Skip to main content

Rempah Gulai Cap Bunga Rose, Sesedap Gulai Masakan Ibu

Salam Hari Jumaat
Moga hari yang diberkati untuk kita semua

Sapa sini suka makan?
Angkat ibu jari, hehe

Dalam banyak2 grup whatapps aku yang ada
Yang paling aktif ialah grup sekolah menengah (pompuan sahaja)
Hari2 citer pasal makan
mau tak 'mengembang' badan sensorang
tapi kitorang jugak sesama bagi motivasi untuk menguruskan badan
tapi selalunya motivasi nak kurus tu selalu ke laut
bila sorang post apa dia masak, semua kelam kabut mintak resepi, hadoiii

Baru2 ni kami duk citer pasal masak gulai
Antara point nya ialah 
'susahnya nak cari gulai sedap macam mak kita masak kecik2 dulu'
korang tahu kan, kalau bab makan2 ni
Kelantan antara negeri yang banyak pilihan makanan
sama jugak dengan Terengganu, Penang, Johor dan negeri2 lain
Setiap negeri di Malaysia ada makanan unik yang tersendiri

Salah sorang dari kami citer pasal rempah masak gulai
Cap Bunga Rose sedap katanya
*tapi kat plastik, rempah ni dari Terengganu
yang gelemer kat Kelantan cap orang terbang*

hah, apalagi tunggu
semua pakat order lah
hambik ko, sebeban sampai
ni mau stok sampai raya Haji pun belum tentu habis, haha

ada rempah gulai dan rempah masak
aku pun tak tahu apa beza antara 2 rempah ni
tapi ada tulis Rempah Masak ni untuk ayam dan daging
Rempah Gulai pula boleh guna untuk semua (ayam, daging, ikan)

resepi mudah ada di belakang plastik
Moga dengan adanya rempah ni
Rajin lah aku masuk dapur nanti
Insha Allah

kbai


Comments

Aziela said…
Cer masak dan bagi review sket...hihihi
Unknown said…
kalau buat gulai nasi dagang memang sedap guna rempah ni katanya.. semangat la ko masak pasni kan..
asyifamustaffa said…
X penah jumpa rempah ni...
Unknown said…
Ada saing penah bagi 2-3 peket utk cuba.. sampai ke la ni tak guna lagi.
Dah tu.. tak pandai nak masak gulai..
paridah said…
rempah bunga ros ni femes di teganu...lain sedap rasa gulainya.
mrs said…
kak nanti kalau dah siap masak pakai rempah tu boleh review manatau kitaorang pulak nak tumpang order rempah tu dari akak :)
Nastyna said…
ha ha la.. teringat pulak rempah cap orang terbang tu.. rindu la masakan kelate.. bila la dapat merasa lagi.
Kakzakie Purvit said…
Anak kakak belajar di sana dan kakak selalu juga ke sana tapi asyik lupa aje nak cari rempah bunga ros ni...
dekdaa said…
Rayo ni buleh masok kari ehehehe.
Unknown said…
boleh try nanti, btw...jemput ke blog sy ye sis :)

http://iamissingle.blogspot.com/
Rempah ni femes di ganu. Mak sy guna ni dr dl lg.

Btw visit my blog

Www.cowayhealth.blogspot.com
Ady said…
Mama blh dpt di KL atau Selangor

Popular posts from this blog

Cara Mudah Kilatkan Perhiasan Perak (Silver) Yang Kusam

eh! tajuk macam skema sangat kan? SALAM JUMAAT untuk semua okey, ni pun citer minggu lepas korang nampak tak? betapa malasnya aku nak apdet blog sejak lepas raya banyak citer nak kongsi, tapi malas nak mengarang, huhu minggu pertama masuk keje lepas raya tu ada jualan murah macam2 barang ada sapa kenal aku mesti tahu yang aku takkan beli benda mahal lagi murah, lagi bagus tak cantik pun jadi cantik disebabkan harganya murah hahaha semua pakat berebut beli antara barang yang menarik hati aku ialah silver bracelet ni tapi barang lama, dah kusam dan tak berkilat kengkawan yang beli kata 'ko beli je, murah sangat nih. nanti beli cecair pencuci silver, kilatlah ni' so aku beli lah 5 set nape tamak sangat ni? sebenarnya aku ada agenda tersembunyi tungguuuuu yang ni antara yang masih berkilat sikit ada 1 set tu takde sapa nak ambik ko tolak kat aku, aku tolak kat ko last2 aku je lah yang ambik   aku ambik sebab nak

Letak Ubat Ulser DiBibir Batal Puasa Tak?

bulan posa ni kan,aku kurang minum air..yelah,dapat minum lepas berbuka je,mana boleh minum waktu siang hari.itupun paksa diri abiskan minum atleast 1 liter sebelum tido.sahur minum lagi.betul ke tidak cara ni aku pun tak pasti..dahlah aku ni selalu kena ulser kat bibir.tu hari yang naik 3 biji dalam mulut tu seminggu lebih jugak baru baik.siksa wooo.. ni pun ada tanda2 nak kena lagi.dia punya penyebab senang je..tengah2 sedap makan,tetiba tergigit bibir..permulaan kat situ la.esoknya dah tumbuh.huhu.bukan aku tak hati-hati tapi kalau nak kena tu tetap jugak kena. so ni aku google masa kena ulser kat bibir tu.lupa nak publish.nak delete sayang la pulak.boleh jadi rujukan masa akan datang. entahlah..aku tak makan @ minum masa tu cuma letak ubat tu je..kalau batal jugak aku ganti la nanti.what 2 do. sumber dari sini Soalan: Batal atau tidak puasa - sapu ubat pada bibir kerana ulcer Assalamualaikum Saya sakit ulcer di tepi bibir dan saya telah letak ubat ditepi bibir saya. Adakah terbatal

Didik Anak Mengikut Umur

artikel ni dapat dari FB apdet lelaju sebab ada orang dah tanya nape x apdet blog, huhu aku sebenarnya kering idea sekarang ni aku punya baru tahap pertama dan tahap ke2 (^_^')