Skip to main content

April Sudah Di Penghujung




Assalamualaikum Blog

Rindu kamu haha
Anak2 besar dah selamat ke sekolah
Anak kecik sambung tido dalam buai
Baju bajan dah sumbat masuk mesin, biarkan mesin buat kerja dia

Pejam celik pejam celik, hari ni dah 27hb di bulan April
Tak lama lagi, tak sampai sebulan je lagi umat ISLAM akan menyambut Ramadhan
Allah, rindunya suasana Ramadhan
Semoga sempat menyambut Ramadhan tahun ni
 
Tambah happy bila ma ayah kata nak puasa bersama kami tahun ni
Tak dapat sebulan, dapat seminggu dua puasa sama2 dengan ma ayah pun dah cukup happy
Ayah kata, suka dapat terawih di masjid dekat rumah aku
Meriah katanya

Sungguh cepat masa berlalu sekarang
Sedar tak sedar, Baby Aisha dah pun setahun 4 bulan umurnya
Dah pandai macam2
Dialah peneman Umie bila semua takde kat rumah
Mengekor je kemana Umie pergi
Ke bilik air
Ke dapur
Haha

Rindu nak aktif berblog kembali
Banyak benda nak share, nak tulis
Sebagai kenangan akan datang

Tapi macam biasa, bila log in, semua ayat yang aku susun dalam kepala
Hilang dibawa angin

Okeylah, jumpa lagi
*emmm, apa menu lunch hari ni ye*
mak mak camni lah, hari2 pening fikirkan menu, huhu


Comments

Nora Karim said…
Hehehe kita geng.. saya pun sampai tak tau nak masak apa sebab tiap-tiap hari masak...

Popular posts from this blog

2020, Impian Menjadi Realiti

Alhamdulillah.. rasa macam mimpi yang kini aku berada di tahun 2020. Ingat lagi masa alam persekolahan dulu, cikgu suruh lukis impian kita di Wawasan 2020. Seingat aku lukisan tu tentang sebuah negara maju, bangunan tinggi dan aku lupa sama ada aku ada lukis kereta terbang ke tidak. Tapi memang masa tu ramai membayangkan pada tahun 2020 nanti ada kereta terbang, hihi Dan hari ni, kita dah pun berada pada hari ke3 pada tahun 2020 Tahun ni usia ku 41 tahun. Dulu masa remaja, aku pernah terfikir, aku sempat ke hidup sampai umur 40 tahun? Masa tu kalau hidup lagi, apa aku tengah buat ye? Macam2 la benda terbayang. Bila kenang balik, apa yang kita bayangkan tak semua menjadi realiti. Apa yang kita nak tak semua kita dapat dan adakala nya jauh sungguh impian dan kenyataan Update tentang anak2 pula Kakak di kolej Matrikulasi (insha Allah, April nanti tamat belajar). Semoga rezki nya untuk sambung ke Universiti idaman dalam bidang yang dia minat Abam dah Tingkatan 3, di Seremban. ...

Sedap dan Kopek

Rabu dah kita ye? kejap je masa berlalu baru lepas submit report bulan Feb, senyum adalah lebar, hihi sebenarnya ada naik 'mata ikan' 2 biji dalam mulut tu yang takde mood nak bercakap so kita biarkan jemari yang bercerita ye okey, tajuk hari ini tentang bahasa jiwa bangsa AMARAN: ini bukan entri 18sx, ini kisah 'perkataan sama, lain makna' INI KISAH KAKAK  kalau dia tahu aku tulis ni, harus umie kena bebel Kisah 1: ada sms masuk kat hp aku, dari kawan kakak masa sekolah di Kelantan sms berbunyi begini, bunyi? mana ada bunyi, dia tulis macam ni 'sedap tak sekolah kat sana?' agaknya diorang dah berbalas sms sebelum tu dia tanya kakak sekolah kat mana so kakak bagitau lah sekolah area rumah kami tu yang jadi soklan di atas ~*~*~*~*~ Umie: kakak, ada msge dari kawan kakak ni Kakak: oh! kawan sekolah kakak dulu, nama dia Hazirah Umie: dia kata 'sedap', maknanya 'best' mesti masa mula2 sekolah kat sana...

Cuti Hari ke 3:Sepagi Di Kebun Getah

emm..cerita balik cuti di kampung belum habis,sedikit malas nak buat sambungannya tapi memandangkan blog ini adalah diary aku juga..maka gigihla mengarang untuk tatapan akan datang.bagi yang sudi baca TQ banyak2..sedikit membosankan kerana entri adalah panjang macam karangan zaman sekolah.sesuai la dengan komen blogger  BangsawanNilai  kat sini .katanya entri aku macam 'pengalaman cuti raya cina saya' okey sambung kisah apa aktiviti hari ke3 di kampung. Hari ke 3,Sabtu.. Pagi itu aku ikut mak ke kebun getah.Pertama kali dalam hidup aku ikut orang menoreh,tapi bukan kali pertama masuk kebun getah.kecik2 dulu selalu gak masuk kebun getah cari biji getah untuk buat main congkak.oh nostalgia sangat. Sebenarnya kebun ni baru wujud 2 tahun lepas..maksud aku tanah kebun tu dah ada cuma pokok getah itu layak ditoreh baru masuk 2 tahun.Pokok getah baru la kiranya.Aku sebenarnya tak pernah ambik tahu dimana tanah kebun mak ayah.Pernah dengar mak ayah bersungut anak-anak tak ambil ...