Skip to main content

My Last Tickets is B.U.R.N

Salam Jumaat
Tajuk omputeh konon, abaikan kalau grammar ke laut, haha
Post ini ditulis sebagai kenangan, tiada kaitan dengan yang hidup @ dah mati
Sepatutnya pada waktu entri ni ditulis
Aku sedang berpeluh ketiak tawar menawar dalam Pasar Ben Thanh
haha


ni kalau CikViva baca
konfem gelak dengan kakak sengal dia sorang nih
nasib baik lah dia bertangguh2 beli tiket
kalau tidak, dengan tiket dia sekali BURN jugak

Dibawah ini adalah ticket terakhir aku sebagai 'airline staff'
Ticket ke Vietnam hari ini 6 May 2016



Masa diberi notis oleh kompeni, bagi sesiapa yang Exit Ogos 2015, mesti habiskan tiket sebelum Jun 2016, aku buntu nak pilih destinasi, masa tu aku dah tahu 'baby' akan lahir samada Dec@Jan. Tapi aku gamble pilih Vietnam, konon masa tu baby 4/5 bulan, mungkin aku boleh tinggal kejap dengan Mak aku @ Mil.

Cadangnya nanti nak ke Vietnam bulan May dengan CikViva, sambil shopping baju raya, makan pho mee dan minum kopi ais kaw. Tapi kita hanya merancang, Dia yang menentukan. Walaupun aku dah bersedia dengan susu siap pam untuk baby bila di tinggal 2 hari 1 malam nanti.

Tapi bila tiba tarikhnya, aku pulak berbelah bagi. Tak dapat membayangkan dia mencari2 aku, walaupun semua orang ada depan mata manakan sama dengan Umie Cayang, ahak ahak. Ditambah pulak dengan macam2 kes yang kini viral tentang Vietnam (kes kena scam, culik, bunuh, kuat tak alasan aku? haha).

Takpe lah, moga tiket yang BURN ni akan di ganti dengan tiket ke Europe, sapa tau kan?

Okeylah korang, sekian entri luahan hati, cukup2lah mengenang perkara yang dah lepas, cepat sidai kain dalam bakul sementara baby tengah tido tu, hihi.

Comments

paridah said…
SALAM JUMAAT IRFA...MESTI ADA HIKMAH XDPT KE VIETNAM...NANTI BOLEY FLY KEMANA SAJA BILA AISYA BSR SIKIT..
makchaq said…
Biasa la mak2.. makchaq pun jenis tak sampai hati nak tinggai anak2 pi mana2 kecuali urusan kerja atau bila keadaan tak mengizinkan...
Kalau saja2 memang x boleh nak tinggai..
:: CIKVIVA :: said…
Insyaallah..mne tau rezeki aisha nk naik flight 13 jam pulak pasni.. huhu
Puan Eka said…
InshaAllah mana tau lpasni rzki ke tempat lain plak hehehe aminn

Popular posts from this blog

Letak Ubat Ulser DiBibir Batal Puasa Tak?

bulan posa ni kan,aku kurang minum air..yelah,dapat minum lepas berbuka je,mana boleh minum waktu siang hari.itupun paksa diri abiskan minum atleast 1 liter sebelum tido.sahur minum lagi.betul ke tidak cara ni aku pun tak pasti..dahlah aku ni selalu kena ulser kat bibir.tu hari yang naik 3 biji dalam mulut tu seminggu lebih jugak baru baik.siksa wooo.. ni pun ada tanda2 nak kena lagi.dia punya penyebab senang je..tengah2 sedap makan,tetiba tergigit bibir..permulaan kat situ la.esoknya dah tumbuh.huhu.bukan aku tak hati-hati tapi kalau nak kena tu tetap jugak kena. so ni aku google masa kena ulser kat bibir tu.lupa nak publish.nak delete sayang la pulak.boleh jadi rujukan masa akan datang. entahlah..aku tak makan @ minum masa tu cuma letak ubat tu je..kalau batal jugak aku ganti la nanti.what 2 do. sumber dari sini Soalan: Batal atau tidak puasa - sapu ubat pada bibir kerana ulcer Assalamualaikum Saya sakit ulcer di tepi bibir dan saya telah letak ubat ditepi bibir saya. Adakah terbatal

Cara Mudah Kilatkan Perhiasan Perak (Silver) Yang Kusam

eh! tajuk macam skema sangat kan? SALAM JUMAAT untuk semua okey, ni pun citer minggu lepas korang nampak tak? betapa malasnya aku nak apdet blog sejak lepas raya banyak citer nak kongsi, tapi malas nak mengarang, huhu minggu pertama masuk keje lepas raya tu ada jualan murah macam2 barang ada sapa kenal aku mesti tahu yang aku takkan beli benda mahal lagi murah, lagi bagus tak cantik pun jadi cantik disebabkan harganya murah hahaha semua pakat berebut beli antara barang yang menarik hati aku ialah silver bracelet ni tapi barang lama, dah kusam dan tak berkilat kengkawan yang beli kata 'ko beli je, murah sangat nih. nanti beli cecair pencuci silver, kilatlah ni' so aku beli lah 5 set nape tamak sangat ni? sebenarnya aku ada agenda tersembunyi tungguuuuu yang ni antara yang masih berkilat sikit ada 1 set tu takde sapa nak ambik ko tolak kat aku, aku tolak kat ko last2 aku je lah yang ambik   aku ambik sebab nak

Didik Anak Mengikut Umur

artikel ni dapat dari FB apdet lelaju sebab ada orang dah tanya nape x apdet blog, huhu aku sebenarnya kering idea sekarang ni aku punya baru tahap pertama dan tahap ke2 (^_^')