Monday, June 16, 2014

Kenapa Kita Patut Makan 'Buoh Timun Cino' aka Tembikai

sebenarnyanya aku biziiiiiiiiiiiiii sangat hari ni
akak sebelah cuti 2 minggu gi umrah

meh kita sharing is caring sikit ye

u know buoh timun cino?
tok tahu?
'buoh timun cino' tu hanya dikenali di Kelantan je kot
bila dia dah kuar dari Kelantan, namanya tukar pada Tembikai
kikiki  


dulu, kalau gi kenduri si kenit akan ngadap ni je sepinggan penuh
sejak dia kena semput tu, aku dah 'haram'kan buah ni
kalau nak makan, kena makan jauh dari mata si kenit
wpun doctor kata itu bukan penyebabnya
tapi dah ramai yang kata cuba elak kan anak yang semput dari  makan tembikai
so kita makan buah lain lah ye nak

# macam kedberi, tak makan pun tak pe kot, banyak lagi cekelat lain
kikiki

okey, daaaaaa



9 comments:

  1. Buah peberet ni...sy pun semput gak...selalu gak mak warning2...tapi dah ada dpn mata...mna bole tahan2...kikiki...

    ReplyDelete
  2. musim-musim panas ni memang sedap makan tembikai..tapi kalau banyak-banyak jadi 'ubat batuk' la.hehe

    ReplyDelete
  3. Paberet kami. Anak2 suka blend jadi air Tembikai. Kak Azie suka Air Tembikai Laici..!

    ReplyDelete
  4. org teranung sebut "timung cine"

    ReplyDelete
  5. rasanya tembikai yg kuning lagi manis. bestnya...

    ReplyDelete
  6. As-salam irfa..

    alahai.. teringin tembikailah pulak.. he..he..

    ReplyDelete
  7. nk diet pon elok mkn tembikai ni...tgh musim panas ni sedap buat jus

    ReplyDelete
  8. sian hajar.. ko try bagi dia makan vco.. sehari dapat bagi sesudu jadi lah.. mana tau lama2 makan okay.. aqil mudah batuk jugak.. aku rajin2 bagi dia vco.. tak sampai ke tahap semput la tapinya..

    ReplyDelete

komen jangan tak komen
lagi panjang komen..lagiiiiiiiiiiiiiiii saya suka
tq ;)