Skip to main content

Mendaki Genting Highland di Hari Minggu Yang Lalu

Okeylah, sementara aku rajin ni, meh up entri. Ni citer Sabtu lepas.. Tak de bau lagi ni, kira lom basi lagi kan? Layannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

Sabtu lepas, ada jemputan kenduri bertunang sedara EnAbe di Batang Kali, dekat sangat dah tu ngan Genting Highland. Malam tu, EnAbe bagi hint nak bawak anak2 naik Genting lepas majlis. Aku? i like je bab jalan-jalan, kalau boleh setiap minggu makan angin pun aku ok je. Berangan cam duit berkepuk2 gitu, wakakakaka

Dipendekkan cerita, Sabtu yang permai itu, kami kuar umah kul 11 lebih kurang. Terus zassssssss ke Batang Kali, makan langsat setengah guni, baru sampai keumah kenduri, panas je hati sebab sepanjang jalan, tak jumpa signboard Batang Kali, huhu. Pelik pun ada, dah kol Fil banyak kali, baru jumpa umahnya.

bergambar di majlis bertunang
# gambar bawah: FIL bersama cucu2nya
Makan2, salam sedara mara, posing 5,6 ketoi gambar, zasssssssssss mendaki lah kami anak beranak. Perjalanan nan hijau sepanjang jalan macam balik kampung, anak2 happy sambil menyanyi riang lagu 'Balik Kampung oooo Balik Kampung, hati girang' lalalallalala lupa lirik.

Sebenarnya, kami main redah je ke First World Hotel dengan harapan ada bilik kosong, sebab dah namanya last minute plan, mana ada masa nak gugel2 cari hotel murah. Alhamdulillah, rezki anak-anak ada, kami dapat bilik di tingkat 23, pemandangan? buka tingkap hanya nampak kabus semata2. Sejuk macam duk dalam peti beku (penah rasa ke?). Letak beg, buat apa yang patut, jom turun cari makan.


Aku tak ingat last kami kesini, mungkin masa tu kakak kecik lagi @ si abam kecik. Lupa sungguh. Rasanya dulu Indoor pun happening, ada roller coaster dalam sopim mall, tapi kali ni macam takde pun. Singgah makan kat Kenny Rogers, anak2 makan ayam la, aku order Spagetti apa ke nama dah lupa *banyak sangat tertelan semut ko ni Irfa, asik lupa je* rasa pelik je bau dia, macam basi pun ada. Mintak tukar, pun tetap bau masam, last2 aku tak makan pun.

Pusing2 tak tanpa tujuan, last2 kami ke Snow World. Ingatkan beli tiket terus boleh masuk, rupanya ada waktu tertentu untuk masuk. Tiket RM120 utk kami 5 beranak, waktu masuk dari jam 7.30 sampai 8.10 malam.


diluar cermin, masa tu belum timing utk kami masuk 
tukar baju dan kasut
korang tahu kenapa aku gelak besar?
sebabnya aku gelakkan bangla yang bagi arahan utk kami posing
kelakar gila cara dia mengarah kami, haha
Dalam Snow World tu giler sejuk 5 darjah celcius gitu, rasa macam tak bernafas dalam tu. Tak sesuai bagi warga tua dan bayi, sebenarnya kalau mak pak tak masuk pun takpe, boleh je monitor anak2 dari luar cermin. Sebab budak2 je yang seronok masuk dalam tu, mak pak duk tepi tak tahu nak buat apa. Nak main pun tak banyak benda boleh main selain gelongsor tu, tapi boleh la layan anak-anak bergembira. Si kakak dan abam penah main snow, si kenit je tak penah lagi jumpa snow yang betul.
deko CNY sana sini
 

kagum dengan lukisan wajah mirip rupa sebenar
boleh tahan gak harga sekeping gambar 

ralit aku memerhati diorang buat candy ni

candy yang menarik perhatian kakak
Malam tu kami betul2 menghayati kesejukkan Genting Highland dari bilik kami je, buka tingkap sikit pun dah sejuk menggigil. Tido lena sampai ke Subuh.

Paginya bersarapan di hotel (sewa bilik termasuk sarapan). Balik sarapan, sambung tido sampai check out jam 11 tengah hari.


berkabus tebal waktu turun walaupun dah jam 11 pagi
ByeBye Genting

sekian kisah cuti pendek kami

(^_^)



Comments

Unknown said…
sejuknyaa tengok gambar.. hahaha...
:: CIKVIVA :: said…
bestnya pegi "gunting" highland....
Pinkjambu said…
salam perkenalan irfa! amboi bestnya, sejuk betul nampak gaya tuh.. kikkiki

Popular posts from this blog

Letak Ubat Ulser DiBibir Batal Puasa Tak?

bulan posa ni kan,aku kurang minum air..yelah,dapat minum lepas berbuka je,mana boleh minum waktu siang hari.itupun paksa diri abiskan minum atleast 1 liter sebelum tido.sahur minum lagi.betul ke tidak cara ni aku pun tak pasti..dahlah aku ni selalu kena ulser kat bibir.tu hari yang naik 3 biji dalam mulut tu seminggu lebih jugak baru baik.siksa wooo.. ni pun ada tanda2 nak kena lagi.dia punya penyebab senang je..tengah2 sedap makan,tetiba tergigit bibir..permulaan kat situ la.esoknya dah tumbuh.huhu.bukan aku tak hati-hati tapi kalau nak kena tu tetap jugak kena. so ni aku google masa kena ulser kat bibir tu.lupa nak publish.nak delete sayang la pulak.boleh jadi rujukan masa akan datang. entahlah..aku tak makan @ minum masa tu cuma letak ubat tu je..kalau batal jugak aku ganti la nanti.what 2 do. sumber dari sini Soalan: Batal atau tidak puasa - sapu ubat pada bibir kerana ulcer Assalamualaikum Saya sakit ulcer di tepi bibir dan saya telah letak ubat ditepi bibir saya. Adakah terbatal

Cara Mudah Kilatkan Perhiasan Perak (Silver) Yang Kusam

eh! tajuk macam skema sangat kan? SALAM JUMAAT untuk semua okey, ni pun citer minggu lepas korang nampak tak? betapa malasnya aku nak apdet blog sejak lepas raya banyak citer nak kongsi, tapi malas nak mengarang, huhu minggu pertama masuk keje lepas raya tu ada jualan murah macam2 barang ada sapa kenal aku mesti tahu yang aku takkan beli benda mahal lagi murah, lagi bagus tak cantik pun jadi cantik disebabkan harganya murah hahaha semua pakat berebut beli antara barang yang menarik hati aku ialah silver bracelet ni tapi barang lama, dah kusam dan tak berkilat kengkawan yang beli kata 'ko beli je, murah sangat nih. nanti beli cecair pencuci silver, kilatlah ni' so aku beli lah 5 set nape tamak sangat ni? sebenarnya aku ada agenda tersembunyi tungguuuuu yang ni antara yang masih berkilat sikit ada 1 set tu takde sapa nak ambik ko tolak kat aku, aku tolak kat ko last2 aku je lah yang ambik   aku ambik sebab nak

Didik Anak Mengikut Umur

artikel ni dapat dari FB apdet lelaju sebab ada orang dah tanya nape x apdet blog, huhu aku sebenarnya kering idea sekarang ni aku punya baru tahap pertama dan tahap ke2 (^_^')