Friday, April 12, 2013

Kasut Murah Cepat Koyak

KISAH ISNIN YANG LALU
Dialog seorang ibu dengan anak bujang (darjah 2)

Tajuk:
Kasut Murah Cepat Koyak 


harga rm10.90 sen
sekali pakai dah koyak rabak
siapa salah?
kasut takde kualiti ?
@
tuan kasut aktif sangat ?
Umie:
Abam..kasut sekolah ni baru beli semalam.
Pakai sehari dah koyak biar betul.Sepak apa ni? 

Abam:
Abam tak sepak..tapi dia koyak sendiri.
Umie,bape ringgit ayah beli kasut ni?

Umie:
Kenapa tanya harga?

Abam:
Kawan abam kata 'kasut murah cepat koyak'

Umie:
Memang la kasut tu tak mahal 
tapi kalau jalan elok-esok,tak sepak sana sini 
takkan boleh koyak dalam masa sehari
Nanti umie beli kasut yang buat dari besi la..
baru tak koyak.

Abam:
(diam sambil kelip-kelip mata membayangkan rupa kasut yang
diperbuat daripada besi itu)

19 comments:

  1. anak akak kasut RM6.90tu dah koyak berbanding ngan jenama b*** .. mungkin kualitilertu....

    ReplyDelete
  2. Hahahaha...amboi kwn abam tu. Kemain nak kate mcm tu eh? Belikan kasut rege juta pun klu lasak, koyak gak dik. Heheheheh....

    Aku dulu pki kasut murah je. Tapi 2 thn pki, takde kesan. Dah...tak lasak. Hehehehehe!

    ReplyDelete
  3. begitulah cerita riwayat aku sepasang kasut..

    ReplyDelete
  4. ahahah..kelakar..mahu 1 jam baru leh angkat sebelah kaki...

    ha'a..betul gak ckp abam tu yo dak abam..heee..biasalah Ifra..budok beso tu mmg lasak heeee

    ReplyDelete
  5. hahahaha comel jeee... terkebil dok bayang kasut besi :p

    ReplyDelete
  6. rasanya kasut murah memang cepat koyak kot.. sebab material yang dibuat tu tidak setahan material kasut yang mahal...

    contoh lain: spender scarlet lawan spender triumph... spender scarlet masuk mesin basuh 2,3 kali getah jadi longgar... spender triumph..maintain je getahnya...tetap cun dan utuh...ha ha ha..

    ok tak contoh akak tu? ha ha ha..

    ReplyDelete

  7. alahai irfa ni. beli kasut abam pun nak berkira.
    cuba tengok dlm almari kasut tu, siapa punya yg banyak? kasut mak si abam kan....
    ha ha ha ha

    ReplyDelete
  8. Kasut atau sandal skang tak der kualiti sgt..
    Pakai tak puas dh rosak....

    Dlu kasut sek...puas pakai,,,,,siap buat kasut sukan lag.,(dlu tak der kasut sukan khas,jd gna kasut sek jge).....tp ok je..spai akhir thn,,,

    ReplyDelete
  9. Ala budak2 irfa memang macam tu lagipun kadang kualiti kasut tu yg tak tahan keadaan cuacakan...

    ReplyDelete
  10. Kalau pakai kasut besi sure tak lasak, tak tendang.. kaki berat tak larat nak angkat he.. he..

    ReplyDelete
  11. hahahaha...... ermmm kalau kasut buat dr besi mcmanalah beratnya nak bwk kan.. :P

    ReplyDelete
  12. sehari dah koyak . biar betul irfa ?
    masa kanak kecik2 dulu mmg akak beli kasut murah.

    ReplyDelete
  13. Hi Irfa, even though my bahasa is out of tune, I was smiling reading your this posting, the lively conversation.
    Reminds me of my young school days too, kasut koyak'. Ha ha ha.
    Have fun and keep a song in your heart.
    Lee.

    ReplyDelete
  14. HAAAHAAA...pakai kasut besi nnti mmg susahlah nak angkat kaki..haahaa..
    btw,harga murah tak semestinya kualiti pon rendah .......kadang2 benda2 mahal pon skrg nih cpat rosak ....
    nak pg beli kasut besi lah kat KB mall nnti..nak suruh owner blog nih pakai..heeheeheee...*joke jer*

    ReplyDelete
  15. Ari tu tesco ada jual kasut rege 2.50 agaknya. Masa anak anak kecik akak semangat nak pakai juga kasut sekolah macam abang dengan kakak mereka, jadi akak beli la kasut murah giler tu... tapi tahannnnnnnnnn... sampai la ni ok lagi kasut tu...

    p/s : Sebab pakai sekali jer pun dalam keter buat tengok abang masuk kelas first day sekolah jer... ekekeke...

    ReplyDelete
  16. Cuba membayangkan rupa abam yg terkelip-kelip memikirkan kasut besi yg bakal dibeli oleh uminya.. he..he..he..

    ReplyDelete
  17. hahaha.. Klkornye Irfa. Dialog diats sll sngt brlaku kt umah sya. Biasanya ank llki mmng lasak n seluar, beg, kasut cpt sngt rabak. Sya time sklh beli kasut murh gak tp thn 2,3 thn. Lagipun brng zaman skrng harga je mhl tp x ade kualiti sngt. TQ

    ReplyDelete

komen jangan tak komen
lagi panjang komen..lagiiiiiiiiiiiiiiii saya suka
tq ;)