Skip to main content

M.A.L.A.S

Ahad 12 Feb 2017

Sekarang jam pukul 1.30 pagi
Waktu anak-anak dah lena di ulit mimpi, waktu inilah aku selalu bangun dan jenguk ruang tamu. Kemas dan susun apa yang patut, mainan bawah sofa, bawah meja, merata-rata. Aku tarik nafas dan menghayati setiap sudut rumah yang sekarang memang agak bersepah, tapi mungkin lagi 10 tahun, anak-anak membesar dan bual hal sendiri, aku mungkin akan merindui saat rumah bak kapal karam ini.

Malam tadi aku dan anak-anak ke Carboot Sale dekat rumah, kebetulan Mil dan Sil pun datang dari Semenyih nak jenguk2 apa yang menarik di CBS tu. Berjalan santai sambil menikmati keropok lekor, apam crispy, jenguk barang jualan sepanjang jalan.

Aku terbeli sepasang sandal prelove berharga rm10, sandal baru untuk Baby Aisha, sehelai jersi untuk si Abam dan sebiji kipas guna bateri untuk si kakak.

Penat pusing2, kami lepak ambil angin sambil tengok budak-budak main roller blade. Anak-anak dah bosan dengan RB, dulu nak sangat, sekarang kasut tu tersadai tepi pintu, rasa nak je aku letgo kat grup prelove, haha.

Sebenarnya, blog semakin membosankan. Aku pun dah tahu apa yang patut aku tulis di laman blog ni lagi. Komen pun dah takde, huhu. Menulis tanpa komen, ibarat bercerita dengan dinding.

Okeylah, tido dulu. Bye bye blog
Jumpa lagi

Comments

Acik Erna said…
tak pe tanpa komen..anggap je menulis dairi..memang tak kan ada komen pun kan..tu kan hobby dari dulu
NanyFadhly said…
Alaaa...jangan macam tuh Irfa. Maybe nanti anak-anak Irfa bila dah besar akan baca blog Irfa ni. Macam2 cerita kan ada? Jangan malas-malas yer. Teruskan bercerita :)
paridah said…
SELAMAT BERHUJUNG MINGGU IRFA..BLOGGIGLH KERNA MINAT N MAHU
gadisBunga™ said…
gambar sandal.. nak tengokkk...!
pB said…
Relax
Relax

Kak Daa peminat setia blog ni
HeNRieTTa JoSe said…
insyALLAH komen ada....tapi rietta sendiri pown dh kurang update....time management rietta fail...
Yellow said…
blog dah sunyi kan!!

Popular posts from this blog

Cara Mudah Kilatkan Perhiasan Perak (Silver) Yang Kusam

eh! tajuk macam skema sangat kan? SALAM JUMAAT untuk semua okey, ni pun citer minggu lepas korang nampak tak? betapa malasnya aku nak apdet blog sejak lepas raya banyak citer nak kongsi, tapi malas nak mengarang, huhu minggu pertama masuk keje lepas raya tu ada jualan murah macam2 barang ada sapa kenal aku mesti tahu yang aku takkan beli benda mahal lagi murah, lagi bagus tak cantik pun jadi cantik disebabkan harganya murah hahaha semua pakat berebut beli antara barang yang menarik hati aku ialah silver bracelet ni tapi barang lama, dah kusam dan tak berkilat kengkawan yang beli kata 'ko beli je, murah sangat nih. nanti beli cecair pencuci silver, kilatlah ni' so aku beli lah 5 set nape tamak sangat ni? sebenarnya aku ada agenda tersembunyi tungguuuuu yang ni antara yang masih berkilat sikit ada 1 set tu takde sapa nak ambik ko tolak kat aku, aku tolak kat ko last2 aku je lah yang ambik   aku ambik sebab nak

Letak Ubat Ulser DiBibir Batal Puasa Tak?

bulan posa ni kan,aku kurang minum air..yelah,dapat minum lepas berbuka je,mana boleh minum waktu siang hari.itupun paksa diri abiskan minum atleast 1 liter sebelum tido.sahur minum lagi.betul ke tidak cara ni aku pun tak pasti..dahlah aku ni selalu kena ulser kat bibir.tu hari yang naik 3 biji dalam mulut tu seminggu lebih jugak baru baik.siksa wooo.. ni pun ada tanda2 nak kena lagi.dia punya penyebab senang je..tengah2 sedap makan,tetiba tergigit bibir..permulaan kat situ la.esoknya dah tumbuh.huhu.bukan aku tak hati-hati tapi kalau nak kena tu tetap jugak kena. so ni aku google masa kena ulser kat bibir tu.lupa nak publish.nak delete sayang la pulak.boleh jadi rujukan masa akan datang. entahlah..aku tak makan @ minum masa tu cuma letak ubat tu je..kalau batal jugak aku ganti la nanti.what 2 do. sumber dari sini Soalan: Batal atau tidak puasa - sapu ubat pada bibir kerana ulcer Assalamualaikum Saya sakit ulcer di tepi bibir dan saya telah letak ubat ditepi bibir saya. Adakah terbatal

Didik Anak Mengikut Umur

artikel ni dapat dari FB apdet lelaju sebab ada orang dah tanya nape x apdet blog, huhu aku sebenarnya kering idea sekarang ni aku punya baru tahap pertama dan tahap ke2 (^_^')