Skip to main content

Cara Mudah Kilatkan Perhiasan Perak (Silver) Yang Kusam

eh! tajuk macam skema sangat kan?

SALAM JUMAAT untuk semua

okey, ni pun citer minggu lepas
korang nampak tak?
betapa malasnya aku nak apdet blog sejak lepas raya
banyak citer nak kongsi, tapi malas nak mengarang, huhu

minggu pertama masuk keje lepas raya tu ada jualan murah
macam2 barang ada
sapa kenal aku mesti tahu yang aku takkan beli benda mahal
lagi murah, lagi bagus
tak cantik pun jadi cantik disebabkan harganya murah
hahaha

semua pakat berebut beli
antara barang yang menarik hati aku ialah silver bracelet ni
tapi barang lama, dah kusam dan tak berkilat
kengkawan yang beli kata
'ko beli je, murah sangat nih. nanti beli cecair pencuci silver, kilatlah ni'

so aku beli lah 5 set
nape tamak sangat ni? sebenarnya aku ada agenda tersembunyi
tungguuuuu

yang ni antara yang masih berkilat sikit
ada 1 set tu takde sapa nak ambik
ko tolak kat aku, aku tolak kat ko
last2 aku je lah yang ambik  

aku ambik sebab nak try cuci cara bajet
kalau tak menjadi pun takdelah ralat sangat sebab murah je
aku google kat internet cara mudah cuci barangan perak
ada satu blog tu kata, rebus dengan air garam dan kacau sampai berkilat
dan ada sorang pengomen share, dia cuci guna ubat gigi je

balik umah aku try cara pertama
agaknya lama sangat kacau dalam periuk dengan air garam
ada batu yang tanggal, huhu

dan ini hasil cara pertama
rebus dengan air garam

nampak tak ada batu yang tercabut, agaknya kacau kuat sangat
sayang tau, cari balik dah tak jumpa

dan ini hasil cara yang kedua
berus dengan ubat gigi



berkilat kan?
#sila angguk laju2, tanda setuju

dan hasilnya ialah
3 SET aku jual dengan harga sangat berbaloi
# masa tu nyesal lak aku tak borong banyak, ramai rupanya yang berminat
1 SET bagi adik aku (sistem barter katanya)
1 SET untuk diri sendiri

belum mampu beli Pandora, yang ni pun jadilah ye

tapi cam biasa lah, orang cam aku yang tak pandai pakai perhiasan ni
asiklah lupa nak pakai
mau tidak, kuar gi keje asik kelam kabut je, lupa semua benda, huhu
penting bagi aku ialah beg duit, pas pekerja dan handphone
jam pun dah lama tak pakai

so korang yang ada perhiasan silver yang dah kusam dan kurang berseri
boleh cuba cara diatas
kalau malas, beli jelah cecair pencuci silver tu
tak mahal kot


okey, daaaaaa
selamat ber 'open house' di hari minggu ye

(^_^)


Comments

Unknown said…
aku pun jenis tak pandai pakai barang kemas..cincin kahwin pun tak pakai.. jam tangan jauh sekali.. haha
uncle gedek said…
Okey! uncle angguk laju2 sekarang
asyifamustaffa said…
Sy x pndai pkai brang mcm ni...pkai brang kemas pun kjap2 aje..hik3...
PetakBunga said…
terliur pndora yg buat dr mas..
Miss Brenito said…
yeay, entry ni sy tak ketinggalan sbb dah fren dlm fb... kuikuikui
paridah said…
wah mmg cair otak bisnis irfa...kan.
Nastyna said…
cantik la, tapi i tak boleh pakai murah2 ni (macam taik jer kan ayat) hahahaha. no seriously I tak reti pakai aksesori.
IndaMarya said…
beli kat mana? mcm cntik je.tk kira la murah pun kalau cntik msti nk beli kan?
Zaitun said…
Kak zai cuci barang kemas pun dengan ubat gigi.
Unknown said…
Tak pe akk jual silver
Follow instgram @glamourmie
Unknown said…
Sy sentiasa pakai rantai silver,lepas mandi je daa berkilat...just cuci guna sabun mandi,kotoran hilang...
Naz_fas said…
Cara pertama memg menjadi,recommended 👍

Popular posts from this blog

Letak Ubat Ulser DiBibir Batal Puasa Tak?

bulan posa ni kan,aku kurang minum air..yelah,dapat minum lepas berbuka je,mana boleh minum waktu siang hari.itupun paksa diri abiskan minum atleast 1 liter sebelum tido.sahur minum lagi.betul ke tidak cara ni aku pun tak pasti..dahlah aku ni selalu kena ulser kat bibir.tu hari yang naik 3 biji dalam mulut tu seminggu lebih jugak baru baik.siksa wooo.. ni pun ada tanda2 nak kena lagi.dia punya penyebab senang je..tengah2 sedap makan,tetiba tergigit bibir..permulaan kat situ la.esoknya dah tumbuh.huhu.bukan aku tak hati-hati tapi kalau nak kena tu tetap jugak kena. so ni aku google masa kena ulser kat bibir tu.lupa nak publish.nak delete sayang la pulak.boleh jadi rujukan masa akan datang. entahlah..aku tak makan @ minum masa tu cuma letak ubat tu je..kalau batal jugak aku ganti la nanti.what 2 do. sumber dari sini Soalan: Batal atau tidak puasa - sapu ubat pada bibir kerana ulcer Assalamualaikum Saya sakit ulcer di tepi bibir dan saya telah letak ubat ditepi bibir saya. Adakah terbatal

Didik Anak Mengikut Umur

artikel ni dapat dari FB apdet lelaju sebab ada orang dah tanya nape x apdet blog, huhu aku sebenarnya kering idea sekarang ni aku punya baru tahap pertama dan tahap ke2 (^_^')