Skip to main content

Baby Baru: Rezeki Yang Tak Di Sangka

Assalamualaikum...

Terima kasih kepada semua yang sudi meninggalkan sepatah dua kata2 semangat di kotak komen. Terharu dan rasa disayangi walaupun kita cuma kenal di alam maya. Huhu

Masih dalam mood 'umpama mimpi dalam mimpi' yang aku kehilangan kerja selepas 17 tahun dan ditambah satu lagi kejutan yang hampir membuat aku sikit lagi nak jatuh dari toilet bowl pada pagi 9/6/2015, aku bagaikan diawangan bila pregnancy test menunjukkan 2 line (positive). Ya Allah, hanya Engkau yg lebih mengetahui apa yg terbaik utkku. Bagi mengesahkan ujian tersebut, aku ke klinik dan doc melakukan scan diperut, dan mengesahkan kandungan dah berusia 12minggu (lebih kurang 3 bulan). Aku langsung terlupa yang 'kawan baik' dah lama tak datang sebab kepala duk concentrate pasal sakit pinggang. Aku fikir hormone huru hara sebab banyak makan ubat dan masuk hospital. Rupanya dalam perut ada isi.

3 berita serentak di terima dalam masa tak jauh beza, bagaikan pakej (disahkan slip disc, hilang keje dan mengandung), hampir terduduk aku dengan semua berita itu. Pujuk hati, aku masih ada Allah, ada suami dan anak2, ada family dan aku masih ada kengkawan yang sudi memberi semangat.

Kalau sudi, doakan moga aku kuat menghadapi dugaan mengandung bersama slip disc ini. Tak mudah sebenarnya, kalau 3 pengalaman sebelum ini aku sangat enjoy fasa mengandung, dapat makan macam2, boleh bergerak sana sini walaupun dengan perut terboyot2 tapi kali ini, aku dah jadi penunggu katil yang setia, nak bangun dari katil pun berpapah, berdiri dan duduk tak lebih dari 10 minit. Lama berdiri@duduk, aku rasa nak tercabut pinggang. Makan pun cuma lalu sesuap nasi.

Maaf kalau entri ni seperti memohon simpati tapi aku tulis ni sebagai kenangan. Sebab ia akan men jadi sejarah dalam hidup aku.

Ok, tq sudi baca, taip kat iPad tak best langsung, nak on laptop malas pulak, dah lah taip sambil baring, gila gigih kan? Haha

Kbai




Comments

Aisy Nasiha said…
Wah tahniah.. ada hikmah di sebalik kejadian ni.. jadi ibu kali keempat la nanti ya.. syokla nanti meriah rumah tu..
paridah said…
assalam..berat penanggungan ujian yg terpaksa irfa hadapi...bersabar banyak2 ya ada hikmah n ganjaran pahala besar yg Allah nak beri tu...tahniah dgn anugerah Allah...jgn terdetik apa2 di hati reda dgn ketentuan-Nya..insyaAllah pasti Allah permudahkan kesulitan irfa...kak doakan irfa cpt pulih sediakala...jgn stres banyakkan rihat..
Acik Erna said…
Tak terkata tah sape pi potong bawang pagi2 ni
Juju said…
Assalam. Tahniah Irfa. Rezeki yang allah turunkan pada setiap manusia berbeza. Inshallah segalanya akan dipermudahkan olehNYA.
HeNRieTTa JoSe said…
tahniah utk bby baru....org ada ckap, rezeki bby tu ada....take care, moga dpermudahkan segala urusan...
Nieda Ramly said…
tahniah irfa....
kuat semangat dgn dugaan di depan mata .janji Allah tak akan aniaya hambaNya
sarah said…
tahniah mengandung....sakit, gembira, sedih tu ujian Allah..sabar yer..irfa kena kuat..
Unknown said…
jom naik kapal sama sama..
Zaitun said…
Tahniah rezeki Allah bagi walaupun dalam kepayahan. Semoga irfa kuat semangat, kak zai doakan mudah2an segalanya dipermudahkan.
Masy said…
moga kuat kak!
MOKCIK AZWA said…
Semoga urusan Irfa dipermudahkan..aamiinnn
zana-norzana said…
Tahniah Irfa....... moga kuat
Nick Nashram said…
ada rahmat setiap ujian yang allah beri kat hamba dia..be strong :)
S u M i E said…
melihat halangan sebagai peluang. moga kekal kuat dan tabah ye ;)
jalan2 blogwalking. jemput singgah blog ye http://passedalltargets.blogspot.com/ ;)
Zareda Norman said…
Allah Maha mengetahui.. setiap yg berlku pasti ada hikmahnya.. be strong
Unknown said…
Alf mabrook..
Ketika kita sedang diuji.. Allah jugak beri REZEKI..
- bersangka baik dengan Allah.. hanya DIA yang maha mengetahui..
izawani said…
Nak ucap tahniah ker ? Entah... setiap orang diberi ujian dalam bentuk yang tak sama... sakitnya tentu ada... tapi bila kita positifkan diri kita, semua tu jadi indah... terutamanya bila nanti ianya jadi kenangan...

