Skip to main content

Pulut Panggang aka Pulut Lepa

Dah Rabu?
cepatnya masa berlalu kan?
Esok Khamis, Kendian Jumaat
Pastu Cuti 2 Hari Sabtu dan Ahad, seronok layan anak
Esoknya Isnin, seret kaki datang keje
eh! itu aku. Bukan korang, haha
Saja melawak, bersyukur masih ada kerja
Masih sihat tubuh badan untuk mencari rezki demi sesuap nasi dan beli barang impian

apa yang ko merapu ni Irfa?

ops, tadi nak share ngan korang sejenis makanan kesukaan aku
kelmarin, semalam dan esok pun aku suka kuih tradisonal ni

nak tahu?

taraaaaaaaaaaaaa, ini dia


korang panggil apa eh?
pulut panggang @ pulut udang ke?
nama dia kat kampung aku ialah PULUT LEPA

emm, rasa2 mana dia dapat tu ye?
agaknya kalau letak atas meja, takde tulis nama
pantang lepa memang ada je yang berminat kot
maklumlah benda sedap, hehe

tapi susah nak jumpa yang inti sambal ikan (serunding ikan)
yang selalu orang jual kat sini, inti sambal kelapa pedas
aku suka yang original macam aku makan masa kecik2 dulu
selalu sangat aku kecewa bila beli, buka tengok inti sambal kelapa, huhu

tapi pagi ni rezki terpijak
member hulur, ambik seketui, buka tengok inti sambal ikan
terus throwback zaman kecik2 dulu
dap dap dap

ada orang takleh makan pulut, nanti mengantuk dan sakit2 badan
cik Abe pun alah ngan pulut
aku takde alah ngan apa2
semua boleh gitu

okey, tu je nak citer

promo sikit, maklumlah minggu ni semua dah gaji kan?
kalau nak order kat kedai online aku, KLIK SINI 
* semua baru restock*


semalam, mak ayah adik datang dari kampung
tak sabar tunggu cuti, nak bawak mak ayah jalan2 dan makan2 best



Comments

:: CIKVIVA :: said…
ooo..igt ni pulut pagi..hehehe
Unknown said…
aku pulak dari kecik makan yang inti kelapa udang kering tu.. bila jumpa inti ikan aku kecewa.. hahaha..
Zareda Norman said…
masa kekecik dulu mak akak jual kuih.. termasuklah pulut panggang ni.. inti sambal kelapa tapi tak kiralah sambal apapun.. pulut panggang tetap sentiasa buat akak terbuka hijab selera.. hahha
Acik Erna said…
sama ngan Rai..masa pi kelantan tu terkejut bila makan..rasa ikan pulak intinya
Dr K said…
saya panggil pulut panggang..
wife saya jual yg frozen..mmg inti kelapa kering tu...Hmmm..boleh la saya suggest kat wife try buat inti ikan tu pulak...hihihih
Kopiolimauice said…
tak penah lgi mkn yg ikan punya biasa kelapa tu haa...
Cik Aann said…
sedap ngaattt pelut lepa.. lama dok makang..

Abah nak order BASIC H satu!
mamabeauty said…
belah pantai timur kot yang banyak inti ikan ni.. i ols tak brapa gemar pulak.. tapi bolehla makan tengok orang yang buat kot.. ada yang sedap
Inani Hazwani said…
pulut lepa? tak pernah makan & tak pernah jumpa. hihi
lieyalatif said…
alaaaa teliur tauuuuu!! lieya ni bab pulut2 mmg suke...mujur kat area putrajaya ni ade kedai kelantan ...ade jual pulut lepa...mmg sedap pulut die....tapi kalo lambat pergi mmg yilek abis huhuhuhu
Nastyna said…
woi penuh giler kot inti dia tu... I duk panggil segala nama pun tak mai mai jugak pulut ni. hehehe I pun lately ni makan pulut lemauuunya badan, dulu takder hal...makanan ruji lagi tu hahaha. cuaca jugak kot.... kan. haha
Zaitun said…
Sedapnya...kak zai pun suka.
kakrose said…
KY panggil pulut panggang..
Unknown said…
Kat kedai mak akak jual jugak pulut panggang ni..
Selalu tak sempat nak booking.. selamat daaaa..

paridah said…
SEDAPNYA PULUT LEPA...NAMPAK GEMUK SIKIT PULUTNYA TU...
Unknown said…
kuih feveret akak juga ni Irfa, tp skrg susah nak cari yg betul2 sedap kan.
SalbiahM said…
kita panggil pulut panggang.kalau kat kl, pulut yang banyak inti secoet..huhu

Popular posts from this blog

Cara Mudah Kilatkan Perhiasan Perak (Silver) Yang Kusam

eh! tajuk macam skema sangat kan? SALAM JUMAAT untuk semua okey, ni pun citer minggu lepas korang nampak tak? betapa malasnya aku nak apdet blog sejak lepas raya banyak citer nak kongsi, tapi malas nak mengarang, huhu minggu pertama masuk keje lepas raya tu ada jualan murah macam2 barang ada sapa kenal aku mesti tahu yang aku takkan beli benda mahal lagi murah, lagi bagus tak cantik pun jadi cantik disebabkan harganya murah hahaha semua pakat berebut beli antara barang yang menarik hati aku ialah silver bracelet ni tapi barang lama, dah kusam dan tak berkilat kengkawan yang beli kata 'ko beli je, murah sangat nih. nanti beli cecair pencuci silver, kilatlah ni' so aku beli lah 5 set nape tamak sangat ni? sebenarnya aku ada agenda tersembunyi tungguuuuu yang ni antara yang masih berkilat sikit ada 1 set tu takde sapa nak ambik ko tolak kat aku, aku tolak kat ko last2 aku je lah yang ambik   aku ambik sebab nak

Letak Ubat Ulser DiBibir Batal Puasa Tak?

bulan posa ni kan,aku kurang minum air..yelah,dapat minum lepas berbuka je,mana boleh minum waktu siang hari.itupun paksa diri abiskan minum atleast 1 liter sebelum tido.sahur minum lagi.betul ke tidak cara ni aku pun tak pasti..dahlah aku ni selalu kena ulser kat bibir.tu hari yang naik 3 biji dalam mulut tu seminggu lebih jugak baru baik.siksa wooo.. ni pun ada tanda2 nak kena lagi.dia punya penyebab senang je..tengah2 sedap makan,tetiba tergigit bibir..permulaan kat situ la.esoknya dah tumbuh.huhu.bukan aku tak hati-hati tapi kalau nak kena tu tetap jugak kena. so ni aku google masa kena ulser kat bibir tu.lupa nak publish.nak delete sayang la pulak.boleh jadi rujukan masa akan datang. entahlah..aku tak makan @ minum masa tu cuma letak ubat tu je..kalau batal jugak aku ganti la nanti.what 2 do. sumber dari sini Soalan: Batal atau tidak puasa - sapu ubat pada bibir kerana ulcer Assalamualaikum Saya sakit ulcer di tepi bibir dan saya telah letak ubat ditepi bibir saya. Adakah terbatal

Didik Anak Mengikut Umur

artikel ni dapat dari FB apdet lelaju sebab ada orang dah tanya nape x apdet blog, huhu aku sebenarnya kering idea sekarang ni aku punya baru tahap pertama dan tahap ke2 (^_^')