Tuesday, August 14, 2012

huhuhuhu (takde tajuk)

PAGI NI..sedar-sedar jam 6.15 pagi.huhu.kalau dah jaga kul 6.15 pagi sapa je yang boleh bersahur?sudah semestinya abam sorang jelah.sempat lagi buat nasi goreng campak-campak sebab dia dah pesan sebelum tido 'abam nak nasi goreng kampung untuk sahur'.wah!macam order kat kedai makan pulak ye.nasib baik dia cuma mintak nasi goreng kampung je.buatnya dia mintak air tembikai susu @ telur bistik ke,mau aku nanges bawah dapur kot.

abam makan tapi umie dan ayah cuma telan air liur.itulah,sapa suruh berborak sampai jam 3.30 pagi?en abe keje shift petang.sampai umah dah kul 2.00 pagi.selalu aku tak bangun jugak sebab ngantuk sangat tapi malam tadi tertido depan tv so bila dengar pintu buka otomatik mata pun terbukak jugak.

apa lagi..borak itu ini..pok pek pok pek..tak sedar jam dah angka 3.30 pagi.bukan tajuk penting pun.apdet kisah anak-anak terutama si kenit buat apa hari ni.kakak call ada cerita apa?dan kisah abam yang buat umie hangen di petang ramadhan semalam.mana tak hangen,dia main lighter..bahaya tau tak?dahlah tiap-tiap malam duk nyanyi kat telinga aku nak pasang pelita raya,nak beli bunga api.aku cakap kat dia..kita buat semua tu bila balik kampung nanti..sabar je.tulah kisah yang kami borakkan..yang pasti tiada berita dunia.hehe

now..mata macam ada gam uhu.
huhuhuhu

16 comments:

bujal X said...

apsal abam tak kejutkan?

kakcik said...

Kenapa tak makan terus pada jam 3.30 tu? :)

Irfa said...

En Bujal..
abam pun umie yg kejutkan,mcm mana abam nak kejut umie?

Kakzakie said...

Untung jadi abam sahur jam 6:15 pagi siap boleh order menu lagi:)

SHAHZEE said...

sy pun lambat pagi tadi.kul 5.15 baru bangun.x sempat2 basuh muka terus letak kuali nak goreng telur hahaha

Irfa said...

SHAHZEE..
agak2 kalau bangun terus minum air tanpa tengok jam takpe kot.
hehe..

Irfa said...

KAK ZAKIE..
dalam cerita ni memang abamlah yg paling untung :)

Irfa said...

KAKCIK..
ingat nak lewatkan sahur :) sekali terus tak sahur

Rai said...

aku pun bangun 515..lebih kurang sama kisahnya macam shahzee di atas.. hehe..

L said...

hehe.. nasib L xpenah miss lagi sahur.. hik3

jom baca kejap..=)
http://lolz-l.blogspot.com/2012/08/6-nikmat.html

m.u.l.a.n said...

reminder & alarm ada 3 waktu.. takut terbabas kesian bebudak ni.. hehe..

Dkna Abza said...

boleh bertahan ke tak nie sebab tak sahur?? :)

NenetPenne (NP) said...

amalkan lah selalu... :)

tapi i pun bangun awal hari ini jam 5.15 tapi tak sahur pun, amik baju terus gosok baju nak pegi kerja... siap 6.30 pagi tapi terhegeh2 jugak turun dari rumah..sampai office jam 8.03 minit..lambat lagi!!!!

Anna said...

Alhamdulillah, aku belum ada terlajak lagi..lau tak ada lah yg nangis. Sbb sahur SP makan banyak sgt..aku pulak dah nak cukup sebulan dok menyuap amal tiap kali sahur..sbb ko niat nak lewatkan sahur kan..harus terus terlewat..muahahahaa

izawani said...

Cam tak caya jer borak pasal anak nih... Errr... tapi kena percaya jugak la yer... orang posa tak leh tipu... hahaha...

p/s : Akak tak per... tak posa !

bangsawan nilai said...

kwn aku cakap, kalau rasa 'terbangun' lewat, makanlah atau minum dulu, lepas tu baru tengok jam....ha ha