Skip to main content

Yang Paling Ku Rindu Tentang Ayah





Hari ke14 Ayah pergi
Terasa Ayah ada lagi. Tambahan pula aku di Nilai, terasa macam Ayah ada di kampung & aku akan balik jumpa Ayah lagi nanti

Terbayang2 yang Ayah akan buka pintu bila kereta sampai. Ayah peluk cucu2 sambil tersenyum & paling aku rindu, dapat salam tangan Ayah yg kasar itu. Tangan yg dulu nya aku rasa besar & kasar, tangan yg buat aku rasa selamat.

Perkara yg akan aku rindu & tak mungkin lagi dapat aku ulangi ialah bersama2 Ayah ke Pasar Tani. Kalau Ayah datang rumah aku & kebetulan hari Ahad. Kami berdua akan ke Pasar Tani Pekan Salak. Kalau balik kampung pula, ke Pasar Tani Guchil

Berjalan berduaan dengan Ayah, serasa aku kembali ke zaman kecil. Turun dari kereta, aku mengekori Ayah ke gerai jualan tulang & daging, selepas tu ke gerai sayuran & buah. Sebelum membeli, Ayah tanya ini okey tak? Yg tu nak tak? Walaupun aku sebenarnya bukan nak makan sangat, tapi aku suka dapat membayar apa yg Ayah beli. Ayah akan pegang semua plastik walaupun aku nak bawak, kalau penuh tangan nya... baru Ayah bagi plastik yg isi nya paling ringan utk aku bawak. Balik ke rumah, Ayah akan masak menu kegemaran kami. Sup Daging @ Sup Tulang @ Perut Air Asam. Pasti nya sangat sedap pada kami.

Aku suka saat berdua dengan Ayah dalam kereta. Bercerita tentang keluarga, tentang hal adik2, tentang kisah semasa.

Bila Ayah datang, segala yg rosak di rumah terutama paip, Ayah akan baiki. Pisau dapur pasti tajam bila Ayah datang rumah aku

Ayah... kak rindu Ayah. Rindu sangat2
😢




Comments

Unknown said…
Alhamdulillah ..Ada jugak kenangan nak di ingat untuk mengubat hati yang sedih

Alfatihah untuk Ayah akak..
Mulan said…
Moga roh ayah kita dicucuri Rahmat bersama mereka yg beriman
Mak anak enam said…
Lama tak jengah blog....salam Takziah dari akak ...mak akak pon kembali kerahmatullah pada june 23 moga mereka aman damai dialam sana aamin

Popular posts from this blog

Cara Mudah Kilatkan Perhiasan Perak (Silver) Yang Kusam

eh! tajuk macam skema sangat kan? SALAM JUMAAT untuk semua okey, ni pun citer minggu lepas korang nampak tak? betapa malasnya aku nak apdet blog sejak lepas raya banyak citer nak kongsi, tapi malas nak mengarang, huhu minggu pertama masuk keje lepas raya tu ada jualan murah macam2 barang ada sapa kenal aku mesti tahu yang aku takkan beli benda mahal lagi murah, lagi bagus tak cantik pun jadi cantik disebabkan harganya murah hahaha semua pakat berebut beli antara barang yang menarik hati aku ialah silver bracelet ni tapi barang lama, dah kusam dan tak berkilat kengkawan yang beli kata 'ko beli je, murah sangat nih. nanti beli cecair pencuci silver, kilatlah ni' so aku beli lah 5 set nape tamak sangat ni? sebenarnya aku ada agenda tersembunyi tungguuuuu yang ni antara yang masih berkilat sikit ada 1 set tu takde sapa nak ambik ko tolak kat aku, aku tolak kat ko last2 aku je lah yang ambik   aku ambik sebab nak

Letak Ubat Ulser DiBibir Batal Puasa Tak?

bulan posa ni kan,aku kurang minum air..yelah,dapat minum lepas berbuka je,mana boleh minum waktu siang hari.itupun paksa diri abiskan minum atleast 1 liter sebelum tido.sahur minum lagi.betul ke tidak cara ni aku pun tak pasti..dahlah aku ni selalu kena ulser kat bibir.tu hari yang naik 3 biji dalam mulut tu seminggu lebih jugak baru baik.siksa wooo.. ni pun ada tanda2 nak kena lagi.dia punya penyebab senang je..tengah2 sedap makan,tetiba tergigit bibir..permulaan kat situ la.esoknya dah tumbuh.huhu.bukan aku tak hati-hati tapi kalau nak kena tu tetap jugak kena. so ni aku google masa kena ulser kat bibir tu.lupa nak publish.nak delete sayang la pulak.boleh jadi rujukan masa akan datang. entahlah..aku tak makan @ minum masa tu cuma letak ubat tu je..kalau batal jugak aku ganti la nanti.what 2 do. sumber dari sini Soalan: Batal atau tidak puasa - sapu ubat pada bibir kerana ulcer Assalamualaikum Saya sakit ulcer di tepi bibir dan saya telah letak ubat ditepi bibir saya. Adakah terbatal

Didik Anak Mengikut Umur

artikel ni dapat dari FB apdet lelaju sebab ada orang dah tanya nape x apdet blog, huhu aku sebenarnya kering idea sekarang ni aku punya baru tahap pertama dan tahap ke2 (^_^')