Friday, June 13, 2014

Rezki Sama DiKongsi

Salam Jumaat untuk semua

Saat kita makan sedap, mungkin ada yang belum menjamah nasi sepanjang hari
Saat kita menukar baju baru, mungkin ada yang berbaju koyak
Saat kita tertawa terbahak2, mungkin ada yang menangis pilu

Kalau kita rasa sangat susah, mungkin ada yang lebih susah dari kita

Apa kata, ada yang terlebih tu kita kongsi sama2 dengan mereka yang kekurangan
Mungkin dengan sedikit itu mampu membuat mereka tersenyum


apa2 nak tanya sila emel kkida, aku cuma tolong share je
 email kkida: ida-1001resepi@hotmail.com


Selamat berhujung minggu ye

(^_^)


12 comments:

  1. Sedihnya... tapi kakak percaya rakyat M'sia kan prihatin
    Cuma org yg 'duduk di atas' tu kenalah peka sikit.

    ReplyDelete
  2. kita gitulah.. asyik duk compare dgn org lagi best..jarg nak fikir org lagi susah..

    ReplyDelete
  3. Ye...betul tu...tak semua kita rezekinya sama...mana yg terlebih tu...bwak2 le sedekah kan...bukn papa pun bila sedekah ni....makin betambah nnti rezekinya kan....

    ReplyDelete
  4. saya ada baju ngan seluar utk derma kat anak yatim tu.
    terima kasih kerana bg info ni :)

    ReplyDelete
  5. Kak Zai ada juga pergi tempat2 seumpama ini. Kedatangan kita akan disambut dengan senyuman dan amat2 di hargai.

    ReplyDelete
  6. Kalau ke tempat yang macam ni, memang sedih sangat. Barulah terasa nikmat yabg kita ada sebelum ni. Memang patut kalau ada pelang kita bawa juga anak2 melawat, baru anak faham dan belajar tentang orang yang kurang bernasib baik

    ReplyDelete
  7. Masih ramai yang memerlukan bantuan kita.
    Sesama lah kita bantu dorg ni.. jgn anggap derma tu rezeki kita berkurang, kan? ;)

    ReplyDelete
  8. Lihat lah wajah2 mereka..sedih kan..saat anak2 kita makan dgn kenyang brgkali ada hari mereka berlapar...sama2 kita membantu...

    ReplyDelete
  9. :(

    disaat wawasan 2020 cuma tinggal beberapa tahun lagi.. masih ada miskin tegar yg tak mendapat perhatian dan bantuan..

    ReplyDelete
  10. sebenarnya, kita yang sedang diuji...

    ReplyDelete
  11. insyallah.. [pasti ramai y prihatin thadap ank2 ni

    ReplyDelete

komen jangan tak komen
lagi panjang komen..lagiiiiiiiiiiiiiiii saya suka
tq ;)