Skip to main content

Fitnah Dunia Akhir Zaman

DEAR BLOG..
Bertemu kembali kita, sekarang jam 2.12 minit pagi

Emm apa nak citer ye?
Hari ni rutin biasa menguruskan rumah tangga (wpun rumah takde tangga, haha)

Okey dah datang pun benda yang aku nak citer. Ini tentang fitnah akhir zaman. Masyarakat sekarang memang tak bagi peluang langsung untuk sesiapa melakukan sebarang kesilapan. Untuk cepat glemer dalam dunia sekarang, ko buat benda bodoh, sekejap je viral dan ko akan femes sekelip mata.

Aku kalau keluar rumah, sampaikan nak parking keta pun fikir 16x kali kalau tetiba rasa macam nak terparking kat kotak parking tempat OKU (wpun aku sangat yakin takkan ada OKU datang parking masa tu) dibuatnya ada manusia kaki viral yang hobinya suka meviralkan apa saja dengan konsep 'aku mesti share nih, konfem like 8 juta'. Sanggup lah aku menapak parking jauh semata-mata takut kena viral.

Bila ko dah femes, semua kisah silam zaman lampau ko akan di korek satu persatu dari zaman tadika sampai lah saat ini. Kadang aku kesian tengok orang yang di viralkan. seolah takde peluang untuk bela diri. Kiri kanan atas bawah depan belakang orang kutuk.

Ya Allah, sangat menakutkan
Pesanlah pada anak-anak, adik-adik kita yang sangat leka dengan meng upload video di media sosial. Berhati-hati dan tolong fikir banyak banyak banyak kali sebelum buat benda bodoh dan memalukan. Bukan setakat diri sendiri yang malu, tapi semua terbabit. Pertama sekali dah tentu mak ayah, di ikuti oleh adik beradik, sedara mara, kawan rapat kawan tak berapa rapat, jiran setaman sampaikan satu negeri semua terpalit.

Tolonggggggggggggggggggggg lah
Tolong jangan buat benda bodoh yang akan memalukan bakal anak cucu korang akan datang (kalau panjang umur mesti akan berkahwin, ada anak, ada cucu) nanti cucu tanya 'ni gambar/video atok/nenek masa muda ke? kenapa macam ni?kenapa macam tu/' Malu ke tak?

Sekian membebel di pagi hari
Panjang umur jumpa lagi

Comments

paridah said…
Hmm betul tu irfa la nipntg buat silapsikit akanada je lensa hp memviralkannya...sifat tular mcm ular bisa yg mematuk mangsa

Popular posts from this blog

Letak Ubat Ulser DiBibir Batal Puasa Tak?

bulan posa ni kan,aku kurang minum air..yelah,dapat minum lepas berbuka je,mana boleh minum waktu siang hari.itupun paksa diri abiskan minum atleast 1 liter sebelum tido.sahur minum lagi.betul ke tidak cara ni aku pun tak pasti..dahlah aku ni selalu kena ulser kat bibir.tu hari yang naik 3 biji dalam mulut tu seminggu lebih jugak baru baik.siksa wooo.. ni pun ada tanda2 nak kena lagi.dia punya penyebab senang je..tengah2 sedap makan,tetiba tergigit bibir..permulaan kat situ la.esoknya dah tumbuh.huhu.bukan aku tak hati-hati tapi kalau nak kena tu tetap jugak kena. so ni aku google masa kena ulser kat bibir tu.lupa nak publish.nak delete sayang la pulak.boleh jadi rujukan masa akan datang. entahlah..aku tak makan @ minum masa tu cuma letak ubat tu je..kalau batal jugak aku ganti la nanti.what 2 do. sumber dari sini Soalan: Batal atau tidak puasa - sapu ubat pada bibir kerana ulcer Assalamualaikum Saya sakit ulcer di tepi bibir dan saya telah letak ubat ditepi bibir saya. Adakah terbatal

Cara Mudah Kilatkan Perhiasan Perak (Silver) Yang Kusam

eh! tajuk macam skema sangat kan? SALAM JUMAAT untuk semua okey, ni pun citer minggu lepas korang nampak tak? betapa malasnya aku nak apdet blog sejak lepas raya banyak citer nak kongsi, tapi malas nak mengarang, huhu minggu pertama masuk keje lepas raya tu ada jualan murah macam2 barang ada sapa kenal aku mesti tahu yang aku takkan beli benda mahal lagi murah, lagi bagus tak cantik pun jadi cantik disebabkan harganya murah hahaha semua pakat berebut beli antara barang yang menarik hati aku ialah silver bracelet ni tapi barang lama, dah kusam dan tak berkilat kengkawan yang beli kata 'ko beli je, murah sangat nih. nanti beli cecair pencuci silver, kilatlah ni' so aku beli lah 5 set nape tamak sangat ni? sebenarnya aku ada agenda tersembunyi tungguuuuu yang ni antara yang masih berkilat sikit ada 1 set tu takde sapa nak ambik ko tolak kat aku, aku tolak kat ko last2 aku je lah yang ambik   aku ambik sebab nak

Didik Anak Mengikut Umur

artikel ni dapat dari FB apdet lelaju sebab ada orang dah tanya nape x apdet blog, huhu aku sebenarnya kering idea sekarang ni aku punya baru tahap pertama dan tahap ke2 (^_^')