Tuesday, August 25, 2015

Terima Kasih, Kau Tetap Di Hati

Salam Terima Kasih pada yang masih sudi singgah di blog sendu ni
makin lama makin sendu, huhu

Semalam 24 Ogos 2015
hari terakhir aku menerima gaji sebagai pekerja
Setiap bulan sejak 17 tahun lepas, Maybank menghubungkan kami berdua
Lepas ni aku cuma mengharapkan 'wang sara hidup' dari housemate
Dengan izin Allah, aku takkan  lupa untuk berdoa semoga usahanya diberkati
Di murahkan rezki untuk menyara kami semua

Hari ini 25 Ogos 2015
Aku datang ke opis untuk kali terakhir
Mengembalikan harta benda syarikat yang di pinjamkan kepada aku
Selama aku bertanggungjawab menjaganya
# sebak weiii


Terima Kasih untuk segala kenangan 
manis, masam, pahit selama 17 tahun kita bersama
Pastinya aku merindui 'lambang wau' itu
sampai bila-bila


babai

14 comments:

  1. slmt menempuh kemerdekaan buat wanita bergelar ibu,semoga bahagia dengan dunia baru,tinggal kami bersama wau itu,moga2 kami akan tabah setabahnya selagi mampu.huhu...gud luck hapy irfa....

    ReplyDelete
  2. rasa nak nangis.. suka terbang bersama 'lambang wau' itu

    ReplyDelete
  3. Sedih pulak rasanya kak. Selamat tinggal wau. Semoga terus tabah ya kak..Rezeki ada dimana2.

    ReplyDelete
  4. BERPISAH SETELAH SEKIAN LAMA BERSAMA AMATLAH MENYEDIHKAN...DIDOAKAN LALUAN HIDUP BARU IRFA LBH MENGGEMBIRAKAN....

    ReplyDelete
  5. giler tak sebak, 17 tahun tu... kalau beranak, anak dah masuk kolej. haaaaa. apapun, all the best to u, insya Allah rezeki mendatang lebih banyak.

    ReplyDelete
  6. Sedey..I feel you..I yang keje 10 years pun dah nangis dah masa last day kat office..ini akak yg dah 17 years...lagi la...tapi takper, setiap yg berlaku ada hikmah. Ingat..ALLAH SWT sangaattt sayang kan kita sumer..stay positive yer!! :)

    ReplyDelete
  7. lepas ni nak buat apa??lepas bersalin ni la..nak kerja lagi keA??

    ReplyDelete
  8. selamat datang kepada dunia baru, selamat datang mengharungi suri rumah dan akan datang dengan bayi... pasti berbeza perasaan bila menjaga sendiri anak... hihihi

    ReplyDelete
  9. Semoga tabah mengharungi hari-hari mendatang tanpa si wau lagi di sisi... Dah nak buat camana... orang dah sudi kan... Saya pun dalam dilema jugak ni Irfa... dengarnya syarikat tempat saya kerja ni pun nak buat tawaran berhenti pada pekerjanya....

    ReplyDelete
  10. Assalamualaikum

    Tabahlah Sis. Mamawana pernah lalui bertugas selama 26 tahun. Ditamatkan perkhidmatan. Com downsizing. Bagi RM10K shj. No pention, gratuity bagai. itu shjlah ihsan mereka. Anak anak pulak di U. Allah ada.

    ReplyDelete
  11. Apa pun yh irfa akan buat selepas2 ni, saya doakam semuanya dipermudahkan Allah... amin..

    ReplyDelete
  12. salam idiladha irfa maaf zahir batin..moga irfa n familih sht sjhtera selalu...

    ReplyDelete

komen jangan tak komen
lagi panjang komen..lagiiiiiiiiiiiiiiii saya suka
tq ;)