Monday, May 28, 2012

Pertemuan Semula Selepas 16 tahun

aku kenal dia masa masuk sekolah menengah tapi tak begitu rapat hinggalah lepas peksa Pmr kami sekelas.nama kami lebih kurang sama..rapatnya kami kerana kepala gila-gila (tapi bukan gila yer).aku penah teman dia dating dan begitu juga sebaliknya..(dulu mana ada orang dating berdua..kalau boleh satu bas nak ajak teman dating..keluar berdua adalah tidak di galakkan..mati kena hempuk kalau mak ayah aku tahu).

alkisah pertemuan semula kami melalui laman 'mukabuku'..walaupun 'mukabuku' ini ada ketika melekakan dan ada anasir yang tidak baik juga,tapi tak dinafikan jika betul cara kita memanfaatkannya,baik jugalah yang kita dapat.

tapi sekadar Like dan komen tu je ..kami tak jumpa pun lagi.hampir-hampir nak jumpa ada jugak tapi hajat tak kesampaian.disitu kami bertukar-tukar no phone.

khamis lepas,aku dapat call..katanya dia kat klia.nak jumpa aku..ingatkan dia datang nak naik kapal @ hantar orang..rupanya dia datang kerana sedang bertugas (dia keje promosi multivitamin jenama yang selalu kita beli untuk anak2 tu).

dari jauh aku nampak dia..tak banyak berubah.senyum dan bentuk badan pun biasa je (mungkin berisi sikit dari dulu tapi bukan kategori gemuk).anak dah 3 orang.banyak yang kami borakkan..dia masih suka gelak macam dulu..(dari dia bercerita aku tahu dia gelak untuk menutup hati yang sedang menangis).

masa yang berlalu selama 16 tahun bermacam perkara berlaku dalam hidupnya.tapi aku kagum kerana dia masih mampu tersenyum dan sangat tabah.katanya 'aku kena kuat untuk anak-anak'.

senang citer..pertemuan kembali kami ada TANGISAN DALAM TAWA.aku cuma mampu doakan dia bahagia dan semoga ada pelangi untuknya di hujung jalan sana.

4 comments:

m.u.l.a.n said...

moga dia dipertemukan sinar & tawa kebahagiaan nanti... amiiiinnnnnn.....

memang seronok jumpa kenkawan lama kan..

Angah said...

Macam boleh agak.

Irfa said...

ANGAH..
apa yang ko agak?
konpius gak ni.hehe

Irfa said...

M.u.l.a.n..
harap2 begitulah.itu je yg saya mampu
nak tolong lebih2 pun tak mampu