Tuesday, October 16, 2012

Mentimun

kat kampung aku 
orang panggil 'timun batang'
sebab kalau panggil timun je 
nanti orang tanya 
'timun batang' @ 'timun cina?'

timun batang ialah timun yang buat ulam


timun cina pula ialah tembikai



ibarat mentimun
digelek kita luka
menggelek pun kita luka

maka

layan jelah



hiris nipis macam ni

pastu

tara



lama dah tak buat macam ni
emmm

10 comments:

Kakcik Nur said...

Dimakan dengan sambal kelapa pun sedap juga timun tu. :)

Rai Ourkizuna said...

da habis buat facial makan ke? hahaha..

cicah budu pun sodap..

shida said...

VOTE 4 TIMUN CINA... HEHEHHEE SEDAPNYA...

nur anis said...

tak pernah buat macam tu,.,

Irfa said...

@kakciknur..
oh tak penah pulak makan timun dengan sambal kelapa.kena cuba ni :)

@rai..
euwwwwwwwwwwwwww..
lepas letak kat muka makan pulak timun tu?ko penah buat ke?hahaha

Irfa said...

@shida..
timun cina ini tak elok utk org ada asma.boleh semput

anak dara kecit saya suka sgt ngan buah ni..sebelah boleh abis dia sorang je,sib baik takde asma

Irfa said...

@nur anis..
buat la.bagus untuk hilangkan lebam bawah mata.rasa sejuk je..bagi mata rilex sikit sbb lama ngadap komputer ;)

SHAHZEE said...

ha teringat masa dok hostel dulu.sorang budak bilik pesan suh tolong amik timun utk dia kalau sy g dewan makan.sy pun bawak balik la timun yg buat ulam tu banyak2 hahaha rupa2nya dia suh amik tembikai..mana la sy tahu

Irfa said...

@shahzee..
rasanya kelantan je panggil tembikai itu sbg timun cina.hehe,mmg selalu ada kes salah paham pasal buah ni

Kesuma Angsana said...

dua2 KA suka