Skip to main content

Bila Henpon Tertinggal

sampai opis, cari henpon takde dalam handbag
tertinggal dirumah kah?
tercicir dalam kereta kawan kah?
tercicir kat kafe masa bayar bekfes kah?

nak call cikAbe, mintak tengok kan kat rumah
tapi nombor henpon cik abe pun tak hafal
nak call kakak, pun sama tak ingat nombor

otak ligat berpusing
.
.
.
.
sedetik
.
.
.
.
.
dua detik
.
.
.
.
.
.
TING
 *mentol lampu bernyala*

buka cimbclick
situ ada nombor henpon CikAbe dan juga nombor henpon kakak
sebab aku buat feveret number untuk top up prepaid henpon
fuh legaaaaaaaaaaaaaa

lepas ni kena hafal nombor penting dalam kepala
kalau memory low nak menghafal
sila salin nombor kesayangan dalam buku telefon kecik macam dulu2

sapa pernah jadi cam aku?
henpon bukan sekadar henpon
tapi juga buku nota

so hari ni jangan wsap aku
malam nanti baru wsap eh
kalau wsap tak berjawab, sila maklum hp tertinggal
rasa nak balik sekarang jugak ambik hp, huhu  
# bajet ramai sangat yang nak wsap tuh, siap announce kat blog
kepoyooan sangat tau


Comments

Nieda Ramly said…
bisnes kencang mesti susah hati hpon tertinggal
Dr K said…
Yup, nombor2 penting ( pasangan / mak /ayah / anak), kadangkala kita lepas pandang..tak hafal, sebab kita letak di " speed dial"....Bila tiba kecemasan, mmg susah..hahaha..So moralnya, kena hafal.
Acik Erna said…
akak pun tak hafal dik..nak tuliskan pun asek lupa je
Irfa said…
KAK NIEDA...
kencang ke?
hehe, malu pulak.
tak kencang sangat pun risau jugak kalau org wsap tak berjawab
nnti di kata sombong, huhu
Irfa said…
DZ..
betul, dulu2 semua no hapal
sekarang harapkan hp je
kdg2 hp bateri kong time kecemasan, huru hara dibuatnya
Kakzakie Purvit said…
Kakak no hubby, rumah dan anak-anak ada dlm memory
Lain dari itu sorrylah..

Org buat business kalau hp tertinggal bimbang miss sorru...
Irfa said…
KAK ERNA..
dulu2 mmg hafal sbb no cantik, so senang igt
ni nombor berterabur mmg x igt langsung
sib baik terfikir nak chk cimbclick tu
Irfa said…
KAK ZAKIE..
sbnrnya bukan risau pasal bsnes sgt
tp lebih pada dah rasa pelik hp xde kat tangan'
konfem ratus ribu msge dari whatapps grup sekolah dulu, huhu
ada beberapa no tel penting yang masih sy hafal... sbb no guna dah bertahun2 dari zaman kita kena dail no tu kat public phone... hihihi
:: CIKVIVA :: said…
resah satu hari ni..jiwa kacau sebab hp tertinggal..konfem wasap grup banyak sampai melimpah nih..heheh
Puan Eka said…
hehee kite pon penah, sampai je opis alamak henpon tertinggal. Terus gtaw hubby, PM kat fb je kalau ada urgent apa2. hehehe
Zaitun said…
Kak zai pun tak hafal no penting. Bagus juga irfa tolong ingatkan terima kasih.
Nastyna said…
I henpon dah biasa sangat tinggal2.. wassap mmg langsung tak der so tak risau di situ, tapi part nak kena hafal nombor tu,.. itu idea yang sangat bernas. hahaha I ni nombor sendiri pun tak hafal, adoiiii.
paridah said…
kak selalu hlg hp bukan tertinggal lagi...
Aryan azra said…
betul tu,sekarang ni no telefon save dlm enpon je,jadi tak ingat nombornya..kena tulis dekat mana2 la senang sikit
sarah said…
hahaha lawak la irfa..nasib ada cimbclciks

Popular posts from this blog

Letak Ubat Ulser DiBibir Batal Puasa Tak?

bulan posa ni kan,aku kurang minum air..yelah,dapat minum lepas berbuka je,mana boleh minum waktu siang hari.itupun paksa diri abiskan minum atleast 1 liter sebelum tido.sahur minum lagi.betul ke tidak cara ni aku pun tak pasti..dahlah aku ni selalu kena ulser kat bibir.tu hari yang naik 3 biji dalam mulut tu seminggu lebih jugak baru baik.siksa wooo.. ni pun ada tanda2 nak kena lagi.dia punya penyebab senang je..tengah2 sedap makan,tetiba tergigit bibir..permulaan kat situ la.esoknya dah tumbuh.huhu.bukan aku tak hati-hati tapi kalau nak kena tu tetap jugak kena. so ni aku google masa kena ulser kat bibir tu.lupa nak publish.nak delete sayang la pulak.boleh jadi rujukan masa akan datang. entahlah..aku tak makan @ minum masa tu cuma letak ubat tu je..kalau batal jugak aku ganti la nanti.what 2 do. sumber dari sini Soalan: Batal atau tidak puasa - sapu ubat pada bibir kerana ulcer Assalamualaikum Saya sakit ulcer di tepi bibir dan saya telah letak ubat ditepi bibir saya. Adakah terbatal

Cara Mudah Kilatkan Perhiasan Perak (Silver) Yang Kusam

eh! tajuk macam skema sangat kan? SALAM JUMAAT untuk semua okey, ni pun citer minggu lepas korang nampak tak? betapa malasnya aku nak apdet blog sejak lepas raya banyak citer nak kongsi, tapi malas nak mengarang, huhu minggu pertama masuk keje lepas raya tu ada jualan murah macam2 barang ada sapa kenal aku mesti tahu yang aku takkan beli benda mahal lagi murah, lagi bagus tak cantik pun jadi cantik disebabkan harganya murah hahaha semua pakat berebut beli antara barang yang menarik hati aku ialah silver bracelet ni tapi barang lama, dah kusam dan tak berkilat kengkawan yang beli kata 'ko beli je, murah sangat nih. nanti beli cecair pencuci silver, kilatlah ni' so aku beli lah 5 set nape tamak sangat ni? sebenarnya aku ada agenda tersembunyi tungguuuuu yang ni antara yang masih berkilat sikit ada 1 set tu takde sapa nak ambik ko tolak kat aku, aku tolak kat ko last2 aku je lah yang ambik   aku ambik sebab nak

Didik Anak Mengikut Umur

artikel ni dapat dari FB apdet lelaju sebab ada orang dah tanya nape x apdet blog, huhu aku sebenarnya kering idea sekarang ni aku punya baru tahap pertama dan tahap ke2 (^_^')