Friday, February 27, 2015

2000 Kalori Sehari, Tapi........

SaLaM JuMaaT

Awak dah lunch? Makan apa? Kat mana? Dengan Sapa?
ololo, sweet sangat, macam remaja baru nak kenal cinta, wawawawa

Baru balik lunch
Jauh sikit menapak hari ni, bangunan sebelah
Kena gigih sikit sebab jalan tengah panas lebih kurang 3 minit setengah
Tapi belum sempat lemak mencair, dah sampai

Banyak menu
tapi jemu makan nasi
nampak soto cam sedap je
nampak air jagung, cam  sejuk je

okey, maka terhasillah gabungan duet yang mantap

SOTO + AIR JAGUNG = BURPPPPPP 
*alhamdulillah*


elok lepas makan, nampak ni kat dinding


berapa kalori dah masuk perut hari ni?

jom kira:

pagi tadi:
 bihun 1 senduk + air masak 1 liter

lunch:
soto + 1 gelas air jagung

eh tak reti lah nak kira-kira kalori ni
korang reti tak?

apapun syukur masih ada nikmat makan
kan kan kan ?

SeLaMaT BeRhujung Minggu


23 comments:

paridah said...

ASYIK NK MENGIRA KALORI XMAKANLH IRFA..HEH..HEH..

m.u.l.a.n said...

Now kan kita batuk sesema ditarik sikit nikmat nak makan.. Pastu dah baik sikit mmg rasa takmo tgk poster camtu.. Mau hantam saja semua depan mata hehee

Seri Kandi Tanah Jauhar said...

kalau orang gemuk nak kurus 1500 kalori jer sehari.. 2000 tu kalu orang gemuk ambil.. menten gemuklah nampaknya... huhu

aida aidanisme said...

2000 kcal? banyak nye? lain org lain pengiraan nya. huhuhu

Diana Rashid said...

uish...menggoda sangt nih...

dekdaa said...

tak kira lah pulok.. tak ajin kiro.
Tapi tiap2 ari mkn eskrem.
Td try mini kurung yg longgar giler 4thn lps.. arini zip buleh terbukak.. guane gamok? hahahah.

BAHIYAH AMANI said...

Hari tu sy guna Myfitnesspal utk kira kalori, download dr Store dlm henfon Nokia. Baru tau yg normal 2000 kalori rupanya sbb hari tu sy buat 1200 jek sehari. Padanlah salu dpt reminder yg kalori intake sy terlalu rendah,

Rai OurKizuna said...

alah.. pedulikkan poster tu.. hahaha...

Hanis Azla said...

As-salam irfa..

akak tak pernah kira kalori.. tapi lepas perut kenyang selalu rasa bersalah kut2 kalau terlebih kalori he..he..

JunAina said...

Tak mampu nak kira kalori untuk hari ini...uwwwaaa...

Akak bf, lunch dan dinner dating jew...

Irfa said...

KAK PARIDAH..
patut bawak kalkulator setiap masa tuh, haha

Irfa said...

KAK MULAN..
saya pun makan je, tak sempat nak kira kalori, dah masuk perut

Irfa said...

KAK SERI..
hahaha, betul sesangat ;)

Irfa said...

AIDA AIDANISME..
tu lah pasal, kalau tgk gambar tu pun rasa macam org dah sedia XXL, mmg takkan jd S lah kalau gini

Irfa said...

DIANA..
yg mana? soto @ air jagung?

Irfa said...

DEKDAA..
samolah, x ajjn kiro pun
kes zip ketat tu dah biasa jugak
x tahulah nak wat gano

Irfa said...

BAHIYAH AMANI..
oh ada eh? nak install jugaklah
tu ari install pedometer, yg kira berapa langkah sehari

Irfa said...

RAI..
dah abis makan baru nampak
kalau nampak sebelum makan pun. aku buat2 tak nampak
boleh?

Irfa said...

KAK HANIS..
kadang ada hari terlebih makan sampai sengkak perut
pastu berazam esok x nak makan
tp kes tu berulang setiap hari, huhu

Irfa said...

KAK JUN AINA..
makan lah berpada-pada
itu lebih baik kan?

QasehnyaRania said...

hihi.tak terkira la saya.
sedapnya soto
air jagung tu pon tp x minum ais lagi.musim panas kan skrg ni

Jari Manis said...

x de nak berkira...main belasah je..bila buncit sana buncit sini baru susah hati huhuh

LYAfrina said...

Huhu
. Selagi blh mkn ni.. blasah je