Wednesday, November 28, 2012

Kegunaan 'EarPhone'

korang yang cerdik pandai 
mesti kenal ni kan?

yang simple

nak nampak lebih gegirl buleh pilih kaler pink

yang ni boleh sumbat terus dalam telinga

ye..
nama omputehnya 'earphone'
nama melayunya 'telefon telinga' eh!ye ker?

gunanya untuk mendengar radio,lagu atau apa je yang kita nak dengar
melalui pc @ henpon tanpa mengganggu telinga orang lain

jadi dengan itu suka hati lah ko nak pasang apa sekali pun
lagu tamil ke
lagu hindi ke
lagu kpop kegemaran terkini
lagu Uji Rashid nak ulang 16kali 
sampai lebam @ sambil tersumbat gegendang telinga

tak semua lagu yang kita suka
orang lain pun suka
kita hidup bermasyarakat
jangan fikir kepuasan kita semata-mata

tak gitu kak senah?
masak apa hari ni?
layannnnnnnnnnnnn

8 comments:

faraherda.razalan said...

Aku tak pnh ade earphone bagak mcm ni.

Daddy Ziyyad said...

wakakakaka..ni pasal member seopis putar lagu kuat kuat eh? hadiah kan dia earphone satu...moga dia faham..haha

Nieda ramly said...

Benda ni jadi trdemark remaja. musim org pakai , aku pun nak juga. alayai anak emak.

mama aryan said...

ada gak hajat nk guna mende nih..sebab member opis bukak radio kuat sgt..

Irfa said...

#fara..
aku beli seketoi sbb nak dgr ceramah ust kazim kat u-tiub :)

#daddy ziyyad..
ye betul
eh mana tahu?kita bukan seopis.hehe
macam dia sorang ada telinga,org lain sume pekak ;(

#nieda..
ini bukan trend semata.ini kes psng radio kuat2..org nak buat keje pun terganggu :(

#mama aryan..
itulah pasal.
nak sound direct nanti masam muka

Dinas Aldi said...

Betoi la, lagi bagus guna benda ni, tak mengganggu orang lain. Semua orang hepi :)

Luna said...

aku x leh dgr guna earphone ni sejak zaman walkman lagi. aku pening. hehe

~Cik Viva~ said...

saya amat bersetuju!!

jomlah kita same2 beli earphone sorang satu letak kat opis.. so dgar la muzik feberet masing2 tanpa mengganggu orang lain..hehe