Skip to main content

2000 Kalori Sehari, Tapi........

SaLaM JuMaaT

Awak dah lunch? Makan apa? Kat mana? Dengan Sapa?
ololo, sweet sangat, macam remaja baru nak kenal cinta, wawawawa

Baru balik lunch
Jauh sikit menapak hari ni, bangunan sebelah
Kena gigih sikit sebab jalan tengah panas lebih kurang 3 minit setengah
Tapi belum sempat lemak mencair, dah sampai

Banyak menu
tapi jemu makan nasi
nampak soto cam sedap je
nampak air jagung, cam  sejuk je

okey, maka terhasillah gabungan duet yang mantap

SOTO + AIR JAGUNG = BURPPPPPP 
*alhamdulillah*


elok lepas makan, nampak ni kat dinding


berapa kalori dah masuk perut hari ni?

jom kira:

pagi tadi:
 bihun 1 senduk + air masak 1 liter

lunch:
soto + 1 gelas air jagung

eh tak reti lah nak kira-kira kalori ni
korang reti tak?

apapun syukur masih ada nikmat makan
kan kan kan ?

SeLaMaT BeRhujung Minggu


Comments

paridah said…
ASYIK NK MENGIRA KALORI XMAKANLH IRFA..HEH..HEH..
Mulan said…
Now kan kita batuk sesema ditarik sikit nikmat nak makan.. Pastu dah baik sikit mmg rasa takmo tgk poster camtu.. Mau hantam saja semua depan mata hehee
kalau orang gemuk nak kurus 1500 kalori jer sehari.. 2000 tu kalu orang gemuk ambil.. menten gemuklah nampaknya... huhu
Unknown said…
2000 kcal? banyak nye? lain org lain pengiraan nya. huhuhu
Unknown said…
uish...menggoda sangt nih...
dekdaa said…
tak kira lah pulok.. tak ajin kiro.
Tapi tiap2 ari mkn eskrem.
Td try mini kurung yg longgar giler 4thn lps.. arini zip buleh terbukak.. guane gamok? hahahah.
BAHIYAH AMANI said…
Hari tu sy guna Myfitnesspal utk kira kalori, download dr Store dlm henfon Nokia. Baru tau yg normal 2000 kalori rupanya sbb hari tu sy buat 1200 jek sehari. Padanlah salu dpt reminder yg kalori intake sy terlalu rendah,
Unknown said…
alah.. pedulikkan poster tu.. hahaha...
Hanis Azla said…
As-salam irfa..

akak tak pernah kira kalori.. tapi lepas perut kenyang selalu rasa bersalah kut2 kalau terlebih kalori he..he..
JunAina said…
Tak mampu nak kira kalori untuk hari ini...uwwwaaa...

Akak bf, lunch dan dinner dating jew...
Irfa said…
KAK PARIDAH..
patut bawak kalkulator setiap masa tuh, haha
Irfa said…
KAK MULAN..
saya pun makan je, tak sempat nak kira kalori, dah masuk perut
Irfa said…
KAK SERI..
hahaha, betul sesangat ;)
Irfa said…
AIDA AIDANISME..
tu lah pasal, kalau tgk gambar tu pun rasa macam org dah sedia XXL, mmg takkan jd S lah kalau gini
Irfa said…
DIANA..
yg mana? soto @ air jagung?
Irfa said…
DEKDAA..
samolah, x ajjn kiro pun
kes zip ketat tu dah biasa jugak
x tahulah nak wat gano
Irfa said…
BAHIYAH AMANI..
oh ada eh? nak install jugaklah
tu ari install pedometer, yg kira berapa langkah sehari
Irfa said…
RAI..
dah abis makan baru nampak
kalau nampak sebelum makan pun. aku buat2 tak nampak
boleh?
Irfa said…
KAK HANIS..
kadang ada hari terlebih makan sampai sengkak perut
pastu berazam esok x nak makan
tp kes tu berulang setiap hari, huhu
Irfa said…
KAK JUN AINA..
makan lah berpada-pada
itu lebih baik kan?
QasehnyaRania said…
hihi.tak terkira la saya.
sedapnya soto
air jagung tu pon tp x minum ais lagi.musim panas kan skrg ni
Jari Manis said…
x de nak berkira...main belasah je..bila buncit sana buncit sini baru susah hati huhuh
LYAfrina said…
Huhu
. Selagi blh mkn ni.. blasah je

Popular posts from this blog

Cara Mudah Kilatkan Perhiasan Perak (Silver) Yang Kusam

eh! tajuk macam skema sangat kan? SALAM JUMAAT untuk semua okey, ni pun citer minggu lepas korang nampak tak? betapa malasnya aku nak apdet blog sejak lepas raya banyak citer nak kongsi, tapi malas nak mengarang, huhu minggu pertama masuk keje lepas raya tu ada jualan murah macam2 barang ada sapa kenal aku mesti tahu yang aku takkan beli benda mahal lagi murah, lagi bagus tak cantik pun jadi cantik disebabkan harganya murah hahaha semua pakat berebut beli antara barang yang menarik hati aku ialah silver bracelet ni tapi barang lama, dah kusam dan tak berkilat kengkawan yang beli kata 'ko beli je, murah sangat nih. nanti beli cecair pencuci silver, kilatlah ni' so aku beli lah 5 set nape tamak sangat ni? sebenarnya aku ada agenda tersembunyi tungguuuuu yang ni antara yang masih berkilat sikit ada 1 set tu takde sapa nak ambik ko tolak kat aku, aku tolak kat ko last2 aku je lah yang ambik   aku ambik sebab nak

Letak Ubat Ulser DiBibir Batal Puasa Tak?

bulan posa ni kan,aku kurang minum air..yelah,dapat minum lepas berbuka je,mana boleh minum waktu siang hari.itupun paksa diri abiskan minum atleast 1 liter sebelum tido.sahur minum lagi.betul ke tidak cara ni aku pun tak pasti..dahlah aku ni selalu kena ulser kat bibir.tu hari yang naik 3 biji dalam mulut tu seminggu lebih jugak baru baik.siksa wooo.. ni pun ada tanda2 nak kena lagi.dia punya penyebab senang je..tengah2 sedap makan,tetiba tergigit bibir..permulaan kat situ la.esoknya dah tumbuh.huhu.bukan aku tak hati-hati tapi kalau nak kena tu tetap jugak kena. so ni aku google masa kena ulser kat bibir tu.lupa nak publish.nak delete sayang la pulak.boleh jadi rujukan masa akan datang. entahlah..aku tak makan @ minum masa tu cuma letak ubat tu je..kalau batal jugak aku ganti la nanti.what 2 do. sumber dari sini Soalan: Batal atau tidak puasa - sapu ubat pada bibir kerana ulcer Assalamualaikum Saya sakit ulcer di tepi bibir dan saya telah letak ubat ditepi bibir saya. Adakah terbatal

Didik Anak Mengikut Umur

artikel ni dapat dari FB apdet lelaju sebab ada orang dah tanya nape x apdet blog, huhu aku sebenarnya kering idea sekarang ni aku punya baru tahap pertama dan tahap ke2 (^_^')