Skip to main content

Maaf,Saya Bukan Cik Suraya

ni la masalahnya kalau kita baru beli @ register simkad phone baru.sebulan dua pakai mesti akan dapat call mencari owner lama nombor ni.

aku ni baru je pakai postpaid.selama ni pakai prepaid je.senang sikit pakai postpaid ni,jimat untuk seisi keluarga tapi tak berapa nak jimat kalau tak pandai guna.maklumlah..sepanjang masa boleh call tanpa perlu risau top up abis.jangan nanti menangis bila sampai bil dah la yer ;).

aku register postpaid bulan lepas..tapi dalam seminggu dua ni asikla dapat call dan sms mencari cik sue @ nama penuhnya Suraya.kejap lelaki,kejap pompuan..tapi aku tak marah pun.aku paham mesti orang yang call tu ada hal sebab tu mencari dia.yang call pun cakap baik-baik maka baiklah jawapannya.

kring..kring
kring..kring eh silap..ringing tone dinyanyikan oleh Adele

'selamat pagi.boleh bercakap dengan Cik Suraya?'

'maaf ye.salah nombor.saya bukan cik Suraya.saya baru je daftar nombor ni bulan lepas'.

'oh ya.maafkan saya (sila baca dalam intonasi suara Detektif Conan)

babai ;)

Comments

Mek Rose said…
eheheh suami sy plak dia dpt no. cantik...3042000..tapi yarabii..ade aje org cari Ah Hong..wakakak

tapi sakng dah kurang dah...n hampir takde lagnsung yg cari..:-)

guna bil mmg camtu kot..
Acik Erna said…
akak tau..orang tu je yang tak tau he he
Unknown said…
oo..patutla aku selalu nak call kawan aku dapat orang cina la..india la..sbb tu rupanya..

seb baik ko da roger awal2 ko tukar no.. kalau tak entah siapa yang angkat nanti..gopal ke raju kot..hahaha
JunAina said…
Kenapa tak tukar postpaid dengan no yang sama pakai dulu. Hubby pun ritu tukar kepostpaid tapi still no sama.
Tie HT said…
akk penah jd mcm ni tp prepaid laa..owang india call speking tamil nandek lak tu..huuuu..mujo skrg dah takde :)
Mulan said…
ni pulak tukar digi ke celcom asyik mat indon yg call.. tp postpaid untung lg kot.. kena disiplin..
herny ridzwan said…
Saya pun baru register post paid... Dapat miscall. So saya call back rupanya call dari indon n cakap lama pulak tu sebab tak clear..ingatkan famili call sebab tak copy nama...cesss....
pB said…
tukar nombor pulok kor ???


sms no baru ko hp kak pB
(jangan lupaaaaaaaaaaaaaa)
oren said…
akak masih setia ngn maxis prepaid nih..tp mungkin tukar kompeni since kat umah pon, line bleh takde..huhuhu..

walopun dh pakai no. ni lama, rasanya dr zaman memula kawen dulu, waahhh..almost 10 tahun..tetap la ada yg salah call masuk..pg td, kul 3 ada call masuk..no. tak kenal..lelaki plak tu..dok helo,,helo..akak diam jek..hahahaha..
tau xpe.. ak pon ade baru beli satu no baru ne... asyik2 cari zarina... pastu dari pihak bank je lak tu... sampai bergaduh gak la ngan orang bank tu ak lanton.. :)
Irfa said…
ROSE..
ni pun no cantik jugak..bukan la no unik mana pun tapi bermakna bagi kami sebab ada kisah disebalik no.
Irfa said…
KAK ERNA..
sian org tu baru tahu .hehe
Irfa said…
RAI..
sbb tu aku akan delete terus kalau aku call seseorang dan salah no.
so tak berlaku la kes call no sama lain kali

