Skip to main content

Whatapps Group

hai korang
sihat ke?
cuti ke keje?
aku keje, boleh kira ngan 2 belah tangan je yang datang keje hari ni
banyak meja kosong je, pakat sambung cuti sebab esok Public Holiday
dalam hati berangan nak cuti
tapi balik ke pangkal jalan 
'ko mana ada cuti lagi Irfa oi'
keje jelah, jangan banyak songeh


eh nak tanya
korang ada bape group whatapps?
apa?
5 je?
nape sikit sangat?
korang patut ada grup whatapps seperti berikut
family
siblings
bff
kawan tadika
kawan sekolah rendah
kawan sekolah menengah
kawan kolej/universiti
kawan sekerja
lagi apa ye?

hihi, sebenarnya aku ada lebih kurang 7/8 grup je
family (adik2 dan mak je)
siblings (aku dan adik2)
teman jalan2
(dah kurang post kat sini, maklumlah lama tak kemana2) 
 kawan sekolah menengah
(yang ni aktif, satu hari ratus2 wsap masuk)
grup pmpuan2 je
(ni grup sek tapi pmpuan je, sini kongsi tip rumah tangga, resepi konon2)
grup bisnes
(ni pun ratus2 gambar masuk setiap hari, huhu)

sekarang kalau jumpa kawan lama
takde lagi dah
nanti sms ye

tapi...
bila dah ramai2 dalam 1 grup tu
contoh grup sekolah
ada macam2 perangai
ada yang suka kongsi tips
ada yang berlagak pandai serba serbi
ada yang manjang blur, hihi
gaduh2 sentap, tapi baik semula
nak jumpa bertentang mata entah bila
maklum semua ada tanggungjawab
kat grup jelah nak sembang2
moga persahabatan kekal selamanya

kalau grup adik beradik
nak sound direct tak sampai hati
so dalam grup, bagi hint
sapa makan cheese cake, dia yang gemuk lah jawabnya
haha

oklah, tu je nak cite
daa
yabedabedu, esok cuti lagi


Comments

sweetie said…
Saya langsung tak whatapps.... Irfa....
SalbiahM said…
pening la group whatsapp banyak-banyak..tapi kalau saya busy saya 'mute'kan aje.
Siti Sharini said…
ada 7/8 grup gak..tapi xsemua aktif..klu yg tlalu aktif pun sy byk skip hhehe
Unknown said…
Saya coti.. Hahaha.. Group whatsapp aku ada 3-4 je,.. Tu pun tak larat layan..
PetakBunga said…
gropu wh kijo pin dah berpa dah ni..
x larat dah nak layan..
lain2 x mau joint..
serabut eh..
kwn lama ada minta no.. kita x bg. rasa x perlu kot..
Aisyah said…
ifa..nampak tak akak tgh koje ni...tp cecurik tgk blog ifa..hee..tp mmg bestt ler..nyaman je ofis...
MizzTina said…
sy ada 6grup.. bateri pun cpt kong.. LOL
saya ada 30 group wtsup ... yg aktve 20 ....hihihi
bangsawan nilai said…
banyak jugak.
ada yg add kita dlm group yg kita pun tak kenal diorang ish ish
Acik Erna said…
pengasuh pun tak cuti ke...
akak tak de group w/app dulu bila ada yang masukkan akak buang..lama2 tak de dah..tak selelsa bila asek berbunyi je diopis
Zaitun said…
Kak zai cuma ada dengan anak2 dan kawan2 rapat saja.
Zareda Norman said…
Akak ada berbelas wassap group. Group kolej je ada 4. Siblubgs lg. Now dah belajar balik.. 4 subjek 4 group. Tal dayo nak layan.. ku mutekan semua group.. kalau tak ping pong x berenti bunyi
Rumah Kuning said…
sekarang ni time menunggu kat mana2, takde la bosan sangat sbb boleh ber w/app, berfb tak pandang org.hehehe
paridah said…
WHATSUP GRUP BANYAK JUGA TU MESI PENAT NK LAYAN..KAK XDERPUN.
Mrs.A said…
Whatsapp group kekadang irritate juga bila asyik berbunyi time kerja, bila mute dah tak perasan message-message penting. Hehe..

Popular posts from this blog

Cara Mudah Kilatkan Perhiasan Perak (Silver) Yang Kusam

eh! tajuk macam skema sangat kan? SALAM JUMAAT untuk semua okey, ni pun citer minggu lepas korang nampak tak? betapa malasnya aku nak apdet blog sejak lepas raya banyak citer nak kongsi, tapi malas nak mengarang, huhu minggu pertama masuk keje lepas raya tu ada jualan murah macam2 barang ada sapa kenal aku mesti tahu yang aku takkan beli benda mahal lagi murah, lagi bagus tak cantik pun jadi cantik disebabkan harganya murah hahaha semua pakat berebut beli antara barang yang menarik hati aku ialah silver bracelet ni tapi barang lama, dah kusam dan tak berkilat kengkawan yang beli kata 'ko beli je, murah sangat nih. nanti beli cecair pencuci silver, kilatlah ni' so aku beli lah 5 set nape tamak sangat ni? sebenarnya aku ada agenda tersembunyi tungguuuuu yang ni antara yang masih berkilat sikit ada 1 set tu takde sapa nak ambik ko tolak kat aku, aku tolak kat ko last2 aku je lah yang ambik   aku ambik sebab nak

Letak Ubat Ulser DiBibir Batal Puasa Tak?

bulan posa ni kan,aku kurang minum air..yelah,dapat minum lepas berbuka je,mana boleh minum waktu siang hari.itupun paksa diri abiskan minum atleast 1 liter sebelum tido.sahur minum lagi.betul ke tidak cara ni aku pun tak pasti..dahlah aku ni selalu kena ulser kat bibir.tu hari yang naik 3 biji dalam mulut tu seminggu lebih jugak baru baik.siksa wooo.. ni pun ada tanda2 nak kena lagi.dia punya penyebab senang je..tengah2 sedap makan,tetiba tergigit bibir..permulaan kat situ la.esoknya dah tumbuh.huhu.bukan aku tak hati-hati tapi kalau nak kena tu tetap jugak kena. so ni aku google masa kena ulser kat bibir tu.lupa nak publish.nak delete sayang la pulak.boleh jadi rujukan masa akan datang. entahlah..aku tak makan @ minum masa tu cuma letak ubat tu je..kalau batal jugak aku ganti la nanti.what 2 do. sumber dari sini Soalan: Batal atau tidak puasa - sapu ubat pada bibir kerana ulcer Assalamualaikum Saya sakit ulcer di tepi bibir dan saya telah letak ubat ditepi bibir saya. Adakah terbatal

Didik Anak Mengikut Umur

artikel ni dapat dari FB apdet lelaju sebab ada orang dah tanya nape x apdet blog, huhu aku sebenarnya kering idea sekarang ni aku punya baru tahap pertama dan tahap ke2 (^_^')