Skip to main content

Lawak Ke Der 2 : Harith Iskandar,Terbaik

Okey..ye,ye aku paham 
korang dah menyampah tahap gaban 
blog aku lately asik duk up citer drama Korea je

meh kita tukar topik
Sapa dah tengok Lawak Ke Der 2 ?
tengok kat mana?

# IB (IstanaBudaya)
# Astro First
# You Tube
@
# Cd Cetak Rampok ?

Afdlin Shauki,Nabil,Harun Salim Bachik,Zizan,Harith dan Johan

Antara mereka semua..aku bagi 5 bintang pada Harith Iskandar..dia memang layak digelar stand up comedian.Walaupun dia cakap laju tapi ada part memang kena pada diri kita.

Antara lawak Harith Iskandar yang aku ingat ialah:
  • lawak pasal FB (perangai suka upload gambar kat fb..minum teh tarik,upload gambar teh tarik dan sekeping gambar itu berpuluh2 orang komen)
  • lawak FB lagi..pe'el suka 'poke' orang tu..tak tahan bila dia cakap '3 tahun duk poke je.ko poke aku,aku poke ko..tapi takde apa-apa'
  • lawak lelaki dan perempuan.bila pompuan kata 'nothing' itu makna 'everything'
  • kereta buatan Proton mesti ada masalah cermin tingkap stuck takleh naik/turun.dia kata gitu sebab dia pun pakai keta Proton dulu
  • kalau kuman masuk otak pompuan..konfem kuman takleh bergerak walau se inci sebab otak pompuan padat dengan segala macam maklumat
  • dan kalau kuman masuk otak lelaki..kosong macam padang golf.informasi masuk otak lelaki cuma bertahan 3 jam je sebab tu kalau pompuan tanya 'u ingat tak 3 tahun dulu masa pertama kali kita dating,i pakai baju kaler apa?'
  • majalah untuk wanita banyak informasi tetapi majalah untuk lelaki cuma ada gambar keta,pompuan pakai bikini dan satu page artikel tentang jerung
  • pompuan suka tanya soklan banyak kali bukan sebab dia lupa tapi sebab dia nak compare jawapan kali pertama sama @ tidak dengan jawapan kali ke 2 dan selalunya lelaki kantoi di situ..masa jawab kali pertama main bantai jawab tanpa berfikir


Mr Harith Iskandar
lawak kamu memang terbaek lah

Selamat Datang ke penerbangan Redho Airways
hehe

Comments

:: CIKVIVA :: said…
redho airwayssss....
aitotyati said…
salam Irfa,

Ai dah tengok lawak ke der 2 tu tapi senarai tu takde dalam list yg irfa bagi. hihiihi psl donlod dr torrent.

yesza Ai juga setuju antara semua tu Ai plg suka dan sampai skrg dok ingat lawak harith. lawak yg lain2 tu Ai forward je psl terasa mcm takde pengisina. cewah.

ok sape blm tonton sila tonton ye
MOKCIK AZWA said…
Mokcik tak tengok lagi pun Lawak Ke Der...err..dah kot kat astro..oo yg tu yang 1st punya hehehe

saya suka lawak Harith..lawak ada isi dan mengena hehehe
Dr K said…
haris iskandar mmg terbaik ..bagi saya dia pelawak terbaik di Malaysia..
Unknown said…
tak tengok lagi lawak ke der 2, tapi lawak ke der yang pertama dulu memang suka Harith Iskandar, rasa dia paling best masa tu, so tak heran kalau yg ke 2 ni pun lawak dia terbaik.
NenetPenne (NP) said…
akak tengok kat youtube..
lawak harith lawak high class... best
tapi yang lagi best bila laki tanya pompuan how was ur day today..perhhhh berjela panjang citer...dari start masuk ofis sampai laa abis ofis hour...

dear anies said…
sy selalu terlepas pndg benda mcm ni..yelah..jarang tgk tv hehehee
Zareda Norman said…
Kak zar tgk lawak ke der 2 kat wayang okess hehe. Lawak ke der 1 oun mmg harith terbaik. Educated jokes. English dia pun simple je.. yg bes.. rahsia satu per hubungan bahagia is woman is more intelligent than man.. hahahah
Irfa said…
#CV..
airlines yg crew nya boleh pregnant welcome to redha airways