eh aku pakai lagi la no lama tu..
konon pakai 2 no mcm la sibuk sgt.bukan ada org nak call pun
Irfa said…
JunAina..
saja je gatal nak no baru ;)
hanya yg terpilih je tahu no ni
Irfa said…
TIHARA..
baru2 je..dah lama nanti xde la yg call sbb dah tahu dia salah no
Irfa said…
M.U.L.A.N..
mmg kena disiplin mengguna dan jugak disiplin membayar bila pakai postpaid ni.kalau x konfem nanges bila dtg bil
Irfa said…
HERNIHAFIZ..
saya tak kan call balik..kecuali la no tu saya tahu
kalau penting mesti org tu akan call kita balik..hehe
Irfa said…
KAKPB..'
mana ada.no yang oghe bagi masa kita dating kat kepsi tu la
Irfa said…
KAK OREN..
uish lama tu..10 taon pakai no sama
bahaya tu org call tapi x bercakap..malam pulak tu
Irfa said…
HELLO TAUFIQ..
ni pun rasanya org bank jugak yg call
tp sib baik cakap sopan santun..maka layan jelah
kalau kuang ajar..mau naik angin jugak
NenetPenne (NP) said…
ooo boleh gitu ye? atas nama owner lama.....mmmm tak tahu kita....
Irfa said…
NET..
bukanlah gitu.cumanya owner lama tu tak bagitau kengkawan dia yang dia dah tukar no..no ni kira recycle la.sama jugak kalau kita pakai prepaid pastu rasa bosan dan beli simkad baru..no lama kita tak pakai lagi.lepas beberapa bulan no tu akan di jual balik
Unknown said…
hoh ye ke..ko tukar tukar simkad ke dedua on je..smlm aku sms ko dia kata ko off hs..
Irfa said…
RAI..
bila ko sms?
dua2 no aku on la
Digit dan yang terbaru Meksis

Popular posts from this blog

Cara Mudah Kilatkan Perhiasan Perak (Silver) Yang Kusam

eh! tajuk macam skema sangat kan? SALAM JUMAAT untuk semua okey, ni pun citer minggu lepas korang nampak tak? betapa malasnya aku nak apdet blog sejak lepas raya banyak citer nak kongsi, tapi malas nak mengarang, huhu minggu pertama masuk keje lepas raya tu ada jualan murah macam2 barang ada sapa kenal aku mesti tahu yang aku takkan beli benda mahal lagi murah, lagi bagus tak cantik pun jadi cantik disebabkan harganya murah hahaha semua pakat berebut beli antara barang yang menarik hati aku ialah silver bracelet ni tapi barang lama, dah kusam dan tak berkilat kengkawan yang beli kata 'ko beli je, murah sangat nih. nanti beli cecair pencuci silver, kilatlah ni' so aku beli lah 5 set nape tamak sangat ni? sebenarnya aku ada agenda tersembunyi tungguuuuu yang ni antara yang masih berkilat sikit ada 1 set tu takde sapa nak ambik ko tolak kat aku, aku tolak kat ko last2 aku je lah yang ambik   aku ambik sebab nak

Letak Ubat Ulser DiBibir Batal Puasa Tak?

bulan posa ni kan,aku kurang minum air..yelah,dapat minum lepas berbuka je,mana boleh minum waktu siang hari.itupun paksa diri abiskan minum atleast 1 liter sebelum tido.sahur minum lagi.betul ke tidak cara ni aku pun tak pasti..dahlah aku ni selalu kena ulser kat bibir.tu hari yang naik 3 biji dalam mulut tu seminggu lebih jugak baru baik.siksa wooo.. ni pun ada tanda2 nak kena lagi.dia punya penyebab senang je..tengah2 sedap makan,tetiba tergigit bibir..permulaan kat situ la.esoknya dah tumbuh.huhu.bukan aku tak hati-hati tapi kalau nak kena tu tetap jugak kena. so ni aku google masa kena ulser kat bibir tu.lupa nak publish.nak delete sayang la pulak.boleh jadi rujukan masa akan datang. entahlah..aku tak makan @ minum masa tu cuma letak ubat tu je..kalau batal jugak aku ganti la nanti.what 2 do. sumber dari sini Soalan: Batal atau tidak puasa - sapu ubat pada bibir kerana ulcer Assalamualaikum Saya sakit ulcer di tepi bibir dan saya telah letak ubat ditepi bibir saya. Adakah terbatal

Didik Anak Mengikut Umur

artikel ni dapat dari FB apdet lelaju sebab ada orang dah tanya nape x apdet blog, huhu aku sebenarnya kering idea sekarang ni aku punya baru tahap pertama dan tahap ke2 (^_^')