Thursday, July 17, 2014

FoodBlog, Ayam Percik Kuah Putih Idamanku

Isnin  lepas, kafe ada menu ayam percik
( tapi versi yang kuah cili kering tu)

so aku tercakap kat adik kafe
'nape buat ayam percik kuah merah ni?
buat lah yang kuah putih, dah lama tak makan'

amboi kemain kan? siap rekues bagai
berani lah rekues, sebab adik tu budak kampung aku, hahaha

hambik ko
hari ini intai2 menu kafe tadi
ada ayam percik kuah putih
yabedabebu, i is gembira
tq adik midah, u make my day


ayam potong 4, so ambik bahagian peha
emm yummylices

lajak depan sikit, nampak siput sedut masak lemak
ambik sikit 


lajak lagi 2 tapak, ada udang sambal petai. ambik secedok


total kos rm12

sekian, selamat berbuka



10 comments:

  1. ambik lauk ker ambik gambor? amboiii rekues bagai, naik minyak nampak.

    ReplyDelete
  2. Wah murah betul di sana Irfa.. kalau di shah alam ni dah kena RM30 tu huhu

    ReplyDelete
  3. ayam percik kuah putih ni kelantan style kan?

    ReplyDelete
  4. tak pernah makan ayam percik kuah putih tu tapi kebanyakkan orang cakap, sedap..ish..

    ReplyDelete
  5. ore kalate masak semua sedap2 belako

    ReplyDelete
  6. uish!!!!lama tak bertemu mata dgn siput sedut ni. huhu!!!sedakkkkkknye

    ReplyDelete
  7. Murah tu..

    kantin opis lak zar dh stop operation minggu lepas.. terpaksalah mengadap dapur jugak

    ReplyDelete
  8. sedapnya...makanan pembuka selera ni...

    ReplyDelete
  9. yummy yummy yummy..bleh tahan harganya..tak la mahai sangat saya rasa..

    ReplyDelete

komen jangan tak komen
lagi panjang komen..lagiiiiiiiiiiiiiiii saya suka
tq ;)