Skip to main content

2020, Impian Menjadi Realiti


Alhamdulillah.. rasa macam mimpi yang kini aku berada di tahun 2020. Ingat lagi masa alam persekolahan dulu, cikgu suruh lukis impian kita di Wawasan 2020. Seingat aku lukisan tu tentang sebuah negara maju, bangunan tinggi dan aku lupa sama ada aku ada lukis kereta terbang ke tidak. Tapi memang masa tu ramai membayangkan pada tahun 2020 nanti ada kereta terbang, hihi

Dan hari ni, kita dah pun berada pada hari ke3 pada tahun 2020

Tahun ni usia ku 41 tahun. Dulu masa remaja, aku pernah terfikir, aku sempat ke hidup sampai umur 40 tahun? Masa tu kalau hidup lagi, apa aku tengah buat ye? Macam2 la benda terbayang. Bila kenang balik, apa yang kita bayangkan tak semua menjadi realiti. Apa yang kita nak tak semua kita dapat dan adakala nya jauh sungguh impian dan kenyataan

Update tentang anak2 pula

Kakak di kolej Matrikulasi (insha Allah, April nanti tamat belajar). Semoga rezki nya untuk sambung ke Universiti idaman dalam bidang yang dia minat

Abam dah Tingkatan 3, di Seremban. Sekolah berasrama yang aktif bola sepak seperti yang dia minat. Semoga lebih fokus sebab tahun ni PT3

Kakcik dah 10 tahun, darjah4. Hari2 ada je cerita tentang dia dengan pemikiran nya yg unik. Lain dari yang lain. Suka melukis dan selalu berangan nak jadi You Tuber (tapi sebab takde handphone sendiri, so impian tinggal mimpi je, sorry ye sayang. Omie tak galakkan)

Dan last sekali, Cikebom dah tadika. Peneman Omie sekarang dah sekolah. 4 jam la Omie tanpa dia kat rumah. Rasa cepat sungguh masa berlalu bila si kecik dah pun tadika

Apapun yang berlaku, langkah harus di teruskan. Aku harus bersyukur dengan banyak perkara. Baik @ buruk, pasti ada hikmah disebalik nya. Berhenti merungut dah menyalahkan orang lain. Kita sudah berada di tahun 2020. Cukup2 lah berada di takuk lama

Aku berazam tahun ni untuk capai beberapa perkara yang dah banyak tahun aku gagal laku kan. Oh, yang pasti nya.. azam nak turun kan berat badan masih kena renew, hihi

Aku harap lebih fokus dalam bisnes Kak Mawar Pantang Food (moga istiqamah kerana itu adalah bisnes aku sendiri, bukan produk orang lain)

Okey lah... jumpa lagi

Comments

Nieda Ramly said…
Dah besar anak dara sulung tu
Mulan said…
Happy 2020.. Masih ada kita semua pada tahun ni.. Sihat & ceria selalu (^_^)
Irfa said…
Sekejap je rasa masa berlalu
Betapa lama dah usia blog ni
😄
Irfa said…
Ye
Alhamdulillah kan kak
Semoga tahun ini lebih baik utk kita semua

Popular posts from this blog

Cara Mudah Kilatkan Perhiasan Perak (Silver) Yang Kusam

eh! tajuk macam skema sangat kan? SALAM JUMAAT untuk semua okey, ni pun citer minggu lepas korang nampak tak? betapa malasnya aku nak apdet blog sejak lepas raya banyak citer nak kongsi, tapi malas nak mengarang, huhu minggu pertama masuk keje lepas raya tu ada jualan murah macam2 barang ada sapa kenal aku mesti tahu yang aku takkan beli benda mahal lagi murah, lagi bagus tak cantik pun jadi cantik disebabkan harganya murah hahaha semua pakat berebut beli antara barang yang menarik hati aku ialah silver bracelet ni tapi barang lama, dah kusam dan tak berkilat kengkawan yang beli kata 'ko beli je, murah sangat nih. nanti beli cecair pencuci silver, kilatlah ni' so aku beli lah 5 set nape tamak sangat ni? sebenarnya aku ada agenda tersembunyi tungguuuuu yang ni antara yang masih berkilat sikit ada 1 set tu takde sapa nak ambik ko tolak kat aku, aku tolak kat ko last2 aku je lah yang ambik   aku ambik sebab nak

Letak Ubat Ulser DiBibir Batal Puasa Tak?

bulan posa ni kan,aku kurang minum air..yelah,dapat minum lepas berbuka je,mana boleh minum waktu siang hari.itupun paksa diri abiskan minum atleast 1 liter sebelum tido.sahur minum lagi.betul ke tidak cara ni aku pun tak pasti..dahlah aku ni selalu kena ulser kat bibir.tu hari yang naik 3 biji dalam mulut tu seminggu lebih jugak baru baik.siksa wooo.. ni pun ada tanda2 nak kena lagi.dia punya penyebab senang je..tengah2 sedap makan,tetiba tergigit bibir..permulaan kat situ la.esoknya dah tumbuh.huhu.bukan aku tak hati-hati tapi kalau nak kena tu tetap jugak kena. so ni aku google masa kena ulser kat bibir tu.lupa nak publish.nak delete sayang la pulak.boleh jadi rujukan masa akan datang. entahlah..aku tak makan @ minum masa tu cuma letak ubat tu je..kalau batal jugak aku ganti la nanti.what 2 do. sumber dari sini Soalan: Batal atau tidak puasa - sapu ubat pada bibir kerana ulcer Assalamualaikum Saya sakit ulcer di tepi bibir dan saya telah letak ubat ditepi bibir saya. Adakah terbatal

Didik Anak Mengikut Umur

artikel ni dapat dari FB apdet lelaju sebab ada orang dah tanya nape x apdet blog, huhu aku sebenarnya kering idea sekarang ni aku punya baru tahap pertama dan tahap ke2 (^_^')