Friday, February 27, 2015

2000 Kalori Sehari, Tapi........

SaLaM JuMaaT

Awak dah lunch? Makan apa? Kat mana? Dengan Sapa?
ololo, sweet sangat, macam remaja baru nak kenal cinta, wawawawa

Baru balik lunch
Jauh sikit menapak hari ni, bangunan sebelah
Kena gigih sikit sebab jalan tengah panas lebih kurang 3 minit setengah
Tapi belum sempat lemak mencair, dah sampai

Banyak menu
tapi jemu makan nasi
nampak soto cam sedap je
nampak air jagung, cam  sejuk je

okey, maka terhasillah gabungan duet yang mantap

SOTO + AIR JAGUNG = BURPPPPPP 
*alhamdulillah*


elok lepas makan, nampak ni kat dinding


berapa kalori dah masuk perut hari ni?

jom kira:

pagi tadi:
 bihun 1 senduk + air masak 1 liter

lunch:
soto + 1 gelas air jagung

eh tak reti lah nak kira-kira kalori ni
korang reti tak?

apapun syukur masih ada nikmat makan
kan kan kan ?

SeLaMaT BeRhujung Minggu


23 comments:

  1. ASYIK NK MENGIRA KALORI XMAKANLH IRFA..HEH..HEH..

    ReplyDelete
    Replies
    1. KAK PARIDAH..
      patut bawak kalkulator setiap masa tuh, haha

      Delete
  2. Now kan kita batuk sesema ditarik sikit nikmat nak makan.. Pastu dah baik sikit mmg rasa takmo tgk poster camtu.. Mau hantam saja semua depan mata hehee

    ReplyDelete
    Replies
    1. KAK MULAN..
      saya pun makan je, tak sempat nak kira kalori, dah masuk perut

      Delete
  3. kalau orang gemuk nak kurus 1500 kalori jer sehari.. 2000 tu kalu orang gemuk ambil.. menten gemuklah nampaknya... huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. KAK SERI..
      hahaha, betul sesangat ;)

      Delete
  4. 2000 kcal? banyak nye? lain org lain pengiraan nya. huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. AIDA AIDANISME..
      tu lah pasal, kalau tgk gambar tu pun rasa macam org dah sedia XXL, mmg takkan jd S lah kalau gini

      Delete
  5. Replies
    1. DIANA..
      yg mana? soto @ air jagung?

      Delete
  6. tak kira lah pulok.. tak ajin kiro.
    Tapi tiap2 ari mkn eskrem.
    Td try mini kurung yg longgar giler 4thn lps.. arini zip buleh terbukak.. guane gamok? hahahah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. DEKDAA..
      samolah, x ajjn kiro pun
      kes zip ketat tu dah biasa jugak
      x tahulah nak wat gano

      Delete
  7. Hari tu sy guna Myfitnesspal utk kira kalori, download dr Store dlm henfon Nokia. Baru tau yg normal 2000 kalori rupanya sbb hari tu sy buat 1200 jek sehari. Padanlah salu dpt reminder yg kalori intake sy terlalu rendah,

    ReplyDelete
    Replies
    1. BAHIYAH AMANI..
      oh ada eh? nak install jugaklah
      tu ari install pedometer, yg kira berapa langkah sehari

      Delete
  8. alah.. pedulikkan poster tu.. hahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. RAI..
      dah abis makan baru nampak
      kalau nampak sebelum makan pun. aku buat2 tak nampak
      boleh?

      Delete
  9. As-salam irfa..

    akak tak pernah kira kalori.. tapi lepas perut kenyang selalu rasa bersalah kut2 kalau terlebih kalori he..he..

    ReplyDelete
    Replies
    1. KAK HANIS..
      kadang ada hari terlebih makan sampai sengkak perut
      pastu berazam esok x nak makan
      tp kes tu berulang setiap hari, huhu

      Delete
  10. Tak mampu nak kira kalori untuk hari ini...uwwwaaa...

    Akak bf, lunch dan dinner dating jew...

    ReplyDelete
    Replies
    1. KAK JUN AINA..
      makan lah berpada-pada
      itu lebih baik kan?

      Delete
  11. hihi.tak terkira la saya.
    sedapnya soto
    air jagung tu pon tp x minum ais lagi.musim panas kan skrg ni

    ReplyDelete
  12. x de nak berkira...main belasah je..bila buncit sana buncit sini baru susah hati huhuh

    ReplyDelete
  13. Huhu
    . Selagi blh mkn ni.. blasah je

    ReplyDelete

komen jangan tak komen
lagi panjang komen..lagiiiiiiiiiiiiiiii saya suka
tq ;)