Wednesday, January 16, 2013

Si Gegirl Bernama Rilakkuma

hai semua
nama saya Rilakkuma


saya dilahirkan disebuah kilang dinegeri 'tut'
saya diperbuat oleh getah sekerap
warna saya merah ang ang
saya ada mata walaupun tak boleh melihat
saya ada telinga walaupun tak boleh mendengar
saya ada mulut walaupun tak boleh bercakap
'kalau boleh bercakap takde la saya mendiamkan diri 
masa tuan sibuk kehilangan saya Sabtu lepas'

beberapa bulan dahulu saya berada disebuah kedai aksesori telefon
disebuah shopping mall
hinggalah saya dibeli oleh seorang kakak cantik
harga asal rm29 tapi akhirnya dijual dengan harga rm25
sebenarnya kakak cantik itu menawar sampai harga rm15
 tapi permintaan itu tidak dilayan oleh si amoi
disebabkan dah lama berkenan
saya dibeli juga oleh kakak cantik itu

tujuan kakak cantik beli saya ialah
melindungi henpon kesayangannya dari terbelah dua
maklumlah anak dara kenit kakak cantik itu agak ganas orangnya

ramai tegur saya
kata mereka
'kamu sangat chumel'
dan lagi
'tuan kamu sangat gegirl'

hahaha
gegirl la sangat
kamu tak tahu bila kakak cantik bertukar jadi resaksa gorgon
makan sama dia

#maaf sebab buang masa korang baca entri takde pekdah ni
hehe

14 comments:

HeNRieTTa JoSe said...

ekekeke.....tpi mmg cumil...mmg gegirl larr jugak...hehehe....

Mak Piah said...

Nak Rillakumaaaaaaaa!!!

Sherwieyna Muzzawer said...

Heheheeh..comellah rillakumaaa ni..:')

paridah said...

ok je asal bhgia irfa

IndaMarya said...

macam2 jenis dn rupa phone sekarang.tpi mak cik tetap dgn phone lama.org tua bukan dia kisah nk tukar mcm org muda2 .my children smua phone cggih2.tpi saya asal tak ikat getah sudah..(mcm cerita mami jarum tu )

azieazah said...

Comel!

Mujur bukan Fumakilla!. heheheh

NenetPenne (NP) said...

ha ah....menyesal baca.... :P

nn lylyn said...

pgil bearbear la =)

Nick Nashram said...

handphone saya tak pernah pakai pun benda camtu..dah bape kali jatuh dari katil..haha..mjr ok lagi.

Kesuma Angsana said...

he he cute sgt

~ yus ~ said...

cute Irfa, tak nampak gegirl, nampak budak2 ...:D, comel.

Acik Erna said...

aimi suka sangat kalau nampak pesen macam22 suruh maknya beli..
jawab maknya senang je..mak dah tua dik..biar betul..he he

Rai Ourkizuna said...

Gugurl nya ko kan.. Hahaha..

aqumad.com said...

kat mana beli benda tu ?