Skip to main content

Kasut Murah Cepat Koyak

KISAH ISNIN YANG LALU
Dialog seorang ibu dengan anak bujang (darjah 2)

Tajuk:
Kasut Murah Cepat Koyak 


harga rm10.90 sen
sekali pakai dah koyak rabak
siapa salah?
kasut takde kualiti ?
@
tuan kasut aktif sangat ?
Umie:
Abam..kasut sekolah ni baru beli semalam.
Pakai sehari dah koyak biar betul.Sepak apa ni? 

Abam:
Abam tak sepak..tapi dia koyak sendiri.
Umie,bape ringgit ayah beli kasut ni?

Umie:
Kenapa tanya harga?

Abam:
Kawan abam kata 'kasut murah cepat koyak'

Umie:
Memang la kasut tu tak mahal 
tapi kalau jalan elok-esok,tak sepak sana sini 
takkan boleh koyak dalam masa sehari
Nanti umie beli kasut yang buat dari besi la..
baru tak koyak.

Abam:
(diam sambil kelip-kelip mata membayangkan rupa kasut yang
diperbuat daripada besi itu)

Comments

Cho Zila said…
anak akak kasut RM6.90tu dah koyak berbanding ngan jenama b*** .. mungkin kualitilertu....
Hahahaha...amboi kwn abam tu. Kemain nak kate mcm tu eh? Belikan kasut rege juta pun klu lasak, koyak gak dik. Heheheheh....

Aku dulu pki kasut murah je. Tapi 2 thn pki, takde kesan. Dah...tak lasak. Hehehehehe!
:: CIKVIVA :: said…
begitulah cerita riwayat aku sepasang kasut..
Jari Manis said…
ahahah..kelakar..mahu 1 jam baru leh angkat sebelah kaki...

ha'a..betul gak ckp abam tu yo dak abam..heee..biasalah Ifra..budok beso tu mmg lasak heeee
combi said…
bese la tu..huhu
Ako Retna said…
hahahaha comel jeee... terkebil dok bayang kasut besi :p
NenetPenne (NP) said…
rasanya kasut murah memang cepat koyak kot.. sebab material yang dibuat tu tidak setahan material kasut yang mahal...

contoh lain: spender scarlet lawan spender triumph... spender scarlet masuk mesin basuh 2,3 kali getah jadi longgar... spender triumph..maintain je getahnya...tetap cun dan utuh...ha ha ha..

ok tak contoh akak tu? ha ha ha..
Unknown said…
hihi, comel jawapan abam..:)
bangsawan nilai said…

alahai irfa ni. beli kasut abam pun nak berkira.
cuba tengok dlm almari kasut tu, siapa punya yg banyak? kasut mak si abam kan....
ha ha ha ha
aziekz said…
Kasut atau sandal skang tak der kualiti sgt..
Pakai tak puas dh rosak....

Dlu kasut sek...puas pakai,,,,,siap buat kasut sukan lag.,(dlu tak der kasut sukan khas,jd gna kasut sek jge).....tp ok je..spai akhir thn,,,
Mak Wardah said…
Ala budak2 irfa memang macam tu lagipun kadang kualiti kasut tu yg tak tahan keadaan cuacakan...
makchaq said…
Kalau pakai kasut besi sure tak lasak, tak tendang.. kaki berat tak larat nak angkat he.. he..
Ratu Hatiku said…
hahahaha...... ermmm kalau kasut buat dr besi mcmanalah beratnya nak bwk kan.. :P
Nieda Ramly said…
sehari dah koyak . biar betul irfa ?
masa kanak kecik2 dulu mmg akak beli kasut murah.
Lee said…
Hi Irfa, even though my bahasa is out of tune, I was smiling reading your this posting, the lively conversation.
Reminds me of my young school days too, kasut koyak'. Ha ha ha.
Have fun and keep a song in your heart.
Lee.
aiman mania said…
HAAAHAAA...pakai kasut besi nnti mmg susahlah nak angkat kaki..haahaa..
btw,harga murah tak semestinya kualiti pon rendah .......kadang2 benda2 mahal pon skrg nih cpat rosak ....
nak pg beli kasut besi lah kat KB mall nnti..nak suruh owner blog nih pakai..heeheeheee...*joke jer*
izawani said…
Ari tu tesco ada jual kasut rege 2.50 agaknya. Masa anak anak kecik akak semangat nak pakai juga kasut sekolah macam abang dengan kakak mereka, jadi akak beli la kasut murah giler tu... tapi tahannnnnnnnnn... sampai la ni ok lagi kasut tu...

