Thursday, June 28, 2012

Yang Tersirat Di Sebalik Mata



Kata Kim Hyun Sook (Oh Na Ra) kepada kawannya



Kang Geum Hwa (Oh Hyun Kyung) dalam drama Korea,Miss Ahjumma..malam tadi.



'perempuan kena buka mata luas-luas sebelum kahwin dan tutup sebelah mata selepas kahwin'

dalam maknanya tu..apa yang korang faham tentang itu?

22 comments:

pB said...

bukak luas luas untuk tengok segala kebaikan dan keburukan yang ada pada 'kekasih' .
bukak luas luas untuk cari apa-apa muslihat yang ada pada 'kekasih'


tutup sebelah mata untuk segala kesilapan dan kelemahan yang ada pada pasangan yang telah kita pilih

izawani said...

:)...

Rai said...

hoh...tak tahu pulak..mata aku memang sepet dari sebelum kahwin..haha..

pok amai-amai said...

La...Korea ke?

Leney said...

Bagus eh ayat tu. Maksudnya pilih pasangan hidup betul-betul, bila dah pilih, redha je lah dengan perangai dia. heheh

aNIe said...

Mendalam dan bermakna kata2 tu...

Arena said...

Macam lepas kawen lagi luas mata kena bukak jek, siap jangan kelip2 lagi muahahahah

nn lylyn said...

sebelum kena pilih betul2..selepas kena sayang satu tu je jgn pandang lain dah =)

Irfa said...

CEQNA..
ko buat aku gelak la
celik luas2 smpi tak kedip mata nanti tak pasal2 sakit mata
hehe

Irfa said...

NN LYLYN
pompuan normal jarang beralih arah bila dah kawen.
masa bujang mgkin playgirl tapi dah kawen semua tu dah buang jauh2
setia pada yang satu konsepnya :)

Irfa said...

KAK ANIE..
mmg dalam..jgn sampai tenggelam sudah le

Irfa said...

LENEY..
kata-kata ni penah dengar sebelum ni..org tua2 pun ada jugak berpesan
tapi kalau tgh bercinta nak rak tu mana sempat berfikir
dah kawen terima jelah seadanya..selagi tak menyalahi syariat

Irfa said...

FARA..
korea la
aku kan duta drama korea yang tak berbayar :)

Irfa said...

RAI..
mata aku ngan ko sama je sepetnya
kalau pakai eyeshadow pun nampak dengan tak nampak je
hehe

Irfa said...

KAK IZAN..
aik..senyum je

Irfa said...

KAK PB..
terbaek punya komen ;)

NenetPenne (NP) said...

sebelum kahwin, pilih betul2..
bila dah kahwin, yang kekurangan tu, terimalah seadanya..
well nobody is perfect... kan yang kan..

bangsawan nilai said...

kalau tak silap aku, arwah nenek aku yg ckp cenggini bukan miss ahjumma...he he

SHAHZEE said...

sebelum kawen bukak mata luas2 dah kawen lg la luas bukak mata ahaks itu la sy

Irfa said...

NET..
lebih kurang gitulah maksudnya ;)

Irfa said...

BANGSAWAN NILAI..
ye aku tahu
dah penah dengar sbelum ni tapi bila dgr dalam drama korea maknanya benda ni worldwide la ;)

Irfa said...

SHAHZEE..
eh kena bukak luas-luas jugak w,pun dah kawen
sbb impact dia lebih besar berbanding sebelum kawen
hehe