Monday, June 15, 2015

Baby Baru: Rezeki Yang Tak Di Sangka

Assalamualaikum...

Terima kasih kepada semua yang sudi meninggalkan sepatah dua kata2 semangat di kotak komen. Terharu dan rasa disayangi walaupun kita cuma kenal di alam maya. Huhu

Masih dalam mood 'umpama mimpi dalam mimpi' yang aku kehilangan kerja selepas 17 tahun dan ditambah satu lagi kejutan yang hampir membuat aku sikit lagi nak jatuh dari toilet bowl pada pagi 9/6/2015, aku bagaikan diawangan bila pregnancy test menunjukkan 2 line (positive). Ya Allah, hanya Engkau yg lebih mengetahui apa yg terbaik utkku. Bagi mengesahkan ujian tersebut, aku ke klinik dan doc melakukan scan diperut, dan mengesahkan kandungan dah berusia 12minggu (lebih kurang 3 bulan). Aku langsung terlupa yang 'kawan baik' dah lama tak datang sebab kepala duk concentrate pasal sakit pinggang. Aku fikir hormone huru hara sebab banyak makan ubat dan masuk hospital. Rupanya dalam perut ada isi.

3 berita serentak di terima dalam masa tak jauh beza, bagaikan pakej (disahkan slip disc, hilang keje dan mengandung), hampir terduduk aku dengan semua berita itu. Pujuk hati, aku masih ada Allah, ada suami dan anak2, ada family dan aku masih ada kengkawan yang sudi memberi semangat.

Kalau sudi, doakan moga aku kuat menghadapi dugaan mengandung bersama slip disc ini. Tak mudah sebenarnya, kalau 3 pengalaman sebelum ini aku sangat enjoy fasa mengandung, dapat makan macam2, boleh bergerak sana sini walaupun dengan perut terboyot2 tapi kali ini, aku dah jadi penunggu katil yang setia, nak bangun dari katil pun berpapah, berdiri dan duduk tak lebih dari 10 minit. Lama berdiri@duduk, aku rasa nak tercabut pinggang. Makan pun cuma lalu sesuap nasi.

Maaf kalau entri ni seperti memohon simpati tapi aku tulis ni sebagai kenangan. Sebab ia akan men jadi sejarah dalam hidup aku.

Ok, tq sudi baca, taip kat iPad tak best langsung, nak on laptop malas pulak, dah lah taip sambil baring, gila gigih kan? Haha

Kbai




29 comments:

  1. Wah tahniah.. ada hikmah di sebalik kejadian ni.. jadi ibu kali keempat la nanti ya.. syokla nanti meriah rumah tu..

    ReplyDelete
  2. assalam..berat penanggungan ujian yg terpaksa irfa hadapi...bersabar banyak2 ya ada hikmah n ganjaran pahala besar yg Allah nak beri tu...tahniah dgn anugerah Allah...jgn terdetik apa2 di hati reda dgn ketentuan-Nya..insyaAllah pasti Allah permudahkan kesulitan irfa...kak doakan irfa cpt pulih sediakala...jgn stres banyakkan rihat..

    ReplyDelete
  3. Tak terkata tah sape pi potong bawang pagi2 ni

    ReplyDelete
  4. Assalam. Tahniah Irfa. Rezeki yang allah turunkan pada setiap manusia berbeza. Inshallah segalanya akan dipermudahkan olehNYA.

    ReplyDelete
  5. tahniah utk bby baru....org ada ckap, rezeki bby tu ada....take care, moga dpermudahkan segala urusan...

    ReplyDelete
  6. tahniah irfa....
    kuat semangat dgn dugaan di depan mata .janji Allah tak akan aniaya hambaNya

    ReplyDelete
  7. tahniah mengandung....sakit, gembira, sedih tu ujian Allah..sabar yer..irfa kena kuat..

    ReplyDelete
  8. Tahniah rezeki Allah bagi walaupun dalam kepayahan. Semoga irfa kuat semangat, kak zai doakan mudah2an segalanya dipermudahkan.

    ReplyDelete
  9. Semoga urusan Irfa dipermudahkan..aamiinnn

    ReplyDelete
  10. ada rahmat setiap ujian yang allah beri kat hamba dia..be strong :)

    ReplyDelete
  11. melihat halangan sebagai peluang. moga kekal kuat dan tabah ye ;)
    jalan2 blogwalking. jemput singgah blog ye http://passedalltargets.blogspot.com/ ;)

    ReplyDelete
  12. Allah Maha mengetahui.. setiap yg berlku pasti ada hikmahnya.. be strong

    ReplyDelete
  13. Alf mabrook..
    Ketika kita sedang diuji.. Allah jugak beri REZEKI..
    - bersangka baik dengan Allah.. hanya DIA yang maha mengetahui..

    ReplyDelete
  14. Nak ucap tahniah ker ? Entah... setiap orang diberi ujian dalam bentuk yang tak sama... sakitnya tentu ada... tapi bila kita positifkan diri kita, semua tu jadi indah... terutamanya bila nanti ianya jadi kenangan...

    Bertabahlah...

    ReplyDelete
  15. Tahniah Irfa....nanti kita sama2 bersalin...berbaby kecik lagi...semoga kuat dan tabah hadapi ujian hidup!

    ReplyDelete
  16. tahniah sbb nak dapat baby. rezeki yg tidak ternilai.

    ReplyDelete
  17. bersakit2 dahulu bersenang2 kemudian..InsyaAllah... :)

    ReplyDelete
  18. ni rezki ramadan puan,jgn lupa perancangan ALlah adalah pling Sempurna. saya doakan semuanye selamat ameen....

    ReplyDelete
  19. Tahniah Irfa! Tengok ada rezeki baru nak datang... jangan susah-susah hati, jaga je diri dan kesihatan.

    ReplyDelete
  20. Alhamdulillah..tahniah kak...apapun yang Allah berikan, pasti ada hikmah yang baik..semoga sihat selalu ok..keep writing!

    :)

    ReplyDelete
  21. ASSALAM IRFA..KAK DOAKAN KESIHATAN IRFA SEMAKIN BERANSUR PULIH...

    ReplyDelete
  22. as salam, first time dtg sini, begitulah ketentuan Ilahi, yg kita sebagai hambaNya harus redha, dalam kesukaran ada kemudahan dan kegembiraan..salam perkenalan Irfa:)

    ReplyDelete
  23. salam ramadhan irfa,
    ky doakan semuga kesihatan bertambah baik..

    ReplyDelete
  24. alhamdulillah... atas segala nikmat.. ustaz kata sakit pon nikmat... yeeeyyy nak dapat anak sedara lagi.. take care tau..

    ReplyDelete
  25. assalam irfa apa khabar...kak doakan semua yg baik2 utkmu...

    ReplyDelete

komen jangan tak komen
lagi panjang komen..lagiiiiiiiiiiiiiiii saya suka
tq ;)