Thursday, August 21, 2014

Bincang Majlis Raya

Sebulan puasa di bulan Ramadhan
adakah itu bermakna kita juga kena raya pun selama sebulan?
yelah kot

sana sini majlis raya tapi opis kami belum buat lagi
memang wajib buat ke?
haha

baru je abis bincang majlis raya
plan tarikh minggu depan
aku ni wakil unit je

selain hidangan utama
# tempah katering ler
diorang tanya la sesapa yang nak offer menu sampingan
korang tahu aku offer buat apa?
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
nak tahu ke?
betul nih?
jangan nyesal
.
.
.
.
.
.
.
.
aku nak buat ni je

BELEDO SIRAP
@ nama lainnya Agar- Agar
@ juga dipanggil Lengkong

aku gugel gambar agar-agar sirap rose
tahu apa yang aku dapat?
gambar agar2 sirap yang penah aku post dalam entri lama dulu
# baru plan nak pinjam gambar, upenya sendiri punya gambar, huhu  
eh! jangan gelak
korang ingat senang ke?
nampak je senang kan
tapi kalau salah sukatan
agar2 tu jadi keras kejung, baling ke dinding boleh patah balik
kalau terlebih air, baru sentuh dah cair di tangan, belum lagi masuk mulut

betul tak?
# emm nak wat kaler merah ke kaler hijau?
@ buat je dua2 kaler
mesti meriah majlis tu nanti kan?


okey bai


5 comments:

  1. Haha.. sama dilema di sek saya.. biasanya buat sekali sesi petang n pagi ..tahun ni nk buat asing pula.. cikgu petang mula kata tak payahla kami.buat jamuan raya lagi bagus..

    Beledo sedap apaer... bukan mudah nk buat yg sedap n menjadi...betul2... lagi satu bila dah makan benda2 lain kita mmg cari benda yg sejuk2 nk dikunyah2

    ReplyDelete
  2. saya panggil lengkong bodoh...hahaha

    ReplyDelete
  3. Kalau irfa nak lagi senang beli aje jelly powder yang dah siap. Cuma masak campur gula dan susu aje, ada macam2 perasa.

    ReplyDelete
  4. ofis lya dh lepas..wak simple je..masing2 pakat agih tugas.. hehe

    ok r tu...simple pon sedap..hehe.xyoh susah2 nk pikir

    ReplyDelete
  5. akak opis panggil ni agar-agar bodoh (sebab senang sgt nak buat)...sian kat agar2 tu dia tak bersalah pom..

    ReplyDelete

komen jangan tak komen
lagi panjang komen..lagiiiiiiiiiiiiiiii saya suka
tq ;)