p/s : Sebab pakai sekali jer pun dalam keter buat tengok abang masuk kelas first day sekolah jer... ekekeke...
sweetie said…
Cuba membayangkan rupa abam yg terkelip-kelip memikirkan kasut besi yg bakal dibeli oleh uminya.. he..he..he..
Unknown said…
hahaha.. Klkornye Irfa. Dialog diats sll sngt brlaku kt umah sya. Biasanya ank llki mmng lasak n seluar, beg, kasut cpt sngt rabak. Sya time sklh beli kasut murh gak tp thn 2,3 thn. Lagipun brng zaman skrng harga je mhl tp x ade kualiti sngt. TQ

Popular posts from this blog

Cara Mudah Kilatkan Perhiasan Perak (Silver) Yang Kusam

eh! tajuk macam skema sangat kan? SALAM JUMAAT untuk semua okey, ni pun citer minggu lepas korang nampak tak? betapa malasnya aku nak apdet blog sejak lepas raya banyak citer nak kongsi, tapi malas nak mengarang, huhu minggu pertama masuk keje lepas raya tu ada jualan murah macam2 barang ada sapa kenal aku mesti tahu yang aku takkan beli benda mahal lagi murah, lagi bagus tak cantik pun jadi cantik disebabkan harganya murah hahaha semua pakat berebut beli antara barang yang menarik hati aku ialah silver bracelet ni tapi barang lama, dah kusam dan tak berkilat kengkawan yang beli kata 'ko beli je, murah sangat nih. nanti beli cecair pencuci silver, kilatlah ni' so aku beli lah 5 set nape tamak sangat ni? sebenarnya aku ada agenda tersembunyi tungguuuuu yang ni antara yang masih berkilat sikit ada 1 set tu takde sapa nak ambik ko tolak kat aku, aku tolak kat ko last2 aku je lah yang ambik   aku ambik sebab nak

Letak Ubat Ulser DiBibir Batal Puasa Tak?

bulan posa ni kan,aku kurang minum air..yelah,dapat minum lepas berbuka je,mana boleh minum waktu siang hari.itupun paksa diri abiskan minum atleast 1 liter sebelum tido.sahur minum lagi.betul ke tidak cara ni aku pun tak pasti..dahlah aku ni selalu kena ulser kat bibir.tu hari yang naik 3 biji dalam mulut tu seminggu lebih jugak baru baik.siksa wooo.. ni pun ada tanda2 nak kena lagi.dia punya penyebab senang je..tengah2 sedap makan,tetiba tergigit bibir..permulaan kat situ la.esoknya dah tumbuh.huhu.bukan aku tak hati-hati tapi kalau nak kena tu tetap jugak kena. so ni aku google masa kena ulser kat bibir tu.lupa nak publish.nak delete sayang la pulak.boleh jadi rujukan masa akan datang. entahlah..aku tak makan @ minum masa tu cuma letak ubat tu je..kalau batal jugak aku ganti la nanti.what 2 do. sumber dari sini Soalan: Batal atau tidak puasa - sapu ubat pada bibir kerana ulcer Assalamualaikum Saya sakit ulcer di tepi bibir dan saya telah letak ubat ditepi bibir saya. Adakah terbatal

Didik Anak Mengikut Umur

artikel ni dapat dari FB apdet lelaju sebab ada orang dah tanya nape x apdet blog, huhu aku sebenarnya kering idea sekarang ni aku punya baru tahap pertama dan tahap ke2 (^_^')