Friday, June 13, 2014

Rezki Sama DiKongsi

Salam Jumaat untuk semua

Saat kita makan sedap, mungkin ada yang belum menjamah nasi sepanjang hari
Saat kita menukar baju baru, mungkin ada yang berbaju koyak
Saat kita tertawa terbahak2, mungkin ada yang menangis pilu

Kalau kita rasa sangat susah, mungkin ada yang lebih susah dari kita

Apa kata, ada yang terlebih tu kita kongsi sama2 dengan mereka yang kekurangan
Mungkin dengan sedikit itu mampu membuat mereka tersenyum


apa2 nak tanya sila emel kkida, aku cuma tolong share je
 email kkida: ida-1001resepi@hotmail.com


Selamat berhujung minggu ye

(^_^)


12 comments:

Kakzakie said...

Sedihnya... tapi kakak percaya rakyat M'sia kan prihatin
Cuma org yg 'duduk di atas' tu kenalah peka sikit.

PetakBunga said...

kita gitulah.. asyik duk compare dgn org lagi best..jarg nak fikir org lagi susah..

asyifa mustaffa said...

Ye...betul tu...tak semua kita rezekinya sama...mana yg terlebih tu...bwak2 le sedekah kan...bukn papa pun bila sedekah ni....makin betambah nnti rezekinya kan....

Nick Nashram said...

saya ada baju ngan seluar utk derma kat anak yatim tu.
terima kasih kerana bg info ni :)

Zaitun said...

Kak Zai ada juga pergi tempat2 seumpama ini. Kedatangan kita akan disambut dengan senyuman dan amat2 di hargai.

Aisy Nasiha said...

Kalau ke tempat yang macam ni, memang sedih sangat. Barulah terasa nikmat yabg kita ada sebelum ni. Memang patut kalau ada pelang kita bawa juga anak2 melawat, baru anak faham dan belajar tentang orang yang kurang bernasib baik

dekdaa said...

Masih ramai yang memerlukan bantuan kita.
Sesama lah kita bantu dorg ni.. jgn anggap derma tu rezeki kita berkurang, kan? ;)

Wak Gelas said...

sodeyy kann., uHUuu

Eye_nee said...

Lihat lah wajah2 mereka..sedih kan..saat anak2 kita makan dgn kenyang brgkali ada hari mereka berlapar...sama2 kita membantu...

Rai Ourkizuna said...

:(

disaat wawasan 2020 cuma tinggal beberapa tahun lagi.. masih ada miskin tegar yg tak mendapat perhatian dan bantuan..

sudipVSsenduk said...

sebenarnya, kita yang sedang diuji...

LYAfrina said...

insyallah.. [pasti ramai y prihatin thadap ank2 ni