#AiTotYati..
saya yg no 4 tu..cd cetak rampok.haha
mmg pun..lawak jozan pun ada yg membosankan..asik2 itu je lah modal

#KakAzwa..
dah boleh order kat Astro First.boleh tengok ramai2..hehe
lawak HI..panjang dan lama tapi x bosan

#DZ..
harap yg lain belajar dgn HI mcm mana nak jadi stand up comedian ;)

#Kak Yus..
kena tengok tu.hehe
smpi skarang kalau igt balik lawak HI boleh senyum sensorang

#KAK NET..
hahaha.lupa nak tulis yang tu..sekarang soklan 'how was your day today' tu dah jd soklan en abe saya pulak bila saya balik keje.
huhu..dan saya akan bercerita kat dia 'bla bla bla..pung pang pung pang and that was my day'
hahaha

#anies..
kat ypu tube ada kot,free lagi ;)

#KakZar..
kelas akak tgk kat wayang lagi.hehe
english yg mudah dan semua orang boleh paham..kalau english yang kebabom sgt takut takde orang gelak,sebab tak paham.
hahaha.yes,woman is more intelligent than man
4feet8 said…
tak pernah tgk lawak ke der.. hehe ..
Anonymous said…
lawak ke der?? hehehe
ZieMarziah said…
tak tengok lagi..harith iskandar selamber je kan

Popular posts from this blog

Cara Mudah Kilatkan Perhiasan Perak (Silver) Yang Kusam

eh! tajuk macam skema sangat kan? SALAM JUMAAT untuk semua okey, ni pun citer minggu lepas korang nampak tak? betapa malasnya aku nak apdet blog sejak lepas raya banyak citer nak kongsi, tapi malas nak mengarang, huhu minggu pertama masuk keje lepas raya tu ada jualan murah macam2 barang ada sapa kenal aku mesti tahu yang aku takkan beli benda mahal lagi murah, lagi bagus tak cantik pun jadi cantik disebabkan harganya murah hahaha semua pakat berebut beli antara barang yang menarik hati aku ialah silver bracelet ni tapi barang lama, dah kusam dan tak berkilat kengkawan yang beli kata 'ko beli je, murah sangat nih. nanti beli cecair pencuci silver, kilatlah ni' so aku beli lah 5 set nape tamak sangat ni? sebenarnya aku ada agenda tersembunyi tungguuuuu yang ni antara yang masih berkilat sikit ada 1 set tu takde sapa nak ambik ko tolak kat aku, aku tolak kat ko last2 aku je lah yang ambik   aku ambik sebab nak

Letak Ubat Ulser DiBibir Batal Puasa Tak?

bulan posa ni kan,aku kurang minum air..yelah,dapat minum lepas berbuka je,mana boleh minum waktu siang hari.itupun paksa diri abiskan minum atleast 1 liter sebelum tido.sahur minum lagi.betul ke tidak cara ni aku pun tak pasti..dahlah aku ni selalu kena ulser kat bibir.tu hari yang naik 3 biji dalam mulut tu seminggu lebih jugak baru baik.siksa wooo.. ni pun ada tanda2 nak kena lagi.dia punya penyebab senang je..tengah2 sedap makan,tetiba tergigit bibir..permulaan kat situ la.esoknya dah tumbuh.huhu.bukan aku tak hati-hati tapi kalau nak kena tu tetap jugak kena. so ni aku google masa kena ulser kat bibir tu.lupa nak publish.nak delete sayang la pulak.boleh jadi rujukan masa akan datang. entahlah..aku tak makan @ minum masa tu cuma letak ubat tu je..kalau batal jugak aku ganti la nanti.what 2 do. sumber dari sini Soalan: Batal atau tidak puasa - sapu ubat pada bibir kerana ulcer Assalamualaikum Saya sakit ulcer di tepi bibir dan saya telah letak ubat ditepi bibir saya. Adakah terbatal

Didik Anak Mengikut Umur

artikel ni dapat dari FB apdet lelaju sebab ada orang dah tanya nape x apdet blog, huhu aku sebenarnya kering idea sekarang ni aku punya baru tahap pertama dan tahap ke2 (^_^')