Skip to main content

RUMPUT HIJAU DI LAMAN ORANG



Saja nak share cerita dengan korang. Nak dengar tak?

Taknak dengar pun takpe, aku tulis sebagai kenangan akan datang
😁

Alkisah ... 2 hari lepas aku ke Mydin. Dan terserempak dengan ex rakan sekerja dulu. Actually dia level bos, aku level kuli je. Tapi bos department lain dan umur lebih kurang sebaya, tu pasal boleh ber kau aku je

Bertegur sapa lah kami berbasa basi. Dia masih kerja lagi katanya dan dia tanya aku buat apa sekarang. Aku cakap la yg aku sekarang dengan Oil & Gas kat dapur rumah je (lawak hambar) #siscuba

Lepas tu dia tanya lagi ‘banyak ke pampasan ko dapat tu hari?’

Aduhaiii... kisah tu 4 tahun lepas kot, gunung pun kalau hari2 di tarah boleh rata tau tak (tapi aku jawab dalam hati je la)

Dan dia tambah lagi sebaris ayat

‘Ko tak pe la, ada laki. Hulur je mesti dapat. Aku ni semua benda nak kena tanggung. Semua benda nak kena bayar. Kalau tak kerja, nak makan apa’

🥶

Aku cuma mampu tersenyum sehabis manis yg boleh

Kesimpulan yg bersimpul nya disini ialah

Kita selalu merasakan hidup orang lebih mudah dari kita, lebih senang dari kita. Reality nya... takkan semua kita nak cerita kat orang. Cerita pun dapat apa?

Apapun semua sangkaan dan tanggapan dia pada aku, aku cuma amin kan je. Bukan susah pun kan. Moga aku akan lebih KAYA & BERJAYA

😌

#KakMawarBercerita

Comments

AtieYusof said…
Betul tu sis..orang hanya tahu menilai secara luaran.. huhu
yg mengalami ni depa tak tau mcm mana rasa..senyum je jln terbaik.. :)
~kokocincau~ said…
Nak tinggal jejak juga kat blog ni..😉😉
Irfa said…
Kannn
Senyum je lah
Semoga anggapan baik mereka pada kita tu jadi doa yg baik jugak
Irfa said…
Tq singgah
Blog ni dh byk sgt sawang😄
Shaza said…
Yang kelihatan indah-indah jerr..sedangkan yang mengalami sendiri rasa.

Popular posts from this blog

Cara Mudah Kilatkan Perhiasan Perak (Silver) Yang Kusam

eh! tajuk macam skema sangat kan? SALAM JUMAAT untuk semua okey, ni pun citer minggu lepas korang nampak tak? betapa malasnya aku nak apdet blog sejak lepas raya banyak citer nak kongsi, tapi malas nak mengarang, huhu minggu pertama masuk keje lepas raya tu ada jualan murah macam2 barang ada sapa kenal aku mesti tahu yang aku takkan beli benda mahal lagi murah, lagi bagus tak cantik pun jadi cantik disebabkan harganya murah hahaha semua pakat berebut beli antara barang yang menarik hati aku ialah silver bracelet ni tapi barang lama, dah kusam dan tak berkilat kengkawan yang beli kata 'ko beli je, murah sangat nih. nanti beli cecair pencuci silver, kilatlah ni' so aku beli lah 5 set nape tamak sangat ni? sebenarnya aku ada agenda tersembunyi tungguuuuu yang ni antara yang masih berkilat sikit ada 1 set tu takde sapa nak ambik ko tolak kat aku, aku tolak kat ko last2 aku je lah yang ambik   aku ambik sebab nak

Letak Ubat Ulser DiBibir Batal Puasa Tak?

bulan posa ni kan,aku kurang minum air..yelah,dapat minum lepas berbuka je,mana boleh minum waktu siang hari.itupun paksa diri abiskan minum atleast 1 liter sebelum tido.sahur minum lagi.betul ke tidak cara ni aku pun tak pasti..dahlah aku ni selalu kena ulser kat bibir.tu hari yang naik 3 biji dalam mulut tu seminggu lebih jugak baru baik.siksa wooo.. ni pun ada tanda2 nak kena lagi.dia punya penyebab senang je..tengah2 sedap makan,tetiba tergigit bibir..permulaan kat situ la.esoknya dah tumbuh.huhu.bukan aku tak hati-hati tapi kalau nak kena tu tetap jugak kena. so ni aku google masa kena ulser kat bibir tu.lupa nak publish.nak delete sayang la pulak.boleh jadi rujukan masa akan datang. entahlah..aku tak makan @ minum masa tu cuma letak ubat tu je..kalau batal jugak aku ganti la nanti.what 2 do. sumber dari sini Soalan: Batal atau tidak puasa - sapu ubat pada bibir kerana ulcer Assalamualaikum Saya sakit ulcer di tepi bibir dan saya telah letak ubat ditepi bibir saya. Adakah terbatal

Didik Anak Mengikut Umur

artikel ni dapat dari FB apdet lelaju sebab ada orang dah tanya nape x apdet blog, huhu aku sebenarnya kering idea sekarang ni aku punya baru tahap pertama dan tahap ke2 (^_^')