Skip to main content

Bila Mak Datang Rumah

Salam Selasa

Lagi ceritera dari gambar di henpon
# tengok gambar pun menitik air liur, selera makan menggunung sekarang ni

2 minggu lepas mak ayah datang
Sempat tido rumah aku 2 malam dan 1 malam tido rumah adik
Mak ayah datang sebab ada urusan pasal Umrah (Insha Allah Dec nanti)

Apa yang best bila mak ayah datang?
of coz lah makan-makan



Mak cakap
'korang balik kampung pun ma masak
ma datang sini pun, ma masak
abis tu, bila masanya korang nak masak?'

hahaha

aku jawab
' kitorang bawak ma ayah makan kat kedai jelah, buat apa penat2 masak'


Selagi ada mak ayah, ini lah masa nak bermanja dengan mereka
kadang2 bila aku post pasal mak masak
ada yang komen
' beruntung masih dapat rasa masakan mak, kita dah takde emak'
tiba2 aku rasa sedih sangat
tak dapat bayangkan kalau mak ayah dah takde nanti, huhu

Sebagai anak, kami adik beradik cuba membahagiakan ma ayah
setakat yang kami mampu
apa yang mereka sebut nak makan
kemana mereka sebut nak pergi
kami cuba tunaikan

YaAllah, bagi kami kesempatan dan kemampuan untuk membahagiakan mereka
Yang banyak berjasa dan berkorban membesarkan kami 6 beradik

# emo lak posting hari ni

ALFATIHAH UNTUK MEREKA YANG TELAH TIADA





Comments

QasehnyaRania said…
alfatihah
kan.
hikhiks
x puas rasa air tangan mak, kan !
lain drpd yg lain
ct cheery said…
Masak an Mak paling best. Ramuan kasih syg
paridah said…
masakan mak simple saja kan irfa tapi sedap teramat...
Eye_nee said…
Untung dan syukurrrr Alhamdulillah sgt2 kan sis..masih ada mak...akk yg dah tua ni pun boleh kata hari2 mkn kat umah mak walaupun dah duduk rumah sendiri...yg paling best nyer umah akk dgn umah mak lebih kurang 25 langkah kaki jer...hihihi....
Nora Karim said…
Aduh... sedapnya.... betul la irfa, untung masih ada mak.. saya xde dah keduanya... rindu sgt masakan mak!!

Popular posts from this blog

Sedap dan Kopek

Rabu dah kita ye? kejap je masa berlalu baru lepas submit report bulan Feb, senyum adalah lebar, hihi sebenarnya ada naik 'mata ikan' 2 biji dalam mulut tu yang takde mood nak bercakap so kita biarkan jemari yang bercerita ye okey, tajuk hari ini tentang bahasa jiwa bangsa AMARAN: ini bukan entri 18sx, ini kisah 'perkataan sama, lain makna' INI KISAH KAKAK  kalau dia tahu aku tulis ni, harus umie kena bebel Kisah 1: ada sms masuk kat hp aku, dari kawan kakak masa sekolah di Kelantan sms berbunyi begini, bunyi? mana ada bunyi, dia tulis macam ni 'sedap tak sekolah kat sana?' agaknya diorang dah berbalas sms sebelum tu dia tanya kakak sekolah kat mana so kakak bagitau lah sekolah area rumah kami tu yang jadi soklan di atas ~*~*~*~*~ Umie: kakak, ada msge dari kawan kakak ni Kakak: oh! kawan sekolah kakak dulu, nama dia Hazirah Umie: dia kata 'sedap', maknanya 'best' mesti masa mula2 sekolah kat sana...

2020, Impian Menjadi Realiti

Alhamdulillah.. rasa macam mimpi yang kini aku berada di tahun 2020. Ingat lagi masa alam persekolahan dulu, cikgu suruh lukis impian kita di Wawasan 2020. Seingat aku lukisan tu tentang sebuah negara maju, bangunan tinggi dan aku lupa sama ada aku ada lukis kereta terbang ke tidak. Tapi memang masa tu ramai membayangkan pada tahun 2020 nanti ada kereta terbang, hihi Dan hari ni, kita dah pun berada pada hari ke3 pada tahun 2020 Tahun ni usia ku 41 tahun. Dulu masa remaja, aku pernah terfikir, aku sempat ke hidup sampai umur 40 tahun? Masa tu kalau hidup lagi, apa aku tengah buat ye? Macam2 la benda terbayang. Bila kenang balik, apa yang kita bayangkan tak semua menjadi realiti. Apa yang kita nak tak semua kita dapat dan adakala nya jauh sungguh impian dan kenyataan Update tentang anak2 pula Kakak di kolej Matrikulasi (insha Allah, April nanti tamat belajar). Semoga rezki nya untuk sambung ke Universiti idaman dalam bidang yang dia minat Abam dah Tingkatan 3, di Seremban. ...

Courier Skynet Memang Teruk Ke?

Morning Uolls ... Ni nak tanya sikit sesapa yang baca ni - kalau korang bisnes online, selalu guna courier apa? Pos Laju, GDex, Skynet @ dll? - kalau korang pembeli, penah tak 'terkena' dengan syarikat kurier bernama Skynet? Tadi aku gugel dan jumpa kes hampir sama dengan kes aku,  sini , sini , sini  dan juga sini . Rupanya dah banyak kes pasal Skynet ni ye. Okey, ni baru cerita sebenar.. Minggu lepas, aku 'ter order' satu barang kat FB, tak mahal pun barang tu RM33 je sebab tengah offer. Aku ni memang susah sikit nak order barang online kecuali ia benar2 murah. Kata penjual, 'sekarang promosi dan harga termasuk dengan kos pos' , so laju lah order. Lepas dah bank in, aku wsap dia bagitau dah bayar dan bagi alamat untuk pos. Hari kejadian adalah hari Rabu (minggu lepas). Aku buat kira-kira bodoh .. kalau dia pos Khamis, maybe Jumaat @ Sabtu barang dah sampai (kalau pakai PosLaju macam selalu aku guna untuk pos barang pada customer). Jumaat, barang...