalalala, lupa lirik

okey, sekarang lagu baru
'kau ibarat durian, ku pula mentimun ulam'

timun, meh aku nak pesan
'ko gelek pun ko luka, di gelek lagiiilah luka'

kadang2 aku fikir
kalau dah timun tu buatlah cara timun
ko takyah lah nak berkeras nak jadi durian
silap haribulan sendiri yang sakit

kan kan kan?

#suara2kecilyangtakdidengari





14 comments:

Nastyna said...

I suka mentimun berulam jantung, yang benornya...mentimun ni lagi banyak gunanya dari durian, so hargai la diri mu itu. hehehe

Cho Zila said...

timunpun sodap.. tapi akak suka makan durian..

Uni Aqilah said...

dah agak dah. ni mesti ade isu / kes kat tempat kerja ni. (lepas tengok label entry ni). hehehehe...

paridah said...

MONO;OG NI MESTI SUARA HATI IRFA YG TERPENDAM KAN...

:: Cik Viva :: said...

durian campur budu & cili, pastu cicah ngan timun...pehhh

Zareda Norman said...

Tunggu deroyan tu jadi tempoyak.. kita genyeh dgn timun

sarah said...

tak jugak kak sebab timun pun nak jadi hero..

Irfa said...

KAK ZAR..
eh betullah kan?
durian pun lama2 nnti jd tempoyak jugak kan?
takkan selamanya dia di panggil durian
*dalam maknanya tu*

Irfa said...

MUMMY JJ..
timun tu diparut, tumbuk cilipadi, buh temopyak dan budu sikit, sedap weh

Irfa said...

CHO ZILA..
sy boleh makan durian mentah 2 ulas je
lebih nnti boleh muntah
hihi, tp sy suka tempoyak, stok wajib ada kt umah

Irfa said...

UNI..
eh pandainya dia teka, hihi
emm * no komen*

Irfa said...

KAK PARIDAH...
sesekali mmg gitu ler, angin kus kus

Irfa said...

CV..
bila nak buat? dah lama x makan
modal ciput je tuh, beli timun je
budu nanti bawak tau, tu hari dah pesan x bawak pun, huhu
temopyak dah ada

Irfa said...

SARAH..
boleh je nak jd hero, tp jgn melampau smpi menyusahkan diri sendiri