Bertabahlah...
Biarlah rahsia said…
Tahniah Irfa....nanti kita sama2 bersalin...berbaby kecik lagi...semoga kuat dan tabah hadapi ujian hidup!
Rumah Kuning said…
tahniah sbb nak dapat baby. rezeki yg tidak ternilai.
Unknown said…
bersakit2 dahulu bersenang2 kemudian..InsyaAllah... :)
kesh said…
ni rezki ramadan puan,jgn lupa perancangan ALlah adalah pling Sempurna. saya doakan semuanye selamat ameen....
sweetie said…
Tahniah Irfa! Tengok ada rezeki baru nak datang... jangan susah-susah hati, jaga je diri dan kesihatan.
..nOWa.. said…
Alhamdulillah..tahniah kak...apapun yang Allah berikan, pasti ada hikmah yang baik..semoga sihat selalu ok..keep writing!

:)
paridah said…
ASSALAM IRFA..KAK DOAKAN KESIHATAN IRFA SEMAKIN BERANSUR PULIH...
Cik Matahariku said…
as salam, first time dtg sini, begitulah ketentuan Ilahi, yg kita sebagai hambaNya harus redha, dalam kesukaran ada kemudahan dan kegembiraan..salam perkenalan Irfa:)
kakrose said…
salam ramadhan irfa,
ky doakan semuga kesihatan bertambah baik..
Mulan said…
alhamdulillah... atas segala nikmat.. ustaz kata sakit pon nikmat... yeeeyyy nak dapat anak sedara lagi.. take care tau..
paridah said…
assalam irfa apa khabar...kak doakan semua yg baik2 utkmu...
Angah said…
apa kabor weh..

Popular posts from this blog

Cara Mudah Kilatkan Perhiasan Perak (Silver) Yang Kusam

eh! tajuk macam skema sangat kan? SALAM JUMAAT untuk semua okey, ni pun citer minggu lepas korang nampak tak? betapa malasnya aku nak apdet blog sejak lepas raya banyak citer nak kongsi, tapi malas nak mengarang, huhu minggu pertama masuk keje lepas raya tu ada jualan murah macam2 barang ada sapa kenal aku mesti tahu yang aku takkan beli benda mahal lagi murah, lagi bagus tak cantik pun jadi cantik disebabkan harganya murah hahaha semua pakat berebut beli antara barang yang menarik hati aku ialah silver bracelet ni tapi barang lama, dah kusam dan tak berkilat kengkawan yang beli kata 'ko beli je, murah sangat nih. nanti beli cecair pencuci silver, kilatlah ni' so aku beli lah 5 set nape tamak sangat ni? sebenarnya aku ada agenda tersembunyi tungguuuuu yang ni antara yang masih berkilat sikit ada 1 set tu takde sapa nak ambik ko tolak kat aku, aku tolak kat ko last2 aku je lah yang ambik   aku ambik sebab nak

Letak Ubat Ulser DiBibir Batal Puasa Tak?

bulan posa ni kan,aku kurang minum air..yelah,dapat minum lepas berbuka je,mana boleh minum waktu siang hari.itupun paksa diri abiskan minum atleast 1 liter sebelum tido.sahur minum lagi.betul ke tidak cara ni aku pun tak pasti..dahlah aku ni selalu kena ulser kat bibir.tu hari yang naik 3 biji dalam mulut tu seminggu lebih jugak baru baik.siksa wooo.. ni pun ada tanda2 nak kena lagi.dia punya penyebab senang je..tengah2 sedap makan,tetiba tergigit bibir..permulaan kat situ la.esoknya dah tumbuh.huhu.bukan aku tak hati-hati tapi kalau nak kena tu tetap jugak kena. so ni aku google masa kena ulser kat bibir tu.lupa nak publish.nak delete sayang la pulak.boleh jadi rujukan masa akan datang. entahlah..aku tak makan @ minum masa tu cuma letak ubat tu je..kalau batal jugak aku ganti la nanti.what 2 do. sumber dari sini Soalan: Batal atau tidak puasa - sapu ubat pada bibir kerana ulcer Assalamualaikum Saya sakit ulcer di tepi bibir dan saya telah letak ubat ditepi bibir saya. Adakah terbatal

Didik Anak Mengikut Umur

artikel ni dapat dari FB apdet lelaju sebab ada orang dah tanya nape x apdet blog, huhu aku sebenarnya kering idea sekarang ni aku punya baru tahap pertama dan tahap ke2 (^_^')