Skip to main content

Kawal Resdung DenganTablet Resdung Tok Melah

Pagi ni aku nak kongsi satu Produk Tempatan yang aku puas hati. Kita jangan pandang sebelah mata bila dengar Produk Tempatan. Bukan semua Produk Tempatan takde kualiti dan tangkap muat (borong dari satu kilang, tepek sticker nama sendiri).

Ini terbukti dengan Tablet Resdung Tok Melah yang aku dah guna lebih kurang setahun. Alhamdulillah serasi untuk kami sekeluarga yang ada masalah RESDUNG TEGAR terutama En Abe dan anak ku si Kakcik Hajar.

Kerana mereka berdua lah, aku rasa terpanggil untuk berkongsi dengan pembaca blog ini. Mana tahu ia bermanfaat kepada yang menghadapi masalah yang sama

Apa petanda seseorang ada masalah RESDUNG (tanpa sedar, ramai yang ada masalah Resdung tanpa di sedari)


Apa yang aku nak kongsi hari ini, kesan kepada masalah Resdung yang dihidapi oleh EnAbe. Dia memang selalu selsema dan bersin teruk setiap pagi, juga alergik dengan kepada Seafood. Dia juga ada masalah Asma, bila cuaca sejuk, selalu jugak kena sedut pam, baru boleh bernafas lega.

Alhamdulillah... sejak amalkan Tabler Resdung Tok Melah ni, dah kurang bersin waktu pagi, dah boleh eksen makan Seafood yang dulu kalau letak Udang depan mata, memang pandang ekor mata jelah. Dia  sendiri cakap, dah jarang ambik pam asma sebab boleh bernafas lega. Syukur sangat.

Kepada si Kakcik Hajar (sekarang umur 8 tahun), memang sepesen dengan ayahnya, pepagi bersin dan meleleh air hidung. Kalau solat Subuh tu, lencun telekong duk lap hidung, huhu. Kesian tengok dia, nampak sangat tak selesa. Itu kat rumah, kalau kat sekolah, mesti sangat tak selesa nak fokus belajar sambil tangan duk lap hingus, Kakcik pun ada samalah Asma, sebulan kadang sampai 2x kena ambik Neb bila dia start batuk @ demam. Aku bagi dia 1 tablet setiap pagi (kadang2 bagi bila perlu je). Alhamdulillah, nampak perubahan. Jarang dah soksek soksek pepagi dan jarang kena ambik Neb bila semput.

Oh lupa, si Kakak pulak, bila rasa nak demam @ selsema... memang dia kemam sebiji, serasi dengan dia.Selalu nampak macam nak demam tapi tak jadi.

Untuk yang nak cuba Tablet Resdung Tok Melah, jangan risau kerana kandungan nya adalah dari bahan-bahan semulajadi. Jangan risau takut anak-anak tak suka rasanya, sebabnya ini tablet resdung istimewa di rumus untuk kanak-kanak hingga dewasa, rasa rasberi masam-masam manis pasti anak suka (jangan nanti kena sorok sebab ingat gula-gula, hehe)





Keistimewaan Tablet Resdung Tok Melah:
  • - Terbukti berkesan seawal 3 hari penggunaan.
  • - Produk resdung istimewa yang diformulasi khas dalam bentuk tablet supaya mesra kanak-kanak.
  • - Untuk kanak-kanak seawal usia 6 tahun dan dewasa.
  • - Penawar resdung tanpa terapi, tanpa kapsul dan tanpa asap.
  • - Mengandungi bahan semulajadi Habbatussauda, kulit kayu manis, epal, delima, rasberi, kurma, oren dan vitamin C

Khasiat Tablet Resdung Tok Melah:
  • - Menghentikan kegatalan hidung, telinga, mata, tekak dan badan.
  • - Menghentikan kekerapan bersin.
  • - Melegakan hidung tersumbat
  • - Meningkatkan prestasi imunisasi badan dan sistem pernafasan.
  • - Anti radang
  • - Melegakan selsema
  • - Mencegah serangan asma (lelah)
  • - Mengurangkan kolesterol
  • Anti toksid
  • Merawat jerawat diwajah dan badan akibat resdung.
  • Membantu mengurangkan masalah kelumumur berkerak.

Cara pengambilan:

Dewasa: 1 - 2 tablet sebelum makan
Kanak-kanak: 1 tablet sebelum makan







Jika berminat nak cuba, boleh contact aku terus
Whatapps je

016-6116459

Comments

paridah said…
ELOK CUBA UBAT NI KALAU BRMSLH RESDUNG
KakNgah said…
Kami dah cuba, memang berbaloi.

Popular posts from this blog

Cara Mudah Kilatkan Perhiasan Perak (Silver) Yang Kusam

eh! tajuk macam skema sangat kan? SALAM JUMAAT untuk semua okey, ni pun citer minggu lepas korang nampak tak? betapa malasnya aku nak apdet blog sejak lepas raya banyak citer nak kongsi, tapi malas nak mengarang, huhu minggu pertama masuk keje lepas raya tu ada jualan murah macam2 barang ada sapa kenal aku mesti tahu yang aku takkan beli benda mahal lagi murah, lagi bagus tak cantik pun jadi cantik disebabkan harganya murah hahaha semua pakat berebut beli antara barang yang menarik hati aku ialah silver bracelet ni tapi barang lama, dah kusam dan tak berkilat kengkawan yang beli kata 'ko beli je, murah sangat nih. nanti beli cecair pencuci silver, kilatlah ni' so aku beli lah 5 set nape tamak sangat ni? sebenarnya aku ada agenda tersembunyi tungguuuuu yang ni antara yang masih berkilat sikit ada 1 set tu takde sapa nak ambik ko tolak kat aku, aku tolak kat ko last2 aku je lah yang ambik   aku ambik sebab nak

Letak Ubat Ulser DiBibir Batal Puasa Tak?

bulan posa ni kan,aku kurang minum air..yelah,dapat minum lepas berbuka je,mana boleh minum waktu siang hari.itupun paksa diri abiskan minum atleast 1 liter sebelum tido.sahur minum lagi.betul ke tidak cara ni aku pun tak pasti..dahlah aku ni selalu kena ulser kat bibir.tu hari yang naik 3 biji dalam mulut tu seminggu lebih jugak baru baik.siksa wooo.. ni pun ada tanda2 nak kena lagi.dia punya penyebab senang je..tengah2 sedap makan,tetiba tergigit bibir..permulaan kat situ la.esoknya dah tumbuh.huhu.bukan aku tak hati-hati tapi kalau nak kena tu tetap jugak kena. so ni aku google masa kena ulser kat bibir tu.lupa nak publish.nak delete sayang la pulak.boleh jadi rujukan masa akan datang. entahlah..aku tak makan @ minum masa tu cuma letak ubat tu je..kalau batal jugak aku ganti la nanti.what 2 do. sumber dari sini Soalan: Batal atau tidak puasa - sapu ubat pada bibir kerana ulcer Assalamualaikum Saya sakit ulcer di tepi bibir dan saya telah letak ubat ditepi bibir saya. Adakah terbatal

Didik Anak Mengikut Umur

artikel ni dapat dari FB apdet lelaju sebab ada orang dah tanya nape x apdet blog, huhu aku sebenarnya kering idea sekarang ni aku punya baru tahap pertama dan tahap ke2 (^_^')