Monday, June 24, 2013

Fesyen Baju Raya 2013 ( Renda Tampal)

emm ... nak tanya sikit
baju raya dah siap?
beli siap @ tempah?
apa fesyen baju raya terkini yang hangat dipasaran sekarang?
# bajet mak jemah sangat menanya baju raya korang
sendiri punya pun belum tahu lagi
hihi

dan aku pun tergugel 'Fesyen Baju Raya 2013'
emm banyak pesen renda tampal

contohnya macam ni





lawa tak?
# konfem meriah raya korang pakai baju pesen ni
satu kampung pandang korang je, hahaha 

bagi yang tak mengikuti fesyen terkini ni
aku tak tahu pun yang renda untuk di tampal tu mahal reganya
boleh beli renda tu dan jahit sendiri kat baju
tapi rasanya beli baju siap dan dah tampal tampal renda lagi murah kot 

aku ni pakai baju kurung biasa 
mitos ada kata (siapa mitos?)
'kalau nak nampak kurus-pakai baju bunga kecik2
dan kalau nak nampak gemuk-pakai baju bunga besor2'
# fatamorgana semata, kalau gemuk tu gemuk jugak ler
hehe

33 comments:

  1. saya baju kurung ja kak irfa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. SARAH..
      akak pun..tp suka tgk orang pakai :)

      Delete
  2. baju kurung budak ke dik..merah tu lawo kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak erna..
      kurung dewasa tu kak ;)
      itu nampak cam merah ke?sebenarnya pink

      Delete
  3. baju kurung berenda tampal fesyen baru tu...cantik jg irfa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. KAK PARIDAH..
      mmg lawa
      konfem gelemer la pagi raya nanti kalau pakai baju tu ;)

      Delete
  4. Kakak dah siap semua tapi tak ada satu pun yg bertampal macam ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak Zakie..
      wah bagusnya
      sebelum posa semua dah siap ye ;)

      Delete
  5. saya baru beli renda kekonon nak tampal sendiri kat baju kosong nanti. Pastu kelilingnya nak letak manik. hehe, tapi buat baju mini kurung je.

    renda skrg banyak jenis, ada yg dah ready made ada manik dan ada yang ada permata, semua ikut kemampuan masing-masing sebab harga 1 meterpun boleh tahan jugak rm20 ke atas tu, lagi tebal dan meriah lagi mahal. huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. PM..
      rajinnya ;)
      takpelah jimat sikit kalau dpt buat sendiri
      baju atas tu renda siap manik/permata jugak
      agaknya kos beli renda dan jahit baju lebih kurang sama dgn beli siap

      Delete
  6. Ooo....ye ke....xtaw plak rietta....rietta xikut perkembangan fesyen,..suka suka jerr design bju raya sndiri....naseb baek tailor rietta pndai....hehehe....bju lorm siap....ada lg ngn tailor...tudung blom bli....mnik nk jhit tudung pown blom beli....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rietta..
      pun tak tahu.tp tgk ramai org beli..kita pun beli
      tak tahu yg ia fesen terkini skrg :(
      kalau dpt jahit sendiri baju dan tudung lagi jimat $$

      Delete
  7. oo ni baju trend sekarang ke?serious tak tau sbb sy memang dah ada 3 pasang baju renda tampal ni.tampal sendiri n jahit manik sikit bagi vouge.pastu pakai gi keje ahak3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zie..
      konfem macam mak datin dtg keje pakai baju renda bling-bling ;)

      Delete
  8. hohoho... takde butang like pulak utk statement yang bawah tu...
    baca terus kena batang hidung saya....hahahaha...sentap mak...

    Kita beli baju siap je kak, selalunya shopping raya last minit. Baju baru selai dua yang lain sume pakai baju sedia ada... bukan orang kampung tahu kita pakai baju gi keja....heheheh

    Raya selalunya untuk anak-anak je yang lebih...mak pak pakai baju tahun lepas pun takpe.

    =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nurshi..
      hahaha..terasa ke?
      rasanya cakap pd diri sendiri jugak.huhu
      ye betul..org xde masa nak igt balik tahun lepas kita pakai baju raya kaler apa
      dan kita pun x igt org lain pun pakai apa tahun lepas ;)

      Delete
  9. Raya tahun ni pakai uniform ja...tidak muat menampung perut time raya nanti..hehehhhe

    ReplyDelete
    Replies
    1. KLM..
      selamat berkhidmat pada negara di hari raya
      wah !awal buat ucap selamat tu.hihi
      # gurau ye

      Delete
  10. Mokcik pun pakai baju kurung biasa jer kot..tak kuasa nak pakai baju berenda2 bila dah masuk umur kategori warga emas ni hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. KAK AZWA..
      amboi awalnya akak nak masuk warga emas
      silver or platinum la baru vouge ;)

      Delete
  11. salam irfa.. hummm kadang2 senyum sendiri tgk pesen di msia.. bagi saya yang di perantauan ni, baju raya tak ada pon tak apa..recycle taun2 lepas punya..pakai sekali setahun je pon hihi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siti Zahim..
      pakai baju kurung di musim salji bukan org nampak pun
      kalau ada yg nampak pun akan 'nampak pelik'
      hehe

      Delete
  12. renda jenis tu semeter RM 30 you!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nieda..
      hah! rm30..boleh tahan
      agak2 nak letak kt hujung lengan dan bawah baju guna bpe meter ye?

      Delete
  13. K.Sham recycle pakai baju yg sama jugak mcm tahun lps.
    Reason : Tahun lepas beraya ni N9 dulu.. tahun ni beraya ni Bachok dulu.
    Settle..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak Sham..
      tkde sapa tahu rasanya ;)
      sy pun dah pakai semalam baju raya.huhu
      tp xpe..bukan org kg tahu

      Delete
  14. cantik2 fesyen skrg ni kan, meriah ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aju Mohit..
      lama x datang sini? sibuk ye?
      baju mcm2 pesen..sediakan RM je

      Delete
  15. Kak zar tahun ni pakai cotton lace beli kat jakarta
    . Awesome pasti lain dr yg lain hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak Zar..
      terus gugel cotton lace made in jakarta ;)
      dan mmbayangkan kak zar di pagi raya menunggu tetamu dtg

      Delete
  16. pesen baju raya saya yang boleh bawak gi pejabat. ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ceywie..
      betul tu,boleh dibawa ke semua majlis ;)

      Delete
  17. Saya Juga Suka Juga Suka.. hehehe
    www.BusanaMuslimBukittinggi.com

    ReplyDelete

komen jangan tak komen
lagi panjang komen..lagiiiiiiiiiiiiiiii saya suka
tq ;)